Seat drive profile - warto?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Edward04
Posty: 12
Rejestracja: 07 sie 2022, 8:53
Samochód: Seat Ateca
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Seat drive profile - warto?

Post autor: Edward04 »

Cześć! Rozważania o wyższości automatu nad manualem doprowadziły mnie do kolejnego problemu:) Czy warto dokładać do Drive Profile w opcji Style?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Seat drive profile - warto?

Sponsor


Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: tomal218 »

Edward04 pisze:
19 sie 2022, 19:32
Cześć! Rozważania o wyższości automatu nad manualem doprowadziły mnie do kolejnego problemu:) Czy warto dokładać do Drive Profile w opcji Style?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Warto! Bo na standard ,,d,,lipa opóźnienia na pedale gazu w porównaniu do ,,s,,
Za ten post autor tomal218 otrzymał podziękowanie:
Edward04 (19 sie 2022, 22:27)
Ocena: 5.26%
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: rybsko »

Osobiście korzystam z normal, sport i offroad. Przy czym o ile sport istotnie zmienia zachowanie pojazdu, to offroad - nie jestem pewien czy potrafię wyczuć. Po prostu odpalam poza asfaltem.

Nie wiem jeszcze na ile moje odczucia wynikają z tego, że mam także DCC. Zupełnie nie odkrywałem jeszcze tych ustawień ani zależności DCC od profilów.

Czy warto mieć możliwość wygodnej zmiany? W moim przypadku tak, bo już dziś wiem, że nie chciałbym jeździć non stop na sporcie, ale sport się przydaje.

Pozostaje pytanie, na które nie znam odpowiedzi: czy nie mając wyboru profilów, nadal masz możliwość zmiany ustawienia różnych parametrów pod siebie? Czy zostaje wyłącznie fabryczny "default"?
Za ten post autor rybsko otrzymał podziękowanie:
Edward04 (19 sie 2022, 22:26)
Ocena: 5.26%

MrNobody
Posty: 48
Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: MrNobody »

Jednym z parametrów jest tryb skrzyni, ale to i tak można zmienić na tryb sport bezpośrednio w skrzyni (tykając lewarek w dół, wiec bardzo szybko).

Bawiłem się tymi trybami podczas jazdy testowej i zdecydowałem się nie dokładać tego w swoim zamówieniu. Czy tego pożałuje? To się jeszcze okaże, bo samochód odbieram za ok 2 tygodnie, ale szczerze wątpię by mi tego brakowało.
Za ten post autor MrNobody otrzymał podziękowanie:
Edward04 (20 sie 2022, 0:02)
Ocena: 5.26%

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: Misiek »

rybsko pisze:
19 sie 2022, 22:20
...
Nie wiem jeszcze na ile moje odczucia wynikają z tego, że mam także DCC. Zupełnie nie odkrywałem jeszcze tych ustawień ani zależności DCC od profilów.
...
Wiem, że nie masz porównania z wersją z i bez, ale przynajmniej jak subiektywnie oceniasz to DCC, a szczególnie różnicę pomiędzy ustawieniem najbardziej twardym, a najnamiętniejszym ? Czy różnica jest bardzo odczuwalna ? Ja jestem bardzo czuły na jakiekolwiek nierówności i jestem w stanie zainwestować te ponad 3 tys. jeżeli miałoby to choć trochę podnieść komfort tłumienia. Jak więc oceniasz to "ulepszone" zawieszenie ? Poza tym od razu będę zmieniał koła 18 na 16, więc już samo to powinno zauważalnie poprawić komfort. Niestety tak się złożyło, że jedna z ulic, dość długa, którą pokonuję w trasie dom / praca jest chyba najbardziej nierówną, a zarazem jedną z bardziej uczęszczanych ulicą w mieście. Do tego dochodzi osiedle, na którym mieszkam, gdzie codziennie w obie strony mam do pokonania całe stado "leżących policjantów", bo otocznie szkoły podstawowej, bo długa prosta z górki, gdzie przeważająca większość lubiła się rozpędzić na "40" znacznie powyżej. Bardzo będę wdzięczny za jakiekolwiek Twoje wrażenia i z góry dziękuję za pomoc.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: rybsko »

MrNobody pisze:
19 sie 2022, 23:43
Jednym z parametrów jest tryb skrzyni, ale to i tak można zmienić na tryb sport bezpośrednio w skrzyni (tykając lewarek w dół, wiec bardzo szybko).
Bez profilów jazdy to się chyba ogranicza wyłącznie do zachowania samej skrzyni wtedy, tak jak piszesz. Ale możliwe, że to kluczowy parametr. Trochę zagadka (dla mnie) co do innych parametrów. Aha, czy wybór sportowej skrzyni nie implikuje manualnej?

Kurde, ile jeszcze do odkrycia :D

Swoją drogą pamiętam, że kupując t-roc'a, można było wybrać opcję "zawieszenie sportowe" zamiast DCC - więc charakterystyka auta była nieco do przewidzenia pomimo pominięcia kosztowniejszej opcji.

