Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
kmw
Posty: 40
Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Renault Laguna III 2.0 DCI
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: kmw »

Cześć,
Jeżdżę francuskim dieslem już 9 rok i wbrew powszechnym opiniom auto jest bezawaryjne i dość przyjemne w użytkowaniu, zwłaszcza na trasach. Kompletnie nic się z nim nie dzieje, nawet korozja nie chce go chrupać mimo stania pod chmurką, ale wiecie, 9 lat z jednym autem... chciałoby się coś nowocześniejszego i z automatem, choć obecny oprócz asystentów ma bardzo bogate wyposażenie, mi. bezkluczykowy dostęp (hands free/keyless), alcantarę, elektrycznie sterowane fotele, nagłośnienie Bose i do tego fajny niebieski kolor. Jako ewentualnego następcę, bez presji na zmianę, może w jakiejś tam przyszłości typowałem Formentora, ale zwykłego 1.5 TSI, w miarę fajnie wyposażonego. Barierą psychologiczną są dla mnie obecne ceny samochodów, a właściwie ich wzrost przez ostatnie 3-4 lata, bo tuż przed tym okresem odbierałem nowego Golfa 7 w super kolorze z przyzwoitym wyposażeniem, z pełnymi ledami za pół ceny tego, co kosztuje dzisiaj prawie podstawowy Golf 8. To tyle tytułem wstępu, teraz o Atece :)
Ostatnio wpadła mi w oko wersja FL i choć samą Atecę kojarzyłem od lat, to wydawało mi się, że jeździ tego więcej i że w zasadzie jest to jeden z bliźniaków Tiguana (razem z Karoqiem), a okazuje się, że jest do mniej popularny model, do tego trochę mniejszy od Tiguana, co dla mnie akurat na plus, no i wyraźnie tańszy. Zachęcająco tańszy. Cena 1.0 jak na rodzaj i wielkość nadwozia, to w ogóle jest niedzisiejsza, ale najbardziej spodobała mi się wersja Xperience 1.5 DSG. Ma całkiem przyjemne wyposażenie, jest alcantara, jest elektryczny fotel kierowcy, jest hands free/keyless, są ledy (szkoda, że nie matrycowe), są asystenci i z tego co zauważyłem, to auta zamówione już i czekające na dealerskich placach mają elektryczne klapy i pakiet wspomagania XL i całość kosztuje około 155-160 tys PLN. W wersjach FR stojących u dealerów zauważyłem brak elektrycznej klapy, a w zamian Beats Audio + czasem podgrzewana przednia szyba. O ile brak tej szyby bym jeszcze przebolał, to zastanawiam się, czy standardowe radio Navi+ gra dużo gorzej. Obecnie mam Bose z subwooferem i gra świetnie, ale mam też w Golfie 7 jakieś audio ze środkowej stawki (bez navi, bez subwoofera) i jak dla mnie też gra bardzo przyjemnie, jest przyjemny bas w głośnikach, dźwięk nie jest płaski.
Co do samej Ateci, to tak jak pisałem w temacie, zastanawiam się, czy warto ją jeszcze teraz kupować. Niby jest ładna, zgrabna, proporcjonalna, dobrze wyposażona i poprawna, do tego jeszcze fizyczne przyciski do wszystkiego (i ta poprawna, aczkolwiek opatrzona już w Leonie deska rozdzielcza), ale z drugiej strony już trochę zaczyna odstawać od nowocześniejszych projektów konkurencji, jak i również w grupie VAG, a autem chciałbym pojeździć dłużej niż 4 lata.
Z drugiej strony jest ten Formentor, auto z zewnątrz super, wygląd bardziej charakterny, nietuzinkowy, jakiś! Ale technicznie to praktycznie to samo co Ateca, tylko z mniejszym nadwoziem, bardziej ciasnym i ciekawszą, choć nie wiem, czy na dłuższą metę lepszą deską rozdzielczą (wszytsko dotykowe, brak podświetlania panelu klimatyzacji :lol: . Przekonują mnie takie bajery jak ten pasek ledowy na podszybiu, brak "lewarka" DSG, nowocześniejszy projekt, czy "miedziane" wstawki Cupry, no ale cena wyższa za mniejsze auto. Do tego ani jeden ani drugi nie mają jakiś fajnych żywych kolorów.
Byłem na krótkiej jeździe próbnej i Ateca i Formentorem 1.5 TSI DSG i w moich odczuciach Formentor jest bardziej sztywny jeśli chodzi o zawieszenie, choć i Ateca nie jest kanapowozem (ale i tak daleko im do mojego francuza z fabrycznym sztywnym wbrew ogólnym opiniom zawieszeniem - dlatego teraz chciałbym coś nieco bardziej miękkiego). Dla odmiany Ateca wydawała mi się bardziej zrywna :shock:
Do tego jeśli chodzi o Atecę, a właściwie Seata, to nawet u dealera mówili, że wygaszają powoli markę jeśli chodzi o samochody, a i niebawem ma się pojawić Cupra Ateca 1.5 i 2.0 190 zamiast Seata (oczywiście pewnie będzie odpowiednio droższa, co przy samych, w zasadzie niewielkich zmianach stylistycznych będzie czyniło ją mniej opłacalnym zakupem. No i za rogiem chyba czai się następca Ateci w postaci Cupra Terramar. Z resztą i Formentor w 2024 ma się doczekać liftingu... Ehhh, jest dylemat :D do tego chciałoby się, żeby nowy samochód był bezobsługowy, bezawaryjny i długowieczny jak obecny, gdzie do mechanika jeżdżę na wymianę oleju i czasem na wymianę klocków, choć przebieg zbliża się do 300 tys km, a tu poczytałem trochę forum i mimo tego, że w statystykach bezawaryjności Ateca jest dość wysoko plasowana, to jednak dzielicie się całkiem sporą liczbą usterek jak na teoretycznie dopracowane już przez lata auto.
Czy gdybyście teraz mieli kupić nową Atecę, to kupilibyście ją w kwocie około 150 tys, czy wybralibyście gorzej wyposażonego Formentora, a może coś jeszcze innego? (Tiguan, nowy Sportage - też bardzo ładny, ale już sporo droższy z porównywalnym wyposażeniem, może jakąś Toyotę bez wyciszenia ;) , Mazdę, czy coś jeszcze innego?)



