Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
zinger
Posty: 374
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: zinger » 12 lut 2019, 11:24

Z tymi rabatami na grupy to roznie bywa. Jak ja kupowalem, to chyba nie mozna bylo skorzystac z rabatu na grupe i promocyjnego finansowania jednoczesnie.

Sponsor

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: Endrju » 12 lut 2019, 12:28

xipil pisze:
11 lut 2019, 16:13
Endrju pisze:Tak jest na stronie Seata. Praktycznie to cała budżetówka. A jest już nawet podana. Nie rozumiem tylko dlaczego jedni mogą skorzystać a drudzy nie. Czym np różni się ksiądz od budowlańca?
Rabat jest skierowany do osób często widocznych. Np. VW daje nauczycielom akademickim. W większości chodzi o osoby z grup zawodowych, które mają kontakt z większą grupą ludzi niż przeciętnie lub są uznawane za bardziej prestiżowe wyznaczając trendy (jeżeli tak to możemy nazwać).
Dziwi mnie tylko przemysł górniczy w całej tej układance.
Kia daje analogicznie rabaty dla grup zawodowych.
Nie sądzę aby to było kontakt z ludźmi, pracuje w firmie przewozowej i napewno mam większy kontakt z ludźmi niż większość z całej grupy. A czy mniej prestiżowy zawód. Hymm dla mnie to Po prostu dyskryminacja innych zawodów.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

Online
TomeL
Posty: 322
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 tdi

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: TomeL » 12 lut 2019, 20:50

Fakt Endrju, że to wygląda na dyskryminacje ale wydaje mi się, że te grupy zawodowe to tylko taki tani chłit marketingowy żeby przyciągnąć klienta, zrobiony bez głębszych przemyśleń, a jakiś mało rozgarnięty marketingowiec po prostu zapomniał sobie o Twoim zawodzie i go nie wpisał.

Online
Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 48
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Lokalizacja: Śląsk (Rbk)
Samochód: Ateca 1.5 Tsi DSG Xcellence + Dodatki ;)

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: S3ker » 12 lut 2019, 21:02

Nie wiem ogólnie co ma kontakt z ludźmi do jakiegokolwiek sensu otrzymania rabatu. Może jak byś kupował auto a firmę ale prywatnie co ma piernik do wiatraka panowie ? Tak po prostu zostało u góry zadecydowane że np. VW ma rabaty dla księży, prawników itp, seat zaś ma te swoje grupy, w hyundaiu, oplu i innych też znajdziecie różne grupy zawodowe wspierane rabatami. Równie dobrze mogło by być tak pracujesz dostajesz 6% rabatu + rabat dealera :) Dla pocieszenia z tego co wiem Skoda nie ma żadnych rabatów na grupy i ludzie i tak te auta kupują i nie płaczą czemu jego zawód nie jest objęty promocjami....

Kilka przykładów dodatkowo -> http://www.motospace.pl/testy/rabaty-dl ... y-osobowe/

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: Endrju » 13 lut 2019, 8:41

Tu nie chodzi o płakanie, bo to zazwyczaj Ci którzy dostają te rabaty to płaczą ile to musieli wydać na auto. A sam fakt podjęcia dealera do potencjalnego nabywcy.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

LawAdi
Posty: 7
Rejestracja: 28 kwie 2019, 22:53
Samochód: Seat Ateca

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: LawAdi » 29 kwie 2019, 10:29

Ja skorzystałem z programu lojalnościowego i jednocześnie rabatu pracowniczego, wiec mogę być mało reprezentatywny. Nie czekałem na Ateca, szukałem auta nowego dostępnego od ręki, podałem parametry które musza być i po dwóch tygodniach wymarzona Ateca została znaleziona :P . Niestety prawie trzy tygodnie czekałem na jej ściągnięcie z innego salonu. W zamian za oczekiwanie, wynegocjowałem jeszcze obniżenie ceny o kolejne 2,5k oraz gumowe dywaniki na zimę, w tym bagażnika. Ostatecznie za cenę podstawowej wersji FR 2.0 TSI, 190 KM DSG7 4x4 mam w pełnie uposażona Atece (zabrakło tylko DCC, a z felg 19” zrezygnowałem świadomie ze względu na gorsze właściwości jezdne). Co więcej program lojalnościowy został wycofany od 15.04 a wiec tuż po tym jak otrzymałem dokumenty do rejestracji auta, wiec miałem mega szczęście.

Dealer chce sprzedać a Wy chcecie kupić wiec negocjacje jak najbardziej polecam.

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 177
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: thecichy » 29 kwie 2019, 17:01

LawAdi pisze:
29 kwie 2019, 10:29
...a z felg 19” zrezygnowałem świadomie ze względu na gorsze właściwości jezdne...
(taka mała polemika) ;)
Nie wiem na ile porównywałeś 19' z 18' (albo nawet z 17'), ja sprawdzałem dokładnie wszystkie 3 rozmiary na jazdach próbnych (na tych samych odcinkach) i o ile zgodziłbym się z Tobą jakbyś napisał "...ze względu na gorszy komfort, większy hałas, opory toczenia..." (choć to też troszkę naciągane...), o tyle ostatecznie jako użytkownik 19' ze świadomego wyboru, potwierdzam, że Ateca FR z 19' ma dużo lepsze właściwości jezdne. Przede wszystkim odczuwalnie lepiej trzyma się na zakrętach, przykład: podczas jazd testowych kilka(naście chyba) razy przejeżdżałem jeden z moich ulubionych zakrętów, na którym na mniejszych rozmiarach załączało się ESP, masa troszkę bardziej się poddawała i błędnik mocniej sugerował kontrę. Drugi element, który zauważyłem: przy troszkę dynamiczniejszym przyspieszaniu/hamowaniu/skręcaniu, karoseria troszkę mniej "odchyla" się w przeciwną stronę, przynajmniej takie są moje odczucia. Nawet sam fakt minimalnie większej powierzchni styku i troszkę innej mieszanki (bo troszku inne gumy z 19') przemawia za lepszymi właściwościami jezdnymi - a na tym mi właśnie najbardziej zależało.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 516
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: Frodo » 29 kwie 2019, 17:41

