Strona 1 z 7

Przyszłość marki SEAT

: 03 wrz 2022, 20:26
autor: rybsko
Natrafiłem na taki świeży materiał:



Niestety, nie znam hiszpańskiego, bazowałem na automatycznym tłumaczeniu napisów na angielski. Pomimo niedoskonałości tłumaczenia, przekaz jest w miarę czytelny - istnieje możliwość, że marka SEAT zniknie, zastąpiona Cuprą. Autor filmu spekuluje na temat dobrze zaplanowanego i chyba już rozpoczętego etapu phase-out modeli Seat'a. Kolejna "Ateca" ma ponoć być już projektowana zgodnie z językiem projektowym Cupry. W Seacie brak elektryki, elektryka już wędruje do Cupry. I tak dalej...

Drobne sygnały dochodzą też z lokalnego rynku - sieć sprzedaży Cupry gęstnieje, wyniki sprzedaży dynamicznie rosną.

Tłumaczenie automatyczne jednego z komentarzy pod filmem:
Ángel Escribá: Smutno mi, że Seat zniknie, ale moim zdaniem wina leży po stronie Niemców, bo to nie jest naprawdę niemiecka marka nie są zainteresowani, widać, że Seat kupił Volkswagena i jedyne hiszpańskie ma to marka, ale Seat jest marką narodową, to sprawiło, że Hiszpania stała się motoryzacją i smutne jest, że chcą załadować 70 lat historii Seata. W końcu posiadanie Siedzenia będzie oznaczało posiadanie skarbu, o który trzeba będzie dbać jak o rodzinę. Jeśli chodzi o cupra raval, to już wiedziałem, ale osobiście go nie lubię, nie można go porównać do Seata Ibizy, ale oczywiście emisje to wymówka, żeby go zabić, szkoda.
Co o tym sądzicie?
Jak to może wpłynąć na naszą przygodę z SEAT'em? Gwarancja? Serwis?

PS. Mam nadzieję, że to dobre miejsce na ten wątek ;)

Re: Przyszłość marki SEAT

: 04 wrz 2022, 12:05
autor: JACA
rybsko pisze:
03 wrz 2022, 20:26
Co o tym sądzicie?
Jak to może wpłynąć na naszą przygodę z SEAT'em? Gwarancja? Serwis?
Znacząco jakoś nie wpłynie. Zobowiązania gwarancyjne przejmie nowa firma, serwisy zmienią tylko szyldy... Trochę tak, jak to się dzieje w bankach ;) A może być też tak, że i firma się nie zmieni - firma w sensie podmiot a zmienią tylko nazwę, strzelam... Seat Polska :arrow: Cupra Polska.
Ktoś widocznie policzył (marketingowcy?), że nowa marka bardziej rokuje - stara "trąci myszką" i docelowo więcej rynku zdobędzie ta nowa niż gdyby przeobrażać starą.
A na to wszystko jeszcze Lewandowski.... ;) :lol: 8-)

Re: Przyszłość marki SEAT

: 04 wrz 2022, 16:38
autor: majcher
Seat za bardzo "kanibalizował" się ze skodą. Trzeba mu znaleźć nowe miejsce w szeregu, a z marką Cupra będzie to łatwiejsze.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2022, 6:32
autor: rybsko
Też tak na to patrzę. Ale mimo wszystko zniknięcie głównej marki może być dla wielu Hiszpanów ciosem w sentyment i historię.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2022, 12:30
autor: kecaj
Każda z marek grupy VW ma auta "prestiżowe" Seat ich nie miał. Utworzył CUPRA. Obecnie na horyzoncie nie widzę "zniknięcie" marki Seat.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 29 gru 2022, 16:48
autor: rybsko
Potwierdza się :)

Obrazek

Re: Przyszłość marki SEAT

: 29 gru 2022, 18:01
autor: TomeL
Szkoda by było, bo to niby znana, ale jednak trochę niszowa marka. Ulice nie są zalane Seatami, tak jak innymi popularnymi. Dla mnie to nie bylo bez znaczenia przy wyborze.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Przyszłość marki SEAT

: 29 gru 2022, 23:40
autor: Rafiner
Tylko co ? Zostaje Cupra czyli Formentor i Ateca Cupra z cywilnymi silnikami ? bo jak ma się tylko zmienić znaczek, to spoko, kupie żonie Cupra Arona, a kiedyś sobie kolejną Cupra Ateca 1.5 tsi. Ale jeżeli zniknie Seat jako przestronniejsze auta, to ja im podziękuję. Formentor mi nie pasi, bo wnętrze ma mniejsze. Najwyżej pójdę w Skodę.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 30 gru 2022, 6:44
autor: Bonifacy
Niedawno w Krakowie jadąc tramwajem spostrzegłem, że na Wadowickiej pojawił się nowy salon - tylko Cupry, bez Seata. To oddział Dynamiki z Jawornika otworzyła.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 13 sty 2023, 10:18
autor: Bonifacy
Seat sprzedał w ubiegłym roku łącznie 232 700 samochodów. To o 40,5 proc. mniej rok do roku.
Cupra zwiększyła sprzedaż o 92,7 proc., do klientów w 2022 r. trafiło 152 900 aut tej marki.

https://www.wnp.pl/motoryzacja/rekordow ... 65547.html

- W obliczu nieustających problemów związanych z brakiem półprzewodników i innych części samochodowych podjęliśmy strategiczną decyzję o nadaniu priorytetu produkcji modeli Cupry. Oczywiście wpłynęło to na liczbę dostarczonych przez nas pojazdów Seata, było jednak niezbędne do zapewnienia długoterminowej stabilności całej firmie Seat S.A. — stwierdził Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra.
Seat rośnie w Portugalii, w reszcie Europy dwucyfrowe spadki

