Leasing
- tajnyagent
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 kwie 2017, 12:12
- Lokalizacja: Kamienna Góra
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM Fr Manual
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Leasing
Witam, mam pytanie do tych którzy brali Atece w leasing. Czy braliście w innym leasingu niż Volkswagen Leasing? Porównywaliście ofert z innymi leasingodawcami? Bo jakoś z góry zakładają że jak biorę seata to leasing u nich. To chyba nie jest jakiś wymóg że tylko u nich muszę wziąć? Mam ofertę z Aliorbanku i wydaje mi sie korzystniejsza i się tak zastanawiam.
Andrzej
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Leasing
Jak kupowałem porównywałem leasingi vw i bzwbk.
Wybrałem bzwbk może dlatego ze kiedyś już u nich miałem leasing.
Wysłane za pomocą Tapatalk
Wybrałem bzwbk może dlatego ze kiedyś już u nich miałem leasing.
Wysłane za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Leasing
Brałem rok temu nie pamiętam co tam było gorzej - ale coś musiało
Przeglądałem OWL i tabele opłat i prowizji.
Ja zwracam uwagę nie tylko na warunku finansowe, ale głównie na opłaty które mogą pojawić się podczas leasingu.
Większość ofert jest podobnych, różnice są na opłatach a potrafią być bardzo wysokie.
Przeglądałem OWL i tabele opłat i prowizji.
Ja zwracam uwagę nie tylko na warunku finansowe, ale głównie na opłaty które mogą pojawić się podczas leasingu.
Większość ofert jest podobnych, różnice są na opłatach a potrafią być bardzo wysokie.
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Leasing
Ja biorę w getinleasing, ponieważ biorę leasing aż na 7 lat. Tabeli opłat i prowizji brak. Jest tylko opłata roczna 145zł netto za kompleksową obsługę umowy leasingu (wpłata 5% wykup 1% RATA 1369.33 netto + 87.25 GAP. W tym tygodniu jadę podpisać umowę, mam nadzieję że chociaż troszkę utarguje z raty
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 784 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Leasing
145 zł przez 7 lat to jest 1000 zł. To bardzo dużo. Standardowo w leasingach masz ok. 350 zł za rejestrację i być może 50 zł za zgodę na wyjazd za granicę. Do tego dochodzi jakieś 50 zł za wskazanie kierowcy w przypadku fotoradaru i jakieś opłaty za ewentualne zmiany w umowie (adresu działalności itp.). To daje 400 zł i 600 zł buforu na ewentualne przyszłe koszty. Czy naprawdę spodziewasz się dwóch fotoradarów rocznie?
Ryczałtowa opłata ma sens w przypadku krótkich umów, wtedy faktycznie może wyjść taniej. Dla tak długich może wyjść znacznie drożej.
Btw, pamiętaj, że jakieś opłaty jednak i tak są Np. opłata windykacyjna jest zawsze i żadne ryczałty jej nie obejmą…
Ryczałtowa opłata ma sens w przypadku krótkich umów, wtedy faktycznie może wyjść taniej. Dla tak długich może wyjść znacznie drożej.
Btw, pamiętaj, że jakieś opłaty jednak i tak są Np. opłata windykacyjna jest zawsze i żadne ryczałty jej nie obejmą…
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 784 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Leasing
Chciałem zwrócić uwagę jeszcze na jedną rzecz. Pozwólcie, że powtórzę to, co napisałem na innym forum.
Jestem właśnie na etapie analizy leasingów na inny samochód (w zasadzie to już podpisałem umowę) i faktycznie Alior wychodzi liczbowo bardzo dobrze, ale ma jedna poważną wadę.
Oprocentowanie jest zmienne i ustalane wg stopy WIBOR3M. Raz, że WIBOR3M jest na wyższym poziomie niż WIBOR1M stosowany przez konkurencję, a dwa, że aktualnie stopy te są na najniższych poziomach od czasu powstania i raczej jest oczekiwanie, że w końcu wzrosną:
Dodatkowo OWL mówi, że po zmianie WIBOR-u Alior może zmienić wysokość raty, ale nie musi (chyba, że na podstawie wniosku leasingobiorcy). Czytaj: jak WIBOR wzrośnie, to zwiększą ratę, ale jak spadnie, to sami raty nie zmniejszą…
Inną kwestią jest interwał, w jakim Alior może zmieniać wysokość raty. WIBOR3M jest aktualizowany codziennie, ale zmienia się w praktyce nie częściej niż raz na miesiąc. W przypadku kredytów hipotecznych wysokość raty w takim przypadku nie może się zmienić częściej niż raz na 3 miesiące (i raz na miesiąc w przypadku WIBOR1M czy raz na pół roku dla WIBOR6M itd.), ale w przypadku leasingów ta kwestia nie jest uregulowana, nie jest również to jawnie wskazane w OWL i najprawdopodobniej może być zapisane w umowie (ale nie widziałem żadnej).
Oczywiście każdy musi sobie sam oszacować ryzyko wzrostu WIBOR-u i jego wpływ na wysokość raty. Niestety OWL nie podaje wzoru na zależność wysokości raty od wysokości WIBOR-u, co pozostawia ogromną swobodę Aliorowi…
Inne firmy również domyślnie proponują zmienne oprocentowanie, ale część posiada też oferty ze stałym, tylko trzeba zapytać. Akurat Alior nie ma. Z firm, które na pewno oferują, to: PKO, Millennium, Masterlease, BZ WBK, mLeasing. Nie wiem niestety co z VWL, bo nie mogę teraz z niego skorzystać.