Sponsor

Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Sponsor


JACA
Posty: 308
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: JACA »

kmewal01@gmail.com pisze:
29 cze 2023, 1:07
Czy gdybyście teraz mieli kupić nową Atecę, to kupilibyście ją w kwocie około 150 tys, czy wybralibyście gorzej wyposażonego Formentora, a może coś jeszcze innego?
Ja szedłbym w kierunku Formentora.
Jakby to powiedzieć.... kupuję "oczami" - po prostu coś co użytkuję musi mi się podobać. I tak jak 4-5 lat temu podobała mi się Ateca, a w momencie gdy pojawił się Formentor jego bryła wydawała mi się przekombinowana, jakaś taka futurystyczna, nie dla mnie.
Tak teraz, po czasie, Formentor opatrzył mi się i jest akceptowalny. Ateca zaś, mam wrażenie, trąci już myszką :roll: Szczególnie, gdy widzę na drodze jakiś brudny egzemplarz, na wąskich oponach to myślę sobie "o jakie to brzydkie". Czy moja Ateca też taka brzydka :?: ;) :lol:

Aczkolwiek ważne też co jest w środku i pod maską :roll: więc musiałby to być Formentor z 4x4, niekonicznie 2.0, a najlepiej gdyby to był plug-in :roll: A takiego chyba nie ma w ofercie :roll:
Trudny wybór i zawsze jest to kwestia jakichś kompromisów.
Za ten post autor JACA otrzymał podziękowanie:
kmw (29 cze 2023, 9:51)
Ocena: 5.26%
--
Jaca

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: krowka1978 »

Prawie 2 tygodnie temu odebrałem i jak na razie bym kupił drugą, ale dodając DCC :mrgreen: Taki żarcik. W moim przypadku KIA odpadła z hukiem, XCeed zniechęcił od razu, po wpadnięciu w fotel kierowcy nie chciałem w tym samochodzie dłużej przebywać. Sportage, znośnie, ale też nie to pomimo większej możliwości wyposażenia, fora użytkowników utwierdzają mnie w wyborze. Jako zatwardziały fan marki FIAT, od zawsze FIAT-y - nigdy miałem nie kupić czegoś z VAG, ominąłem szerokim łukiem - nie ma tam nic dla mnie po przejęciu przez PSA. Nowy 500X jest cieniem mojego. Toyota - też nie, bo nie - ogólnie azjatyckie odpadły. No i przyszło, a może jednak coś ze znienawidzonego VAG? Coś niszowego? Może Seat Ateca? Ma tylko spalinówkę, co prawda TSI z GPF z bezpośrednim wtryskiem itd. Obejrzana na stronce, potem salon, wpadnięcie w fotel za kierownicą i to było to. No i użyczenie na weekend - to utwierdziło - to jest to - i jest czerwona strzała. Oczywiście jeszcze fora wcześniej oczytałem, bo w pamięci mam wpadkę z TFSI i jakieś afery spalinowe :P Tu przyznam, że z chęcią bym wstawił fiatowski 1.4 MultiAir z 500X do Ateci - silnik na pośrednim wtrysku, z elektrohydraulicznie sterowanymi zaworami dolotowymi. Patrząc na niego ze zdjętą pokrywą - nic tam nie ma, a w tym 1.5 pokrywy już nie ma, więc od razu widać, jak nasrane tego wszystkiego, GPF, bezpośredni wtrysk itd.

