Strona 6 z 7

Re: Przyszłość marki SEAT

: 17 mar 2024, 18:34
autor: Miccc
Czyli to Beijing 5 będzie następcą Ateki . Ciekawe

Re: Przyszłość marki SEAT

: 23 mar 2024, 11:53
autor: rybsko
Bonifacy pisze:
17 mar 2024, 9:51
Zauważyłem dziś, że dealer Seata i Cupry w Krakowie, czyli Dynamica, zajmuje się także sprzedażą i serwisowaniem chińskiego modelu Beijing. Nie wiem, co o tym myśleć.
Może to zwykła dywersyfikacja - jedynie słuszna filozofia w wielu branżach targanych nieprzewidywalnością.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 23 mar 2024, 13:16
autor: kapelusznik
Dealerzy nie mają podpisanych cyrografów że mogą tylko salon my 1 konkretnej grupy kapitałowej prowadzić.
Bardzo często są to multi salony gdzie na jednym terenie u jednego właściciela masz przedstawicielstwa różnych marek z różnych grup kapitałowych. Dorzucenie do tego marek chińskich absolutnie nie dziwi.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 24 mar 2024, 14:40
autor: 62542
wczoraj był wrzucony film na youtuba z liftingiem Arona i Ibiza, podobno ateca też zakwalifikowana pod litfa, a zniknie terraco

Re: Przyszłość marki SEAT

: 25 mar 2024, 20:20
autor: rybsko
62542 pisze:
24 mar 2024, 14:40
wczoraj był wrzucony film na youtuba z liftingiem Arona i Ibiza, podobno ateca też zakwalifikowana pod litfa, a zniknie terraco
No byłoby ciekawie, bo to by może stwarzało przestrzeń dla odrębności stylistycznej Seata i Cupry. Język design'u, w który poszła Cupra, niestety jest w mojej ocenie mało korzystny. Nie są to brzydkie auta, ale zbyt podobne do wszystkiego innego, futurystyczny mainstream, w którym Chińczycy i Koreańczycy pewnie ostatecznie będą rozdawać karty.

Inna sprawa, że jeżeli silnik 190KM TSI nie wróciłby do takiej odświeżonej Ateci, to ten zabieg nie miałby dla mnie sensu.

Jeszcze inna sprawa - pozostawienie nogi Seat'owej jako spalinówki mogłoby być sposobem na względną dywersyfikację dla koncernu, szczególnie w kontekście coraz większych wątpliwości dot. szaleństwa elektryfikacji. Niech Cupra się ściga z Azjatami, a Seat pielęgnuje i udoskonala to, w czym VAG jeszcze jest całkiem niezły.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 26 mar 2024, 15:01
autor: S3ker
62542 pisze:
24 mar 2024, 14:40
wczoraj był wrzucony film na youtuba z liftingiem Arona i Ibiza, podobno ateca też zakwalifikowana pod litfa, a zniknie terraco
Ateca już jest po lifcie misiu, Teraz może wyjść co najwyżej ATECA II a nie Ateca FL która jest produkowana...

Re: Przyszłość marki SEAT

: 26 mar 2024, 17:01
autor: Kubawojcik
A jaka przeszkoda zrobic drugi lift?

Re: Przyszłość marki SEAT

: 26 mar 2024, 17:02
autor: kapelusznik
Taka że jak to auto bliźniacze do Karoqa to pewnie się nie opłaca nagle rozdwajać linii produktowej. Jak wejdzie nowy Karoq to Ateca albo zniknie, albo wyjdzie nowa wersja oparta na nowym Karoqu a nie lifting.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 11 kwie 2024, 22:53
autor: r4m
Witam wszystkich, z tego co się orientuję to w najbliższych miesiącach Seat wprowadzi zaktualizowaną wersję Leona, zawierającą "ulepszenia techniczne i technologiczne". Nie wiadomo co Seat ma na myśli, ale nie zostało wprost powiedziane, że będzie to facelifting jak w przypadku Cupra Leon, którego zdjęcia krążą po internecie od jakiś dwóch lat ;). Dalej - w 2025 Ibiza i Arona przejdą kolejny facelifting, natomiast najbardziej interesująca nas Ateca, hmm... zabrzmiało to tajemniczo, cytuję "zostanie zmodernizowana, a jej cykl życia wydłużony". Być może też kolejny facelifting a być może tylko dostanie nowe silniki, zapewne miękka hybryda 1.5 MHEV, która jest aktualnie dostępna w Leonie. Jak na razie to z oferty co pare miesięcy znikają tylko kolejne silniki co wcześniej w grupie VW oznaczało zakończenie produkcji... W każdym razie na Atekę II bym nie liczył, a na kolejną wersję Karoq nie ma co patrzeć bo on też wkrótce zniknie z oferty Skody.

Re: Przyszłość marki SEAT

: 21 kwie 2024, 23:11
autor: kmw
W przypadku Ateki zniknął silnik, który wszedł do Cupry Ateka, czyli 2.0 TSI 190KM, razem z 1.5 TSI 150KM, tego z Ateki nie bardzo mieli jak zabrać, ale za to z wersji FR zabrali DSG, także jakby ktoś chciał bardziej wystylizowaną na sportowo Atekę, ale z automatem, to zapraszamy po droższą Cuprę, jakby ktoś chciał Atekę z mocniejszym benzyniakiem i napędem na 4 koła, to zapraszamy po droższą Cuprę ;)
W przypadku Karoqa, to pewnie poklepią go jeszcze z rok, może dwa jeśli lud będzie kupował, później wejdzie albo nowy model albo Karoq 2 upodobniony do nowego Kodiaqa z hybrydami pod maską.