Rafiner pisze: ↑21 paź 2018, 13:34
@Felix - to jest super dla jednego kierowcy. Ustawisz pod siebie jak chcesz i korzystasz. Jak jest dwóch kierowców, to im prościej tym lepiej. Chyba ze jest elektryka z pamięcią. Ciekawe czy da się dorobić sterowanie ze Skody jak wspomniał @Lukas. Może brakuje tylko części za 200 zł plus kodowanie.
Odniosłem się tylko do posta Endrju, który zdawał się nie wiedzieć które to dodatkowe kierunki regulacji są w fotelu ustawianym elektrycznie, a brakuje ich przy regulacji ręcznej.
Zgadzam się, że przy częstych zmianach kierowców regulacja elektryczna bez pamięci może być upierdliwa. Na szczęście mnie ten problem nie będzie dotyczył, bo żona ma swój samochód i mojego praktycznie w ogóle nie chce ruszać. Ateci pewnie teraz nie będzie chciała
Co do dodania pamięci, to temat jest dość trudny. VW bardzo miesza z częściami. Tak naprawdę to w dwóch modelach regulacja może wyglądać identycznie, ale używać innych części. Sam troszkę szukałem informacji na ten temat, ale najwięcej można znaleźć na temat Tuarega w US, gdzie tylko wersja że skóra posiadała pamięć.
Ogólnie różnice mogą być spore. Same przyciski do pamięci to pikuś. Różnice mogą być w sterownikach (nie tylko w fotelu), wiązkach i przede wszystkim silniczkach. W fotelach w pamięcią są silniki z czujnikiem pozycji (wbudowany potencjometr), których brakuje jeżeli fotel pamięci nie posiada. Tu mała dygresja - widziałem, że część z Was próbowała włączać opuszczanie lusterka na wstecznym i nie chciało to działać. Nie chciało dlatego, że w silniczkach do regulacji lusterek brakuje tychże potencjometrów. Temat przerabiany na forum Leona, gdzie opuszczanie niby było w standardzie (Ja np. Mam), ale przez jakiś czas fabryka montowała mechanizmy bez czujników i za cholerę nie dało się zmusić opuszczania do działania.
Wracając do foteli, ciężko powiedzieć czego brakuje w Atece, ale o ile przeróbka jest możliwa, o tyle w skrajnych przypadkach to bardzo wysokie koszty (dobrych kilka tysięcy złotych) oraz kupa roboty i problemy z gwarancją. Pytanie czy warto?
Gdyby chodziło tylko o dołożenie modułu z przyciskami, to nie byłoby problemu.
W MQB istnieje multum kombinacji sterowników i to może powodować problemy. Pytanie, czy zmiana sterownika na taki z pamięcią nie wymusi od razu zmiany modułu komfortu na taki z personalizacją kluczyka, a jeśli tak to czy wersja softu Seata w infotaiment obsługuje personalizację...