Strona 2 z 4

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 19:51
autor: S3ker
Póki co Formi to softwarowa loteria, co chwilę coś nowego się pojawia że nie działa :P Na sam wygląd to Formi robi wrażenie. Wszystko kwestia gustu i przyzwyczajeń :)

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 20:33
autor: davv2704
Wiadomo, ale jednak Formentor w środku jest ciasny. Jest bardzo mało miejsca z przodu. Oczywiście coś za coś - wygląda futurystycznie, i projekt deski przynajmniej według mnie jest piękny :)

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 20:43
autor: mczelny2401
Na wszystko da się przymknąć oko jeśli pod maską jest 310 Kucy ;)

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 21:15
autor: mczelny2401
Żona ma skromne gabaryty a dziecko jedno i po tym jak dało popalić nie planuję więcej więc może u mnie jakoś przejdzie ;)

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 21:51
autor: davv2704
Gdyby to miałoby auto wyłącznie do mnie to zamiast o Cuprze to bym myślał o Mustangu lub szukałbym jakiegoś rocznego Porsche Caymana, bo jak sportowe auto to wiecie - cupra a Porsche.. tak można gdybać. Jak ktoś ma małą rodzinę to Formentor się nada i da przyjemność z jazdy, ale to wiadomo - kto co woli

A powiedzcie Panowie jak z wyciszeniem Ateki? Jest znośnie? Jeszcze nie byłem na jazdach testowych także wiecie.. 😁

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 22:16
autor: Endrju
Moim zdaniem przedlif był cichszy w środku niż polift.

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 23:42
autor: chris
davv2704 pisze:
18 mar 2021, 9:19
A no i kolejna sprawa która odpycha od Tiguan'a - te dotykowe klawisze na kole kierownicy - w Seacie jeszcze mamy coś "normalnego".
W Tiguanie w wersji Life i Elegance na szczęście też jest "normalna" kierownica bo ta pełni dotykowa jest w wersji R-Line i R ;)

Obrazek

Ba w wersji Life są nawet analogowe zegary :)

Obrazek

Na korzyść Tiguana przemawia także lepsze wyciszenie wnętrza oraz bardziej komfortowe zawieszenie nawet to bez DCC ;)
Seat Ateca wybiera nierówności jednak bardziej twardo :?
Generalnie przy obecnych cenach i upustach na VW wersja z silnikiem 1.5 TSI wychodzi trochę drożej od Seata
ale Tiguan jest lepiej wyposażony w standardzie.
Mam na myśli wersję Life i Elegance czyli odpowiednik Style i Xperience :?

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 18 mar 2021, 23:42
autor: Rafiner
Fermentor jest zrobiony jak Xceed, czyli bliżej mu do Leona, niż do Ateca. Jest niżej, ciaśniej. Ale to już kolega zauważył.
Ale wg mnie dotykowe panele są demonizowane. Nie mieszasz klimą na co dzień, a kierownica to kwestia przyzwyczajenia.
Jeździłem Passatem ze sterowaniem tempomatu w kierownicy i wydawało mi się, że dodatkowej manetki w Ateca nie strawie. Nic bardziej mylnego. Oba systemy sterowania są dla mnie ok, wystarczy poćwiczyć.
Mimo, że Fermentor jest ładny, to jednak wziął bym Ateca ze względu na przestrzeń i rodzinę.

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 19 mar 2021, 8:27
autor: mczelny2401

Re: Seat Ateca a może Cupra Formentor?

: 19 mar 2021, 9:32
autor: chris
Rafiner pisze:
18 mar 2021, 23:42
Ale wg mnie dotykowe panele są demonizowane. Nie mieszasz klimą na co dzień, a kierownica to kwestia przyzwyczajenia.
@Rafiner częściowo masz rację bo miałem na dwa dni Tiguana z nowym dotykowym panelem klimatyzacji i ogólnie nawet spoko ;)
Właściwie po kilku minutach jazdy z jego obsługą nie miałem praktycznie żadnych problemów i tutaj VW stanął na wysokości zadania.
Pomimo mojego początkowego sceptycyzmu to naprawdę udane, przemyślane i proste w obsłudze rozwiązanie,
któremu trudno coś zarzucić :)
Generalnie różnica w obsłudze pomiędzy starym panelem a tym nowym jest dokładnie taka
jak pomiędzy starą komórką z przyciskami a dotykowym smartfonem ;)
Po chwili obcowania z tym na dotyk nie chcemy już za nic wracać do tego starego :)



Szczególnie pomocne podczas jazdy jest to, że regulacja siły nawiewu oraz temperatury jest w takich zagłębieniach.
Dzięki temu intuicyjnie kierując naszą dłoń nawet w nocy nie musimy odrywać naszego wzroku znad kierownicy
i wypatrywać gdzie to ja miałem to czy tamto na nim zmienić ;)

Natomiast co do tej nowej dotykowej kierownicy w Tiguanie to jest już niestety czarna rozpacz i porażka w jednym :roll:
Po dwóch dniach obcowania z tym wynalazkiem miałem jej serdecznie dosyć i VW musi jeszcze nad nią sporo popracować.
Chodzi mi o responsywność czyli reakcję na dotyk.Dodatkowo wibracje przy każdym zetknięciu naszych palcy gdy chcemy np.
wyciszyć muzykę czy włączyć podgrzewanie kierownicy doprowadzały mnie do szału.Niby powinno to pomagać a jednak przeszkadza i jest strasznie denerwujące dla kierowcy :shock:
Sterowanie dzwiękiem odbywa się na dwa sposoby.Możemy nacisnąć albo plus albo minus na dole po lewej stronie kierownicy
lub możemy wybrać teoretycznie prostsze rozwiązanie przesuwając palcem po lini pomiędzy plusem a minusem
jednak wtedy jest jeszcze gorzej bo czasami przez chwilę nic się nie dzieje
aby następnie przyrost natężenia dzwięku skacze o dwie czy trzy kreski :shock:
W dodatku naprawdę trudno podczas jazdy trafić w poszczególne ikonki czy przesuwać dokładnie po linii nasze palce
nie patrząc dokładnie w te miejsca :?
Kolejna rzecz naciskasz niby dokładnie ikonkę podgrzewania kierownicy a włącza się komputer pokładowy
bo jego przycisk jest zaraz nad nią.Naciskasz komputer a włącza się podgrzewanie kierownicy.No litości... :oops:



Dla mnie totalny niewypał :roll:
Nawet pracownik VW stwierdził, że nie działa to wszystko tak jak powinno
i na dzień dzisiejszy jest to dość kontrowersyjne rozwiązanie oraz,
że nie jestem pierwszą osobą, której to się nie spodobało
bo jest bardzo dużo uwag po jazdach testowych w tym temacie ;)
Na szczęście ta dotykowa kierownica jest w standardzie tylko w R-Line i w R ;)