Teraz nie ma pakietu XL, jest okrojony XL Light, czyli bez martwej strefy i pre crash assist. Brak radarów, w Karoqu też ludzie na forum piszą nie można zamówić. Trochę mi tego brakuje, bo w 500X mam martwą strefę, przydaje się jak już jest - ciężko się odzwyczaić od światełka w lusterku ;)
Osobiście bym połączył rozwiązania z 500X i Ateci - byłby całkiem udany samochód. Do Ateci bym wstawił bezkorkowy wlew, aluminiowe klamki wewnętrzne, elementy ozdobne z aluminium, chromowane duże klamki zewnętrzne, ergonomię do włączania i wyłączania Lane Assist i ogranicznika prędkości (w 500X bezpośrednie przyciski, ogranicznik na kierownicy, LA na manetce kierunkowskazu), poduchę pasażera wyłączaną z menu kompa, a nie kluczykiem na słupku itd.

Jak na razie jest spoko, ale dopiero niecałe 500km zrobione. W każdym razie złego wrażenia na razie nie ma.

Chwilowo patrzyłem na Formentora, ale jednak Ateca, więcej miejsca i pierwszy wybór przeważył. Nie lubię tabletów w samochodzie, trącenie myszką jak najbardziej mi pasuje jeżeli o wnętrze chodzi - bardzo brakuje gały głośności w radiu...
Za ten post autor krowka1978 otrzymał podziękowanie:
kmw (29 cze 2023, 9:49)
Ocena: 5.26%
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Bonifacy
Posty: 631
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: Bonifacy »

Ja po 2,5 roku użytkowania kupiłbym ponownie. Jestem zadowolony, auto mi się podoba, mimo że w recenzjach piszą, że przestarzałe. Nie powiedziałbym - czym istotnym różni się od Karoqa, T-Roca czy nawet Tiguana? Jedyny minus tego samochodu dla mnie to wysokie spalanie w mieście.
Za ten post autor Bonifacy otrzymał podziękowanie:
kmw (29 cze 2023, 9:50)
Ocena: 5.26%

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 349
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: Eleonor »

Pismaki zawsze będą pisać że nowe idzie.. że jest lepsze itd...
To przecież ich praca naganiać klienta na często niesprawdzone nowości
Takie czasy - producenci masowo produkująa my użytkowniucy jesteśmy ich betatesterami :)
Za ten post autor Eleonor otrzymał podziękowanie:
kmw (29 cze 2023, 9:50)
Ocena: 5.26%
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: krowka1978 »

Eleonor pisze:
29 cze 2023, 9:46
Pismaki zawsze będą pisać że nowe idzie.. że jest lepsze itd...
Pismaki źle też nie napiszą/powiedzą - zależy jeszcze jakiej marki się czepią, np. po Maxusie jadą po całości. Jestem jednym z przykładów. Z FCA miałem zgrzyt dotyczący sytsemu info Uconnect 6,5" (producent Harman Kardon) tu została plama, nie do zmycia. Nie chodzi o sam sprzęt, ale o mapy nawigacji, dostawca Here, ale to z wieloma użytkownikami dowiedzieliśmy się dopiero po odebraniu aut, gdy chcieliśmy mapy zaktualizować. Okazało się, że nie było map TomTom, jak w instrukcjach i folderach podawali, a ten właśnie Here, a TomTom tylko jako usługa Live. TomTom był tylko w standardowym systemie, a 6,5 był za dopłatą około 3 500zł - plus jest taki, ze znacznie lepiej to gra niż standardowy sprzęt od Continental. Z FCA doszedłem do ugody, ale dopiero przy pomocy Rzecznika Praw Konsumenta - tak nie chcieli gadać i kity wciskali, zrzucali wręcz odpowiedzialność na dilerów - w każdym przypadku, na forum o tym między sobą dyskutowaliśmy. Sprawa poszła do pismaków, ja pisałem z Zacharem, ale sprawa szybko się rypła, coś odpowiedział i więcej tematu ciągnąć nie chciał po kontakcie z FCA - zapewne nie chciał bana, którego w tym czasie ktoś dostał za nieprzychylną recenzję FCA. Tylko jeden portal publicznie o tym napisał, inny gość z forum dał tam cynka. Zakończył się tak, że nagle FIAT w 2017 roku zmienił system na nowszy, Uconnect 7" z mapami TomTom. Opinie pismaków pomijam, oglądałem filmy raczej z ciekawości. Sprawdzić musiałem sam, jak będzie wyjdzie dalej z czasem. Pismaki latami tymi samochodami nie jeżdżą, więc podpierałem się opiniami na forum, sprawdzałem usterki itd. Tak kupowałem Grande Punto, 500X z kolei na żywioł. Premiera, jazda próbna, bardzo się spodobał z silnikiem MultiAir, po roku kupno. Seat Ateca kupiony już z rozwagą, ale i delikatnie w ciemno, coś nieznane - 1.5 TSI Evo2 - coś zmienili, stosunkowo od niedawna, a i niechlubne występki VAG są z tyłu.