Wiodącym rynkiem dla firmy Seat S.A. wciąż są Niemcy, gdzie sprzedano 105 300 pojazdów. Stanowi to wzrost o 1,2 proc. w stosunku do ubiegłego roku (104 100). Na drugim miejscu znajduje się Hiszpania z 62 900 sprzedanymi samochodami (spadek o 23,1 proc. względem 2021 r. – 81 800), a następnie Wielka Brytania z 36 600 sprzedanymi pojazdami (spadek o 27,9 proc. w porównaniu do 2021 r. – 50 700). Włochy z 25 300 dostarczonymi do klientów pojazdami (spadek o 8,6 proc. względem ubiegłego roku – 27 600), wyprzedziły Francję, gdzie sprzedano 21 500 samochodów (spadek o 31,1 proc. w porównaniu do 2021 r. – 31 200). Wzrosła natomiast sprzedaż modeli marek Seat i Cupra w Portugalii – odnotowano 7800 dostarczonych samochodów, o 7,6 proc. więcej w porównaniu do zeszłego roku.

W 2022 roku marka Cupra weszła na rynek australijski i otworzyła nowe salony w Lizbonie, Rotterdamie i Sydney. W tym roku planowane jest rozszerzenie sieci Cupra Garage o nowe salony w Berlinie, Madrycie i Paryżu.

Podobnie jak w 2021 roku, najchętniej kupowanym modelem marki Cupra jest Formentor. W 2022 r. sprzedano go w liczbie 97 600 egzemplarzy, co stanowi 63,8 proc. sprzedaży marki oraz ponad jedną czwartą wyników całościowych firmy Seat S.A. Cupra Born po pierwszym pełnym roku obecności na rynku zanotowała sprzedaż na poziomie 31 400 sztuk.

Kluczowymi rynkami europejskimi dla marki Cupra pozostają Niemcy (58 400 sprzedanych pojazdów, o 89,9 proc. więcej niż w 2021 r.), Wielka Brytania (14 400 samochodów – wzrost sprzedaży o 87,4 proc.), Hiszpania (13 600 pojazdów – wzrost o 23,9 proc.), Włochy (11 300 samochodów – wzrost o 83,9 proc.), Francja (7600 pojazdów – wzrost o 86,5 proc.) proc.), Austria (5400 samochodów – wzrost o 157,6 proc.) i Szwajcaria (5000 pojazdów – wzrost o 38,3 proc.).
Na rynkach światowych marka odnotowała ogromny wzrost sprzedaży w Meksyku, dostarczając tam 4300 pojazdów, czyli o 120 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Drugim rynkiem jest Turcja, gdzie sprzedano 2800 samochodów marki Cupra, o 879,6 proc. więcej w porównaniu do zeszłego roku. Na trzecim miejscu jest Izrael z 2700 sprzedanymi pojazdami, co stanowi wzrost względem 2021 r. o 138,8 proc.

W gamie Seata rośnie zainteresowanie autami SUV

W ubiegłym roku wzrosło zainteresowanie autami SUV obu hiszpańskich marek. Seat zanotował sprzedaż swojego milionowego auta w tym segmencie. Do klientów dostarczono łącznie 232 700 samochodów Seata, o 40,5 proc. mniej w stosunku do 2021 roku. Najlepiej sprzedającym się modelem marki wciąż pozostaje Seat Arona, ze sprzedażą na poziomie 71 000 egzemplarzy, co stanowi spadek o 33,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na drugim miejscu jest Seat Ibiza, z 51 300 sprzedanymi samochodami (spadek o 46,4 proc.), a na trzecim Seat Leon (41 500 sprzedanych pojazdów, o 47,3 proc. mniej względem 2021 r.).
Najwięcej modeli marki Seat sprzedano w Hiszpanii (49 200 samochodów – spadek o 30,4 proc.), Niemczech (46 900 pojazdów – spadek o 36 proc.), Wielkiej Brytanii (22 200 samochodów – spadek o 48,4 proc.), Włoszech (13 900 samochodów – spadek o 35,2 proc.) oraz Francji (13 900 pojazdów – spadek o 48,8 proc.).
W tym roku Seat liczy na elektromobilność, także w postaci jednośladów

Globalna produkcja firmy utrzymała się na podobnym poziomie jak w zeszłym roku. Wyprodukowano 478 954 samochody, co oznacza spadek o 1,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (484 046 pojazdów). Produkcja w zakładzie w Martorell spadła o 4,8 proc. do 366 764 pojazdów z powodu niedoborów zaopatrzeniowych.

Seat liczy, że rok 2023 będzie dla firmy przełomowy. Na rynku pojawi się seryjna wersja modelu Cupra Tavascan, pierwszego w pełni elektrycznego sportowego SUV-a tej marki. Cupra rozszerzy również ofertę innych pojazdów, wprowadzając do gamy nowe wersje silnikowe.

Marka Seat stawia przede wszystkim na mikromobilność. Swoją premierę będą mieć dwa nowe skutery elektryczne: Seat MÓ 125 Performance i najnowsza wersja Seat-a MÓ 50. W tym roku hiszpańska firma będzie również obchodzić 30-lecie swojej fabryki w Martorell. Z tej okazji zapowiada pełną elektryfikację gamy modelowej.