thecichy pisze:
29 kwie 2019, 17:01
(taka mała polemika) ;)
Nie wiem na ile porównywałeś 19' z 18' (albo nawet z 17'), ja sprawdzałem dokładnie wszystkie 3 rozmiary na jazdach próbnych (na tych samych odcinkach) i o ile zgodziłbym się z Tobą jakbyś napisał "...ze względu na gorszy komfort, większy hałas, opory toczenia..." (choć to też troszkę naciągane...), o tyle ostatecznie jako użytkownik 19' ze świadomego wyboru, potwierdzam, że Ateca FR z 19' ma dużo lepsze właściwości jezdne. Przede wszystkim odczuwalnie lepiej trzyma się na zakrętach, przykład: podczas jazd testowych kilka(naście chyba) razy przejeżdżałem jeden z moich ulubionych zakrętów, na którym na mniejszych rozmiarach załączało się ESP, masa troszkę bardziej się poddawała i błędnik mocniej sugerował kontrę. Drugi element, który zauważyłem: przy troszkę dynamiczniejszym przyspieszaniu/hamowaniu/skręcaniu, karoseria troszkę mniej "odchyla" się w przeciwną stronę, przynajmniej takie są moje odczucia. Nawet sam fakt minimalnie większej powierzchni styku i troszkę innej mieszanki (bo troszku inne gumy z 19') przemawia za lepszymi właściwościami jezdnymi - a na tym mi właśnie najbardziej zależało.
Pozdrawiam :)
a próbowałeś DCC??? Ja bardzo sobie chwalę ustawienie sport w takich sytuacjach. Plus jest taki, że możesz wybierać, poza tym system jest jak nazwa wskazuje "dynamiczny" więc dostosowuje "twardość" do warunków i tego co robisz (skręcanie, hamowanie itp.) - kiedyś już na forum wrzucałem film, który to pokazuje...

Jeśli chodzi o DSG to korzystam praktycznie wyłącznie z "S", natomiast ustawienia DCC lubię zmieniać w zależności od nawierzchni i prędkości; różnica jest mocno odczuwalna.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 177
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: thecichy » 29 kwie 2019, 18:49

Sprawdziłem (ale nie w Atece), dwa samochody, które testowałem miały VAG-owskie DCC: T-Roc i Golf Alltrack. Osobiście (subiektywnie) nie podobało mi się "pływanie" w trybie Comfort (ale fakt faktem było bardziej mięciutko i komfortowo), pomiędzy Normal i Eco ciężko mi było wyczuć różnicę a Sport :D :D (to dla mnie akurat tzw. "wyjściowa") i troszkę "odpuściłem"...
Gdyby dysponował dużo większym budżetem, zdecydowałbym się pewnie na DCC, tak jak na Navi+, kamery 360 czy hak ale każda z tych opcji swoje kosztuje więc mój instynkt samozachowawczy zinterpretował standardowy zawias jako najbliższy trybowi Sport i DCC powędrowało poza zbiór "must have" :lol:

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 516
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Co dostaliscie/ utargowaliście od dealera? Gdzie najtaniej?

Post autor: Frodo » 29 kwie 2019, 19:18

thecichy pisze:
29 kwie 2019, 18:49
Sprawdziłem (ale nie w Atece), dwa samochody, które testowałem miały VAG-owskie DCC: T-Roc i Golf Alltrack. Osobiście (subiektywnie) nie podobało mi się "pływanie" w trybie Comfort (ale fakt faktem było bardziej mięciutko i komfortowo), pomiędzy Normal i Eco ciężko mi było wyczuć różnicę a Sport :D :D (to dla mnie akurat tzw. "wyjściowa") i troszkę "odpuściłem"...
Gdyby dysponował dużo większym budżetem, zdecydowałbym się pewnie na DCC, tak jak na Navi+, kamery 360 czy hak ale każda z tych opcji swoje kosztuje więc mój instynkt samozachowawczy zinterpretował standardowy zawias jako najbliższy trybowi Sport i DCC powędrowało poza zbiór "must have" :lol:
„Pływanie” jest bardzo fajne przy małych prędkościach na kiepskiej nawierzchni – bardzo użyteczny tryb jak się człowiek zmęczony wlecze po kiepskich drogach, zwłaszcza po mieście. „Sport” jest super przy większych prędkościach, na ostrych zakrętach itp. Tylko z „Normal” rzadko korzystam, praktycznie jak dla mnie mogło by go nie być… Przy czym mało jeździłem bez DCC - tylko jazdy testowe, ale mam z nich dobre wspomnienia, więc może bez tego też jest ok. /piszę jakby ktoś się zastanawiał czy brać czy nie - warto wypróbować!/
Jak już wspomniałem w DSG pasuje mi tylko "S" w 2.0 TSI i moi pasażerowie lubią się czegoś chwytać na zakrętach, więc moje uwagi są z punktu widzenia osoby, która jeździ dość dynamicznie. 8-)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości