ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
O, robi się ciekawie... Teraz tylko czekać na potwierdzenie.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Znając życie to będzie gwarancja ale nie na wszystko tak jak w Kia.
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Ciekawe ile sobie za nie zażyczą. Pewnie w granicach 1500-2000 zł, o ile nie dadzą w pakiecie.
Chociaż standardowe są na tyle ładne i udane, że w sumie nie wiem czy warto.
Chociaż standardowe są na tyle ładne i udane, że w sumie nie wiem czy warto.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Jak słyszę takie pitolenie handlowca na temat "drgań" to zaczyna mnie telepać. G*wno wiedzą i gadają głupoty. Jaki wpływ na zachowanie auta ma wersja wyposażenia? Jedyna różnica jaka przychodzi mi do głowy to dodany głośniczek gdzieś pod deską rozdzielczą, który uaktywnia się w trybie sport. Taka opcja była w Arteonie. Oczywiście pomimo trybu SPORT można było wyłączyć "sportowy dźwięk" bo na dłuższą metę mógł być męczący np. w trasie. Drgania, o których piszesz mogły być wywołane załączeniem się trybu ECO - odłączenie 2 cylindrów. Auto wpada w delikatne drgania. Nie wszyscy to wyczuwają. Moja żona nie ja tak. Temat wałkowany na zagranicznych forach.Joanka pisze: ↑22 wrz 2017, 20:00
Drugie auto silnik 2,0 naprawdę dawał radę, był bardzo dynamiczny (przy trybie 'sport' normalnie rewelacja, przy 'eko' już trochę gorzej), ale to była wersja FR i wyczuwalnie przy dużej prędkości dołączały się jakieś drgania kierownicy a nawet fotela, przy 120km/h było już regularne drganie całego auta. Pani powiedziała, że to wina (albo dla niektórych zaleta ) sportowego charakteru FR i w Xcellence tego typu drgań nie będzie.
Poza tym w 2,0 FR przy każdym dodawaniu gazu znacznie zwiększała się głośność silnika, słychać było takie 'sportowe' warczenie, co znowu wg pani było "sprawką" sportowej wersji FR
Także pierwszy wniosek: FR nigdy w życiu!
Drugi wniosek: na pewno silnik 2,0 190KM, wyłącznie Xcellence
Wg. mnie nie powinnaś rezygnować z wersji FR ze względu na to co nagadała Ci niedouczona sprzedawczyni. Wersja ta ma swoje plusy, np. malowane plastiki zewnętrzne, które w wersji Xcellence są nielakierowane. Łatwiej utrzymać te elementy w czystości w stosunku do wersji Xcellence.
Tak jak pisałaś. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przejechanie się wersją Xcellence 2.0 TSI.
Powodzenia przy podejmowaniu decyzji
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Odłączanie cylindrów nie mogło być przyczyną, bo 2.0 z tego co wiem nie ma tej funkcji.
Prędzej złe wyważenie kół albo ich uszkodzenie przez poprzednich testujących.
Prędzej złe wyważenie kół albo ich uszkodzenie przez poprzednich testujących.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Dokładnie jestem na 90% za problemem z kołami
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: ATECA czy inne auto? rozważania zmierzające do wyboru ;)
Takie pytanie a da się to jakoś obejrzeć bo próbuje już jakieś 2 h i jak na razie obejrzałem z setkę reklam a z 2 minuty programu i wywala błąd i na nowo reklamy bezbłędnie i tak w koło to jakaś katastrofa z tą Polską telewizjąroot pisze: ↑22 wrz 2017, 23:33Wiesz po co są amortyzatory w samochodzie? Pytam poważnie i nie prześmiewczo, nie trzeba wiedzieć jak działa samochód, żeby nim jeździć
No to teraz o DCC (z http://superauto24.se.pl/nowosci/skoda- ... 76342.html):W skrócie: w komputerze masz możliwość wyboru, czy chcesz jeździć super komfortowo (lepsze wybieranie nierówności) czy sportowo (sztywniejsze zawieszenie).Jak działa DCC? Sztywność amortyzatorów jest regulowana zaworem sterującym przepływem oleju w ich wnętrzu. Zawór ten jest elektronicznie sterowany na podstawie warunków na drodze, stylu jazdy kierowcy i wybranego przez niego trybu pracy. Pełne otwarcie zaworu zapewnia skuteczniejsze tłumienie nierówności, małe – bardziej precyzyjne i pewne prowadzenie ze skuteczniejszym hamowaniem i zminimalizowanymi przechyłami. DCC przyczynia się także do poprawy bezpieczeństwa czynnego: funkcja automatycznie zmienia ustawienie z Comfort na Sport w sytuacjach awaryjnych, dzięki czemu zapewnia maksymalną stabilność i skraca drogę hamowania.
Polecam bardzo fajny cykl o zasadach działania samochodu: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o samochodach (nie tylko Tobie, ale wszystkim!), a w pierwszym odcinku jest o zawieszeniu (w tym o amortyzatorach). To tylko osiem odcinków po 20-kilka minut, a naprawdę można się sporo dowiedzieć.