Strona 4 z 7

Re: Przyszłość marki SEAT

: 10 sie 2023, 23:59
autor: Rafiner
Stawiaja na efekciarstwo, a ja jestem tradycjonalista, jak bede kupowal nowe pojde gdzie indziej pewnie Skoda albo VW. Narazie jezdze Ateca, bardzo mi pasi rozmiar, jakosc i komfort.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 11 sie 2023, 0:27
autor: Endrju
Niestety ale obsługa przez VW jest tylko na czas remontu, później serwis Seata odbywać się będzie w Cuprze.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 11 sie 2023, 14:05
autor: krowka1978
Jak ja nie lubię ASO, jakiej marki by nie było. Dla mnie jest to zło konieczne, niejedno z kilkoma przeszedłem. Normą jest złe podkładanie łap podnośników, albo łapią za poszycie progu, pod uchwyty plastikowych listew progowych (przy 500X mi tak zrobili, jeden uchwyt wygięli, musieli prostować), nie trafiają w punkty podparcia... Przy Atece jak najmniej będę do nich jeździł, co 2 lata, jak w instrukcji. Niestety, albo stety, dają 5 lat gwarancji. Własnymi rękami będę olej wymieniał co 10tyś, teraz wymienię po 2tyś, już Ravenola kupiłem, jeszcze tylko oryginalny filtr do zakupu został. Serwisów w zegarach z oczywistych względów kasował nie będę :mrgreen:
Wygląd historii serwisowej w SEAT mam w poważaniu, wolę spokojniejszą głowę ;)

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 12:44
autor: Bonifacy
Z opublikowanych danych wynika, że w sierpniu 2023 w Polsce zarejestrowano 82 Seaty, co lokuje markę na 21. pozycji w rankingu marek najczęściej rejestrowanych przez osoby prywatne. Cupra jest na 11 miejscu z 240 rejestracjami. Ateca nie zmieściła się na liście TOP 50 - z Seatów tylko Leon (45 miejsce, 56 sztuk). Natomiast Cupra Formentor: 187 zarejestrowanych, 13 miejsce w rankingu.

https://autokatalog.pl/blog/2023/osoby- ... rpien-2023

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 14:19
autor: krowka1978
Mnie dziwi pierwsza trójka. U mnie te marki były spalone - wystarczy zobaczyć jak to antykorozyjnie zabezpieczone jest. Z drugiej strony za tę samą cenę Sportage ma trochę więcej niż moja Ateca (czyli grzane tylne stołki, trzecia strefa klimy - niedostępne w naszych dyliżansach), ale wiadomo dlaczego cenowo konkurencyjnie (gdzieś było trzeba coś zabrać), dlatego jest Seat, a nie kijanka. No i te opisy o zapchanych gpf w kiłach na forach...

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 14:31
autor: Bonifacy
Mnie natomiast zastanawiają 103 Skody Karoq przy liczbie Seatów Ateca nieznanej, ale poniżej 50. Skąd się bierze tak duża różnica, skoro to tak podobne samochody? Czyżby sama popularność marki Skoda tyle znaczyła, że ludzie wolą Skodę właśnie? Bo przecież zarówno w wątku na naszym forum, jak i bliźniaczym o Skodzie Karoq, nie widać miażdżącej przewagi Skody nad Atecą w ocenach. Z różnych względów jednym podoba się ten, drugim tamten, ale jednoznacznej przewagi nie ma. Tymczasem na rynku znacząca przewaga jest.

I jeszcze jedno - przewaga SUV-ów i crossoverów rzuca się w oczy.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 15:41
autor: YoursTruly
Popularność Karoq wynika pewnie z bardziej znanej i popularnej marki Skoda, nowszemu wnętrzu i większemu zapleczu dilerskiemu. Ateka jest też bardziej agresywna w wyglądzie i nie każdemu podejdzie. Dodaj do tego niepewność samej marki Seat i oto wyniki.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 19:08
autor: Miccc
Fiat sprzedał w sierpniu 24 samochody a Peugeot 37 samochodów i to jest dno, przy tym 82 Seaty to dobry wynik.

Ludzie zawsze patrzą co kupują inni i za tym sami podążają, dlatego jak moja sąsiadka kupiła mazdę to później druga sąsiadka kupiła taką samą. Jeżeli już nie ten sam model to przynajmniej inny model tej samej marki bo uważają że to dobre skoro inni kupują. Ludzie wchodzą na portal aledrogo i patrzą co i od kogo kupują inni i podążają za nimi. To nie ma nic wspólnego z logiką. Tak już jest i tyle.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 20:39
autor: krowka1978
Stellantisowi sprzedaż ryje po glebie. Nikt rozsądny nie kupi badziewia 1.2 PureTech, a to już wkładają do FIAT-ów, Jeep-ów i AR. Do tego polityka prezia tavaresa (specjalnie z małej) i jest jak jest. Dlatego nie wszedłem w dawne FCA. Ateca mi się spodobała, a w czerwieni wygląda obłędnie.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 06 wrz 2023, 21:45
autor: coulomb
Zgadzam się w Waszymi wnioskami.

Poszukiwałem w 2022 r. nieco większego i bardziej wyposażonego samochodu. Nie byłem nigdy na bieżąco z markami (jeździłem jedynie Oplami, kilkanaście lat, aż do zajeżdżenia).

"Nowe" Ople odpadły przez te małe silniki trzycylindrowe. Spóźniłem się aby zamówić Grandlanda-X z silnikiem benzynowym 1.6 180KM - został wycofany. Na poliftową hybrydę Grandlanda nie było mnie stać. Było mi szkoda porzucić tą markę, bo np. miałem bardzo zaufany warsztat robiący tylko Ople.

Po wyeliminowanie znanej sobie marki, pierwsze kroki skierowałem właśnie w kierunku Skody - stereotypowo marki taniej, popularnej i rodzinnej. Znajomy kupował Kamiqa i bardzo sobie chwalił - zarówno markę, proces zakupu jak i wygodę jazdy.
Kamiq miał za mały bagażnik. Octavia nie podeszła przez tabletozę, natomiast mocno rozważałem Karoqa. Niestety w międzyczasie w związku z liftem, zaprzestano zbierać zamówienia i byłem w kropce.

Patrzyłem na Toyotę, KIA, Nissana - ale tam aby dostać wyposażenie które chciałem musiałbym wybrać dużo droższe warianty wyposażenia.

Seata w ogóle początkowo nie rozważałem Seata (jakiegokolwiek). Seat kojarzył mi się stereotypowo z czymś sportowym, a nie rodzinnym. Dopiero kiedyś niemal przypadkowo przy przeglądaniu testów Karoqa na youtube, pojawiły się również filmy o Atece. Dopiero wtedy zacząłem go poważnie rozważać. Baaaardzo mi się spodobał jego sportowy wygląd, duużo bardziej niż Karoq. Podobał mi się konfigurator - gdzie mogłem sobie wybrać dokładnie to co chciałem i nic ponadto. Największym minusem wydawała się właśnie mała popularność marki i mała dostępność warsztatów (Kraków, a tylko 2 ASO Seata w promieniu kilkudziesięciu km. Skoda - chyba kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt). Koniec końców, kupiłem Atekę i mam już przejechane blisko 25 tys. km. Jestem zadowolony :).