2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: chris »

Endrju pisze:
24 lip 2020, 9:35
Ja przedwczoraj jeździłem Skoda Super iV czyli hybrydą i powiem Wam że rewelacja.
Może się nawet przekonam do tego nowego hybrydowego napędu :?
W sumie 220KM mocy 7,5s do 100km/h oraz 400Nm momentu robi wrażenie a spalanie jednak niższe niż w 2.0 TSI ;)
Największy problem to brak napędu 4x4 :(
https://youtu.be/I5OfcQZIubU?t=1185
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Frodo (24 lip 2020, 12:04)
Ocena: 5.26%



Sponsor

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Sponsor


Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Krzysiek1979r »

Hybrydy Toyoty są faje, pod warunkiem, że ktoś jeździ spokojnie. Niestety, ale ich skrzenie eCVT mocno rozczarowują, wycie przy dynamicznym przyspieszaniu jest denerwujące. Nawet w C-HRce z mocniejszą hybrydą, może mniej dokuczliwe niż w słabszej, ale mnie to mocno drażni. Sam układ hybrydowy działa za to dosyć sprawnie, ale tylko miasto i ewentualnie tereny podmiejskie. Na trasach typu autostrady, szybkiego ruchu niestety jest już głośno i paliwożernie (tutaj niestety nic diesla nie przebije :-) ).

PS. na stronie VW jest oficjalny cennik liftowego Tiguana, na razie bez hybrydy i 320 KM R-ki .

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Endrju »

Przy spokojnym ruszaniu 4x4 raczej nie potrzeba a przy gwałtownym przednia oś napędzana jest przez silnik spalinowy a tylna wspomagana przez elektryczny więc i tak są dwie osie napędzane. Krzysztof niestety Toyota to całkowicie inna hybryda niż Skoda całkiem inna zasada działania a skrzynia to nie ma co nawet porównywać.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Teo »

Elektryki to przyszłość? :shock: Wątpię. Jedyna możliwość, żeby tak było, to wynalezienie niskostratnych i szybko ładowalnych, a przede wszystkim niedegradujących się akumulatorów. Jakies nanorurkowe np. czy coś. Bez tego ta technologia będzie taką wersją 1,5. Cos pośredniego i chwilowego.
Wszyscy się rzucili na te elektryki, bo świat w panice poszukuje czegoś mniej emisyjnego (a np. UE do tego wręcz przymusza). Więc z braku lepszych technologii producenci konstruują to co na razie się da. Ale prawdziwa przyszłość to póki co silniki na wodór.

Elektryki mają tą zaletę, że paliwo można sobie samemu "wydobywać" z coraz sprawniejszych ogniw fotowoltaicznych. Ale żeby ta technologia miała sens długookresowo, to jw. - akumulatory.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: tomal218 »

Polska jest 100 lat za muzynami ,stacje z wodorem to moze za 100 lat
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Endrju »

Teo mam kumpla w Emiratach i tam szejkowie stawiają wiatraki i farmy paneli słonecznych. A ma stacjach benzynowych pojawiają się stanowiska do ładowania, i to nie pojedyncze tylko mini parkingi więc raczej przestawiają się z topy na prąd.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: thecichy »

Krzysiek1979r pisze:
24 lip 2020, 12:46
... Na trasach typu autostrady, szybkiego ruchu niestety jest już głośno i paliwożernie (tutaj niestety nic diesla nie przebije :-) ).
To właśnie jest zaskakujące ale np. w RAV-ce jest koszmarnie głośno w trasie

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Teo »

@Endrju - Emiraty i Saudowie przechodzą na fotowoltaike bo nie mają wyjścia. Ropa kiedyś się skończy, albo kiedyś potanieje. I wtedy padną. Stąd póki mają petrodolary inwestują w to, czego mają najwięcej - w słońce. Jakbyś mi powiedział że Finlandia przerabia gospodarkę na fotowoltaike, to co innego :)
Tak czy inaczej ja nie twierdze, że silniki elektryczne nie istnieją a prąd jest beznadziejnym źródłem energii. One istnieją w różnych dziedzinach gospodarki od dawna, nawet w autach - żeby daleko nie szukać: "Melex" jest firmą polską i chyba każdy ją zna. A pierwsze "autka" powstały w latach 70 w socjalistycznej Polsce. Technologia silników elektrycznych istnieje od dziesiątek lat. Problem zawsze byłw tanim, prostym i wydajnym sposobie magazynowania energii. Dlatego np. pociągi od dawna jeżdża na silnikach elektrycznych - ale dlatego że nie potrzebują akumulatorów.
Ale jeśli rozmawiamy o autach na prąd, to ta technologia raczkuje. I obecnie ma TYLKO jedną zaletę: jako jedyna pozwala na produkcję "paliwa" w sposób rozproszony i nieprofesjoinalny (w domu z fotowoltaiki). Natomiast wszystko inne przemawia przeciwko - nawet ślad ekologiczny. Ponawiam: póki nie pojawią się lepsze "zbiorniki paliwa" to będzie jakaś technologia przejsciowa, a nie dojrzała.

A pytanie było o PRZYSZŁOŚĆ. Przyszłością są właśnie ogniwa wodorowe. Bo one naprawdę mają zerowy ślad ekologiczny, o ile proces produkcji będzie dopracowana.

PS. Ciekawostka: dlaczego zimą jak pociąg elektryczny stanie przed jakąś nieprzejezdną zaspą śniegu gdzieś w polu to musi wyłączać silnik (lub odłaczać się od trakcji, co na jedno wychodzi) i ludzie marzną w środku ? ;) Ponieważ prąd w trakcji jest stały i jeśli silnik go nie potrzebuje (jak jest na biegu jałowym lub jak pociąg jedzie powoli) to do obwodu między trakcją a silnikiem włączane są oporniki - które się grzeją. Także silnik nie może długo stać na "biegu jałowym". Albo trzeba go wyłączyć w ogóle żeby oporniki się nie przegrzewały (i wtedy nie ma ogrzewania w wagonach), albo musi działać.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Endrju »

No teraz to poleciałeś fantazja Teo akurat jeżdżę pociągami taką mam pracę i opowiadasz bzdury, ale to nie temat o ogrzewaniu pociągu.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: 2.0 TSI 4x4: Ateca 190 czy Tiguan 190 lub 230? Alternatywy?

Post autor: Teo »

No nie jest to ten temat, tak jak i nie jest to temat o PHEV, dlatego o pociagach dodałem w PS i przy okazji pod kątem problemów z akumulatorami w silnikach elektrycznych i tego typu autach. Nie wiem o jakich bzdurach mowisz, moze jezdzisz nowszymi pociagami, dawniej w silnikach lokomotyw "zielonych" tak to wlasnie wyalgadlo: http://www.transportszynowy.pl/lokerozruch.php - to tylko tak z powodu zarzucania mi bzdur.

ODPOWIEDZ