Swoją drogą, aż muszę sprawdzić czy przejście w tryb sport w skrzyni biegów jest jednocześnie przejściem w profil sport :)
Misiek pisze:
20 sie 2022, 1:37
Wiem, że nie masz porównania z wersją z i bez, ale przynajmniej jak subiektywnie oceniasz to DCC, a szczególnie różnicę pomiędzy ustawieniem najbardziej twardym, a najnamiętniejszym ? Czy różnica jest bardzo odczuwalna ? Ja jestem bardzo czuły na jakiekolwiek nierówności i jestem w stanie zainwestować te ponad 3 tys. jeżeli miałoby to choć trochę podnieść komfort tłumienia. Jak więc oceniasz to "ulepszone" zawieszenie ? Poza tym od razu będę zmieniał koła 18 na 16, więc już samo to powinno zauważalnie poprawić komfort. Niestety tak się złożyło, że jedna z ulic, dość długa, którą pokonuję w trasie dom / praca jest chyba najbardziej nierówną, a zarazem jedną z bardziej uczęszczanych ulicą w mieście. Do tego dochodzi osiedle, na którym mieszkam, gdzie codziennie w obie strony mam do pokonania całe stado "leżących policjantów", bo otocznie szkoły podstawowej, bo długa prosta z górki, gdzie przeważająca większość lubiła się rozpędzić na "40" znacznie powyżej. Bardzo będę wdzięczny za jakiekolwiek Twoje wrażenia i z góry dziękuję za pomoc.
Nie mam porównania, to raz. Dwa - szukałem auta twardego, czującego drogę, stąd koła 19".

Poprzednie auto miało dużo mniejsze koła i, pomimo niskiego profilu opon w nowym, zmiana komfortu jest zdecydowanie na plus, żeby nie powiedzieć - niebo a ziemia. Podejrzewam, że to wypadkowa rozmiaru, DCC oraz wieku układu.

Swoją drogą, sprzedawca mówił, że namawiałby mnie na DCC gdybym go nie brał, a zamawiał koła 19". Ale znów - on może myśli średnim klientem i nie chciał narzekania na "twardość" :)

Nie dotykałem jeszcze ani do jednej rzeczy, która wiąże się z ustawieniami DCC i innymi parametrami mającymi wpływać na charakterystykę jazdy. Zmiana profilu daje mi tyle, ile potrzebuję. Może za jakiś czas będą okoliczności, żeby chwilę się skupić na testach i ustawieniach, to wtedy opowiem.

MrNobody
Posty: 48
Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: MrNobody »

Tak dotyczy tylko skrzyni (i nie implikuje manuala). Skrzynia chętniej trzyma się wyższych obrotów, wkręca się na wyższe obroty i mam wrażenie że jest trochę bardziej żwawa.

Przy okazji wydaje mi się że w wersji Style nie ma łopatek do zmiany biegów przy kierownicy, ale w cenniku obecnym na stronie jest napisane że są

coulomb
Posty: 91
Rejestracja: 27 lis 2021, 16:53
Samochód: Seat Ateca Style 1.5 TSI DSG
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: coulomb »


MrNobody pisze:
Przy okazji wydaje mi się że w wersji Style nie ma łopatek do zmiany biegów przy kierownicy, ale w cenniku obecnym na stronie jest napisane że są
Style z DSG posiada łopatki przy kierownicy.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Za ten post autor coulomb otrzymał podziękowanie:
MrNobody (20 sie 2022, 19:48)
Ocena: 5.26%

Awatar użytkownika
rybsko
Posty: 341
Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: rybsko »

MrNobody pisze:
20 sie 2022, 13:50
Tak dotyczy tylko skrzyni (i nie implikuje manuala).
No to jeszcze pytanie o odwrotność. Czy w pojeździe wyposażonym w wybór profili, wybór profilu sportowego implikuje dokładnie ten sam sportowy tryb skrzyni, który włącza się drążkiem skrzyni? Czy może jakiś odrębny? :D

Sądząc po komunikacji na kokpicie, zakładałbym że to to samo. Ale może nie?

MrNobody
Posty: 48
Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Seat drive profile - warto?

Post autor: MrNobody »

rybsko pisze:
21 sie 2022, 9:16
MrNobody pisze:
20 sie 2022, 13:50
Tak dotyczy tylko skrzyni (i nie implikuje manuala).
No to jeszcze pytanie o odwrotność. Czy w pojeździe wyposażonym w wybór profili, wybór profilu sportowego implikuje dokładnie ten sam sportowy tryb skrzyni, który włącza się drążkiem skrzyni? Czy może jakiś odrębny? :D

Sądząc po komunikacji na kokpicie, zakładałbym że to to samo. Ale może nie?
Moim zdaniem dokładnie ten sam. Natomiast profile jeszcze zmieniają chyba jeszcze „opór” układu kierowniczego. A przypadku DCC także sztywność zawieszenia

ODPOWIEDZ