Co najlepiej zamówić?

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Seata Ateca
Luk4as
Posty: 417
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: Luk4as » 21 paź 2018, 16:15

Ja mam taka nadzieje i szczerze na to licze. Moze ktos jest biegly z ang. i poczyta fa foruk uk ?

Sponsor

Re: Co najlepiej zamówić?

Sponsor


patryk7133
Posty: 448
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: patryk7133 » 21 paź 2018, 17:15

Możesz dać linka do tego tematu ?

Luk4as
Posty: 417
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: Luk4as » 21 paź 2018, 17:47

Ogolnie moze tu cos jest https://www.atecaforums.co.uk

patryk7133
Posty: 448
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: patryk7133 » 21 paź 2018, 18:39

Dzięki poszperam
Na razie wiem tyle że Seat odpowiada na pytania użytkowników
Pamięć siedzenia w Ateci planowana jest na rok modelowy 2020 info z 8 Września

Felix
Posty: 99
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: Felix » 21 paź 2018, 20:40

Rafiner pisze:
21 paź 2018, 13:34
@Felix - to jest super dla jednego kierowcy. Ustawisz pod siebie jak chcesz i korzystasz. Jak jest dwóch kierowców, to im prościej tym lepiej. Chyba ze jest elektryka z pamięcią. Ciekawe czy da się dorobić sterowanie ze Skody jak wspomniał @Lukas. Może brakuje tylko części za 200 zł plus kodowanie.
Odniosłem się tylko do posta Endrju, który zdawał się nie wiedzieć które to dodatkowe kierunki regulacji są w fotelu ustawianym elektrycznie, a brakuje ich przy regulacji ręcznej.
Zgadzam się, że przy częstych zmianach kierowców regulacja elektryczna bez pamięci może być upierdliwa. Na szczęście mnie ten problem nie będzie dotyczył, bo żona ma swój samochód i mojego praktycznie w ogóle nie chce ruszać. Ateci pewnie teraz nie będzie chciała ;)
Co do dodania pamięci, to temat jest dość trudny. VW bardzo miesza z częściami. Tak naprawdę to w dwóch modelach regulacja może wyglądać identycznie, ale używać innych części. Sam troszkę szukałem informacji na ten temat, ale najwięcej można znaleźć na temat Tuarega w US, gdzie tylko wersja że skóra posiadała pamięć.
Ogólnie różnice mogą być spore. Same przyciski do pamięci to pikuś. Różnice mogą być w sterownikach (nie tylko w fotelu), wiązkach i przede wszystkim silniczkach. W fotelach w pamięcią są silniki z czujnikiem pozycji (wbudowany potencjometr), których brakuje jeżeli fotel pamięci nie posiada. Tu mała dygresja - widziałem, że część z Was próbowała włączać opuszczanie lusterka na wstecznym i nie chciało to działać. Nie chciało dlatego, że w silniczkach do regulacji lusterek brakuje tychże potencjometrów. Temat przerabiany na forum Leona, gdzie opuszczanie niby było w standardzie (Ja np. Mam), ale przez jakiś czas fabryka montowała mechanizmy bez czujników i za cholerę nie dało się zmusić opuszczania do działania.
Wracając do foteli, ciężko powiedzieć czego brakuje w Atece, ale o ile przeróbka jest możliwa, o tyle w skrajnych przypadkach to bardzo wysokie koszty (dobrych kilka tysięcy złotych) oraz kupa roboty i problemy z gwarancją. Pytanie czy warto?
Gdyby chodziło tylko o dołożenie modułu z przyciskami, to nie byłoby problemu.
W MQB istnieje multum kombinacji sterowników i to może powodować problemy. Pytanie, czy zmiana sterownika na taki z pamięcią nie wymusi od razu zmiany modułu komfortu na taki z personalizacją kluczyka, a jeśli tak to czy wersja softu Seata w infotaiment obsługuje personalizację...

Rafiner
Posty: 19
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: Rafiner » 22 paź 2018, 16:48

@Felix - dzięki za odpowiedź. Ja dopuszczam i rozważam jedynie mody proste, tzn. masz na wyposażeniu auta, tylko producent specjalnie nie włącza dalej opcji bo nie zapłaciłeś. Nie dopuszczam większych modów skutkujących kosztami, robotą i w konsekwencji utratą gwarancji. Ja w mojej obecnej Fabii miałem bogatszy sterownik silnika i wystarczyło dołożyć manetki z tempomatem + mała wiązka i mam tempomat za 150 zł, a nie za 700 jakiej dopłaty chciała fabryka. I o takiego moda mi chodzi, dokładam przycisku, podpinam pod kostki taką mini wiązkę i aktywuje w kompie. I tyle. Takie coś mnie interesuje to pytam. Generalnie nie raz udowodniono, że producentowi nie opłaca się zakładać 2 różnych modułów, sterowników, tylko wyłączał jakąś opcje w oprogramowaniu (hill control, wspomniane lusterka, asystent jazdy w korku) i tak niby załatwiał sprawę uboższej wersji. Może ktoś kiedyś rozgryzie, że dany model silniczka ma potencjometr i wystarczy ta prostsza opcja upgradu, czyli przyciski + programowanie. Ale jak widzę póki co nic nie wiadomo.

A właśnie przez ciągłe przesuwanie fotela przód i tył w żółwim tempie jest to upierdliwe. Moja żona nie ma drugiego auta, bo ma do pracy 500 m, a do miasta jeździ sama rzadko, więc drugie auto to przesada, robiłaby 2000 km rocznie, albo i mniej.

W sumie szkoda, ze nie jest to opcja do wyboru tylko standard wersji FR i Exc, której bym nie wziął, a dołożył bym coś innego. Podobnie felgi 18, zamiast 17 i kolejny temat rzeka.

Luk4as
Posty: 417
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda

Re: Co najlepiej zamówić?

Post autor: Luk4as » 22 paź 2018, 17:40

Rafiner ja rozwazam rowniez opcje recznego programowania ustawien fotela np smartfonem przez zlacze diagnostyczne. Wklepuje powiedzmy 7 ustawien. Zapisz i mam.

Rzadko jezdze ateca a jak juz jade to nic nie zmieniam. A tak na szybkiego bym otowrzyl bloki pamieci ciach ciach i za 3 godziny to samo tylko w druga strone i bez zbednego klikania

Cieszmy sie ze to 18 a nie 19 bo wtedy bylby problem. Tak znajomy mial w kaszkaju

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość