2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: mczelny2401 »

To normalnie zachowanie automatu kiedy jedziesz z dużej górki. Mieszkając na podkarpaciu czesto mi się zdarza usłyszeć to wycie silnika i nie raz sam łopatkami daje na wyższy bieg bo za bardzo redukuje w moim odczuciu
Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
Frodo (30 sie 2020, 18:24)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Sponsor


Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: tomal218 »

Frodo pisze:
02 wrz 2020, 22:05
Update po 5000 km (niecałe 2mc):
Żona zaczęła jeździć Tigiem (wcześniej tylko jako pasażer) i już po pierwszej jeździe (jakieś 1,5h po mieście) stwierdziła, że jest duża różnica na plus względem Ateki 190 TSI w ruszaniu i zmianie biegów. Jestem pewien, że w żadnym momencie nie wykorzystała nawet 250 Nm lub 130 koni. Więc coś jest ewidentnie schrzanione (stawiam na oprogramowanie) co najmniej w niektórych DSG montowanych w Atekach, nawet z punktu widzenia spokojnych kierowców, nie tych co rozważają tuning, Cuprę itp.
Nawet tu odnotowałem jednak pewien problem w mieście. Gdy człowiek jakiś czas jeździ spokojnie (bo korki itp.), to skrzynia, szczególnie w E „dopasowuje się” do „flegmatyka” i mniej chętnie redukuje, nawet gdy by się już jednak przydało wskoczyć na > 1500 RPM. Oczywiście chwilowe włączenie „S” całkowicie niweluje ten problem i po zmianie stylu jazdy już wszystko wraca do normy, ale szkoda, że nie można wyłączyć tego głupiego „dopasowania”. Dobrze, że tryb „flegmatyka” nie dotyczy ruszania – jak już pisałem, nawet w E jest dobrze (w S super) i nigdy nie miałem z tym problemu.
Korzystam też z E bo nie jest zły, a widocznie poprawia spalanie, które jednak pozostawia nieco do życzenia. Normalna jazda w S jest zbyt nerwowa. (W Atece jeździłem niemal cały czas na S.)
No wlsnie nie wiem oco chodzi ze u niektorych w trybie ,,d,,atc nie jezdzie tak ja powinna i to w 2.0 heh a moja ma 1.4 i jest ok jak dla mnie i ciekawi mnie te 2.0 jak to jest w realu ze taki kozak i na ile by odstawil moje 1.4 ktos chetyny ze slaska to sprawdzic chyle glowe z szacunku dla 2.0
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: thecichy »

tomal218 pisze:
02 wrz 2020, 22:48
...
No wlsnie nie wiem oco chodzi ze u niektorych w trybie ,,d,,atc nie jezdzie tak ja powinna i to w 2.0 heh a moja ma 1.4 i jest ok jak dla mnie i ciekawi mnie te 2.0 jak to jest w realu ze taki kozak i na ile by odstawil moje 1.4 ktos chetyny ze slaska to sprawdzic chyle glowe z szacunku dla 2.0
To tak naprawdę problem oprogramowania skrzyni, które z powódek """""ekologicznych""""" w trybie D redukuje biegi za wszelką cenę do jak najniższego (tak się powinien zachowywać tylko tryb Eco!) a w trybie S tak po prostu nie robi ale też ciągnie obroty dość wysoko. Nie mniej jednak jak wciśniesz w trybie D pedał przyspieszenia bardzo głęboko to "budzi się" i idzie jak burza (i też zostawia półtoralitrówki).
Dlatego z niecierpliwością oczekuję końca gwarancji aby móc "odekologizować" tryb D :D

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Misiek »

Frodo pisze:
03 wrz 2020, 9:49
Ja chciałem dokupić gwarancję, a inni nie mogą doczekać się końca... ;)
To wszystko zależy od indywidualnych priorytetów - jedni myślą o przyszłości i ewentualnej większej, kosztownej awarii, a inni o możliwości głębokiej modyfikacji powodującej jej odebranie. Na takie coś mówi się, że "Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia".
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Endrju »