I żeby była jasność ‒ nie twierdzę, że oferta ze zmiennym oprocentowaniem jest głupia. Wszystko jest dla ludzi i każdy ma inną akceptację ryzyka i inną wiedzę ekonomiczną. Być może WIBOR-y będą spadać i gadam głupoty Ale na taką ewentualność warto przeczytać, czy leasingodawca zmniejszy nam ratę.
Jestem właśnie na etapie analizy leasingów na inny samochód (w zasadzie to już podpisałem umowę) i faktycznie Alior wychodzi liczbowo bardzo dobrze, ale ma jedna poważną wadę.
Oprocentowanie jest zmienne i ustalane wg stopy WIBOR3M. Raz, że WIBOR3M jest na wyższym poziomie niż WIBOR1M stosowany przez konkurencję, a dwa, że aktualnie stopy te są na najniższych poziomach od czasu powstania i raczej jest oczekiwanie, że w końcu wzrosną:
Dodatkowo OWL mówi, że po zmianie WIBOR-u Alior może zmienić wysokość raty, ale nie musi (chyba, że na podstawie wniosku leasingobiorcy). Czytaj: jak WIBOR wzrośnie, to zwiększą ratę, ale jak spadnie, to sami raty nie zmniejszą…
Inną kwestią jest interwał, w jakim Alior może zmieniać wysokość raty. WIBOR3M jest aktualizowany codziennie, ale zmienia się w praktyce nie częściej niż raz na miesiąc. W przypadku kredytów hipotecznych wysokość raty w takim przypadku nie może się zmienić częściej niż raz na 3 miesiące (i raz na miesiąc w przypadku WIBOR1M czy raz na pół roku dla WIBOR6M itd.), ale w przypadku leasingów ta kwestia nie jest uregulowana, nie jest również to jawnie wskazane w OWL i najprawdopodobniej może być zapisane w umowie (ale nie widziałem żadnej).
Oczywiście każdy musi sobie sam oszacować ryzyko wzrostu WIBOR-u i jego wpływ na wysokość raty. Niestety OWL nie podaje wzoru na zależność wysokości raty od wysokości WIBOR-u, co pozostawia ogromną swobodę Aliorowi…
Inne firmy również domyślnie proponują zmienne oprocentowanie, ale część posiada też oferty ze stałym, tylko trzeba zapytać. Akurat Alior nie ma. Z firm, które na pewno oferują, to: PKO, Millennium, Masterlease, BZ WBK, mLeasing. Nie wiem niestety co z VWL, bo nie mogę teraz z niego skorzystać.
I żeby była jasność ‒ nie twierdzę, że oferta ze zmiennym oprocentowaniem jest głupia. Wszystko jest dla ludzi i każdy ma inną akceptację ryzyka i inną wiedzę ekonomiczną. Być może WIBOR-y będą spadać i gadam głupoty Ale na taką ewentualność warto przeczytać, czy leasingodawca zmniejszy nam ratę.
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Leasing
Jeszcze trzeba chyba dodać opłatę za administrowanie ubezpieczeniem indywidualnym (jak nie bierze się ubezpieczenia oc/ac u nich) (200zł)root pisze: ↑06 kwie 2018, 23:36145 zł przez 7 lat to jest 1000 zł. To bardzo dużo. Standardowo w leasingach masz ok. 350 zł za rejestrację i być może 50 zł za zgodę na wyjazd za granicę. Do tego dochodzi jakieś 50 zł za wskazanie kierowcy w przypadku fotoradaru i jakieś opłaty za ewentualne zmiany w umowie (adresu działalności itp.). To daje 400 zł i 600 zł buforu na ewentualne przyszłe koszty. Czy naprawdę spodziewasz się dwóch fotoradarów rocznie?
Ryczałtowa opłata ma sens w przypadku krótkich umów, wtedy faktycznie może wyjść taniej. Dla tak długich może wyjść znacznie drożej.
Btw, pamiętaj, że jakieś opłaty jednak i tak są Np. opłata windykacyjna jest zawsze i żadne ryczałty jej nie obejmą…
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Leasing
Np. opłata za obca polisę w PKO wynosi 123zł bruttol3niwi3c pisze: ↑06 kwie 2018, 23:56Jeszcze trzeba chyba dodać opłatę za administrowanie ubezpieczeniem indywidualnym (jak nie bierze się ubezpieczenia oc/ac u nich) (200zł)root pisze: ↑06 kwie 2018, 23:36145 zł przez 7 lat to jest 1000 zł. To bardzo dużo. Standardowo w leasingach masz ok. 350 zł za rejestrację i być może 50 zł za zgodę na wyjazd za granicę. Do tego dochodzi jakieś 50 zł za wskazanie kierowcy w przypadku fotoradaru i jakieś opłaty za ewentualne zmiany w umowie (adresu działalności itp.). To daje 400 zł i 600 zł buforu na ewentualne przyszłe koszty. Czy naprawdę spodziewasz się dwóch fotoradarów rocznie?
Ryczałtowa opłata ma sens w przypadku krótkich umów, wtedy faktycznie może wyjść taniej. Dla tak długich może wyjść znacznie drożej.
Btw, pamiętaj, że jakieś opłaty jednak i tak są Np. opłata windykacyjna jest zawsze i żadne ryczałty jej nie obejmą…
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Leasing
ja nie mam zbyt wielkiego wyboru. Leasing na 7 lat nie oferuje dużo firm
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit