W całości zgadzam się z tym, co piszesz. Ale nie do końca o to mi chodziło, może nie wyraziłem się jasno.Misiek pisze: ↑09 paź 2021, 22:49Niestety nie jest to takie łatwe jakby się wydawało, ponieważ jeżeli producenci samochodów nie mają ŻADNEGO sygnału, potwierdzenia, od producenta chipów jeśli chodzi o termin dostawy, ponieważ ten W OGÓLE NIE WIE, nawet w przybliżeniu, kiedy zostaną wyprodukowane, to także sami producenci nie znając terminu wpłynięcia na magazyn nie będą podawali JAKIEGOKOLWIEK, NAWET PRZYBLIŻONEGO terminu, żeby później nie wysłuchiwać : "ale przecież pan mówił, że ... będzie". U nas w firmie jest podobnie, mimo że skala zamówień jest nieporównywalnie mniejsza : zamawiam części, czekam standardowe kilka dni, bo na ogół po tych kilku dniach, do tygodnia, zamówienie przychodzi, jeżeli nie ma zmiany statusu przez kolejne kilka dni, góra tydzień, to już wiem, że może to potrwać dłużej niż zwykle, ale także nie wiadomo konkretnie ile, tydzień, dwa, miesiąc, a niestety raz tak się zdarzyło, jak nie było pewnej części w całej Europie w magazynach centralnych oraz u dealerów i musieli albo ściągać to bezpośrednio z Japonii, albo nawet i zamówić u producenta, bo nawet i tam nie było. Przy czym lokalny oddział nie potrafił podać nawet przybliżonego terminu dostawy, dopiero po ponad miesiącu, jak wreszcie dostali konkretny termin dostawy do nich.
Nie chcę, aby mi ktoś w tej chwili obiecał na kiedy wyprodukuje, to oczywiście trudne. Chciałbym tylko wiedzieć jak długo na pewno mu się to nie uda.
Lista wszystkich zamówionych samochodów, do tego prognozy na temat dostępności części, do tego wewnętrzne informacje dot. priorytetyzacji poszczególnych modeli, rynków, krajów itp. Oczywiście, można to udoskonalić biorąc pod uwagę różne kwestie logistyczne, wąskie gardła, decyzje podyktowane ekonomiką itp. Gdyby o to wszystko wzbogacić ścieżkę krytyczną produkcji każdego zamówionego auta, to wyszłaby data przed którą fabryka konkretnego auta nie wyprodukuje. Nie potrzeba do tego żadnych dodatkowych danych, wszystkie dane wejściowe są używane do planowania produkcji. Co więcej, producent z pewnością robi takie symulacje ze względu na konieczność monitorowania i planowania obsługi finansów.
Obowiązku przedstawienia i comiesięcznej aktualizacji tej daty, rzetelnie skalkulowanej, bym oczekiwał