Dlatego jest na forum kodowanie tzw lagu na przyspieszenie po przedstawieniu na Audi opóźnienie znika. W kodowania da 4 czyli tyle ile marek w vagu.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: tomal218 »

Endrju pisze:
03 wrz 2020, 11:19
Dlatego jest na forum kodowanie tzw lagu na przyspieszenie po przedstawieniu na Audi opóźnienie znika. W kodowania da 4 czyli tyle ile marek w vagu.
Mam to zakodowane i do tego jeszcze reakcja bardziej liniowa na pedale przyspieszenia no i do tego puszczanie ah szybko i te mody razem dzialaja prfekcyjnie nie ma szrpania przy ruszniu i innych dziwnych akcji
oso soplón !!! :lol:

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: mczelny2401 »

Jak chcesz naprawdę poczuć różnicę i muskać pedał gazu opuszkiem dużego palca to polecam Pedalbox i tryb sport+ 8-)

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 441
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 157 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Grz_Bo »

Witam, wszystkich forumowiczów. To jest mój pierwszy post na forum. Przepraszam, że nie w powitalnii, ale nie działa u mnie.


Właśnie stoje przed wyborem: WV Tiguan R czy Cupra Ateca.

Zastanawia mnie porównanie świateł matrix vs led w Atece. Czy jeśli chodzi o zasięg oraz rozproszenie światła na boki matrix vs led Atecki będzie spora różnica?

Dodatkowo, czy ktoś ma informacje czy Tiguan w wersji R będzie dostepny w naszym kraju z jednostką 2.0 TSI? Konfigurator pokazuje tylko silnik TDI?

Z góry dziękuję za informacje.
GrzegorzObrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Endrju »

Nie mam porównania z Tigiem ale jeśli chodzi o Atece to już ledy w FL świecą lepiej niż w mojej a jeździłem Octavia4 z matrixami i różnica jest jeszcze większa na plus oczywiście. Jedynie do matrixów trzeba się przyzwyczaić bo na początku patrzałem czy zmienił światło przy mijaniu ale po kilku razach jest widoczne jak wycina auto z naprzeciwka.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Yerzo
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
Samochód: Ateca FR 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Yerzo »

Grz_Bo pisze:
15 lis 2020, 15:01
Zastanawia mnie porównanie świateł matrix vs led w Atece. Czy jeśli chodzi o zasięg oraz rozproszenie światła na boki matrix vs led Atecki będzie spora różnica?
Posiadam Tiguana z Top Led (to nie są typowe matrixy) oraz Atecę z Ledami. Różnica w ilości światła jest bardzo podobna.

Różnice pojawiają się dopiero podczas zapalenia świateł długich w tryb "Auto". W Tiguanie diody odpowiednio zapalają się lub wygaszają podczas mijania auta z naprzeciwka, w zakrętach widać ruch wiązki światła, widać także wycięty strumień światła jeśli mamy auto przed sobą. Minusem, który ciągle odczuwam podczas jazdy w trybie "Auto" jest wrażenie, że wiązki światła zbyt późno wycinają odpowiednie fragmenty przez co mam wrażenie, że kierowcy z naprzeciwka są oślepiani. Zdarzyło mi się kilka razy, że auta z naprzeciwka mrugały mi z ostrzeżeniem. Niby czujniki i systemy działają za mnie, a ja ciągle mam wrażenie, że muszę mieć palce przygotowane do zmiany manetki na tryb manualny aby nie oślepiać.

W Atece system jest zero-jedynkowy. Czujnik wychwyci wiązkę światła z naprzeciwka i w jednym momencie gasi światła długie.

Może do Tiguana po prostu mam za mało doświadczenia jeśli chodzi o jazdę nocną bo auto mam zaledwie od Lutego a Atecę od Lipca. Covid niestety zweryfikował większość weekendowych i urlopowych wyjazdów.

Tiguan R chyba jeszcze nie jest dostępny w sprzedaży przez co może nie być go w konfiguratorze.

ODPOWIEDZ