Ps. Zachara filmików od tamtego momentu nie oglądam. Praktycznie wszystkich z tych znanych opowiadaczy o samochodach.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 349
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: Eleonor »

Zawsze i wszędzie będzie chodzić o wyciągnięcie jak największej kasy od Kowalskiego - nie ma nic za darmo
Odnoszę się tutaj nie tylko do samochodów - jest tak na każdym rynku smartfony telewizory itd..
Mało tego - modne jest tzw kastrowanie czyli to co było w starej wersjii nie ma już w nowej

Np Audi nie ma taniego jak barszcz filcu wygłuszenia w schowkach drzwi, Ateca po liftingu nie ma rur tylko atrapy , Tv nie mają już DTS-u a smartfony slotu na katrę SD itd itd ... ale płacić trzeba więcej
Taki S23 Ultra kosztuje dziś 8099 zł minus pseudo promocje - a jego następca ponoć z gorszym procesorem będzie pewnie kosztował ok 9000 - 10000 zł

Co mi się nie podoba to to że my jesteśmy betatesterami
Ile to produktów wyszło z błędami tzw dzieciństwa i dopiero po roku jak nie dłużej zostało coś poprawione ... przypomnijcie sobie
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
YoursTruly
Posty: 116
Rejestracja: 03 mar 2023, 16:36
Samochód: Ateca FR 2023 1.5 DSG
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: YoursTruly »

Formentor przy podobnej cenie oferuje dużo mniej i do tego jest ciaśniejszy. Do tego wszędzie jego pełno, mam wrażenie, że to aktualnie najbardziej popularny pojazd na drodze.
Sportage o wiele za drogi, Tiguan choć lepiej wykończony i troszkę bardziej nowoczesny, to też dużo droższy.

Cena/jakość, wyposażenie, wygląd, ergonomia wnętrza, ilość miejsca w środku, dobry silnik - te zalety przemawiają za Ateką i w sumie z biegiem czasu się nie zmieniają.

Na pewno bym brał Atekę jeszcze dzisiaj, jedyne pytanie to czy od Seata czy od Cupry.

Online
flash
Posty: 298
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: flash »

W lipcu będzie rok jak odebrałem swoją czerwoną FR i już prawie 25k km. Ogólnie polecam, i kupiłbym ponownie, choć inne marki i modele też mi się podobają (nowy Xtrail czy XC60). Albo to taka charakterystyka, albo to ja mam takie szczęście do trzeszczących plastików (miałem w ibizie, mam w atece), albo mam za dobry słuch. :D Po wprowadzeniu kilku(nastu?) już poprawek (m.in. poprawa oświetlenia przestrzeni na nogi przód+tył i bagażnika, gniazdo zapalniczki w bagażniku, wyciszenie bagażnika i nadkoli) robi się z tego całkiem sensowne i praktyczne jak pode mnie auto, którym mam nadzieję trochę pojeżdżę. Wygląd seata jako jedyny z grupy vag do mnie przemawia, bo choć inne (audi, vw czy skoda) podobają mi się, to chyba nie mógłbym (nie chciałbym) ich mieć. Jest prosty/klasyczny, ale nowoczesny/dynamiczny. W środku również: tak często w testach podkreślany fizyczny panel klimatyzacji i ogólnie całość. To takie idealne połączenie (jak dla mnie) klasyki z nowoczesnością. Na zewnątrz i wewnątrz. Oczywiście, zawsze mogłoby coś być inaczej, lepiej, ale ideałów nie ma. :)

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Czy warto jeszcze kupić nową Atecę?

Post autor: krowka1978 »

flash pisze:
29 cze 2023, 10:53
czerwoną FR
Dzień przed zamówieniem wycofałem się z FR (była już oferta), może z głupich powodów, ale chodziło o lakierowane listwy, obawiałem się obić od kamieni, i spojler (nie przemawiało do mnie jego mocowanie - chyba przyklejony jest, może się mylę). Z tego powodu ostatecznie Xperience. Szkoda tylko, że te wszystkie listwy są gładkie. Z drugiej strony w 500X mam z fakturą, trudniej umyć, ale też trudniej zarysować i śladów od kamieni nie widać.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

ODPOWIEDZ