Różnice między Atecą a KAROKiem
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Sorrki muszę przyznać się do błędu, to co opisałem jest w Passacie b8 a w Karoqu jest Led z afl.
-
- Posty: 1077
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Tak Ateca z asystentem świateł ma funkcję świateł autostradowych aktywują się przy prędkości powyżej 110 kh wydłużając wiązkę świateł
Przynajmniej tak jest w instrukcji strona 159:
Światła autostradowe są dostępne w wersjach wyposażonych w światła full-LED.
Funkcję tę aktywuje się lub wyłącza za pośrednictwem odpowiedniego menu systemu Easy Connect.
● Włączanie: przy przekroczeniu prędkości
110 km/h przez dłużej niż 30 sekund światła mijania unoszą się nieco, aby zwiększyć
zasięg reflektorów.
● Wyłączanie: przy zmniejszeniu prędkości do poniżej 100 km/h światła mijania powracają do zwykłego ustawienia.
Przynajmniej tak jest w instrukcji strona 159:
Światła autostradowe są dostępne w wersjach wyposażonych w światła full-LED.
Funkcję tę aktywuje się lub wyłącza za pośrednictwem odpowiedniego menu systemu Easy Connect.
● Włączanie: przy przekroczeniu prędkości
110 km/h przez dłużej niż 30 sekund światła mijania unoszą się nieco, aby zwiększyć
zasięg reflektorów.
● Wyłączanie: przy zmniejszeniu prędkości do poniżej 100 km/h światła mijania powracają do zwykłego ustawienia.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Ok, znalazłem swój plik z różnicami (przynajmniej tymi, które wyłapałem i były dla mnie mniej lub bardziej istotne).
Co ma Karoq, a nie ma Ateca:
1. Pamięć dla elektrycznego fotela kierowcy i lusterek z personalizacją ustawień według kluczyka i profilu kierowcy (Opcja)
2. Usługi on-line (korki, aplikacja do zdalnego sprawdzania statusu samochodu, e-call itp.). (Opcja, z wyjątkiem E-call)
3. Varioflex (Opcja)
4. Składanie oparcia fotela pasażera (możliwość przewiezienie przedmiotów do ok. 2.5m) (Opcja)
5. IsoFix na fotelu pasażera z przodu (Opcja)
6. Fotochromatyczne lusterka boczne (Opcja)
7. Haczyki w bagażniku
8. Pakiet przeglądów za 1zł
9. Podgrzewana kierownica (Opcja)
Co ma Ateca, czego nie ma Karoq:
1. Kamery 360 stopi (Opcja)
2. Alcantara w standardzie w Xcellence i FR
3. Podwójna podłoga bagażnika (Opcja, dot. tylko ośki lub 4Drive bez koła zapasowego)
4. Progresywny układ kierowniczy (standard w Xcellence i FR, w pozostałych niedostępny, chyba że z 4Drive i DCC)
5. 5 lat gwarancji w standardzie
Jak ja zamawiałem, to w Karoq nie było jeszcze wirtualnego kokpitu, który obecnie jest już dostępny.
Poza różnicami w wyposażeniu:
Poziom samochdów jest podobny, więc tak naprawdę jest to kwestia preferencji co się komu bardziej podoba i/lub czy któreś różnice w możliwym wyposażeniu są do przełknięcia. Ja osobiście odniosłem wrażenie, że Karoq był odrobinkę lepiej zrobiony w środku niż Ateca, ale widać inni mają inne zdanie, więc wracamy do kwestii preferencji
Ateca lepiej się prowadzi (sztywniejsze zawieszenie, lepszy układ kierowniczy w XC i FR), ale jest mniej komfortowa. Wyciszenie na tym samym poziomie. Silniki i napęd identyczne, więc nie ma co porównywać.
W Atece brakuje trochę tych usług on-line oraz możliwości przesuwania tylnej kanapy. Fajnie byłoby też mieć pamięć fotela kierowcy, choć na szczęście moja żona rzadko jeździ moim samochodem, więc niezbyt często się to przydaje. Składanie oparcia fotela pasażera również czasem może się przydać. No i niestety Canton w Skodzie gra trochę lepiej (odczuwalnie) niż Beats w Atece
Z drugiej strony kamery 360 są super i tego by mi w Karoq bardzo brakowało. W Atece DUŻO wygodniejsza jest też półeczka na telefon w konsoli środkowej. W Karoq jest strasznie płytka, a klapka nie ułatwia sprawy. Mam Note 8, więc spory telefon i w Karoq musiałem się bawić i manewrować telefonem żeby go tam zmieścić i ułożyć odpowiednio na ładowarce bezprzewodowej. W Atece po prostu go kładę i sprawa załatwiona. Może to i pierdoła, ale ja już mam odruch wkładania tam telefonu i na co dzień w Skodzie byłoby to po prostu upierdliwe.
Nie wiem, czy w Skodzie teraz dostępna jest Alcantara (obecnie u nich występuje jako Suedia), ale jak była, to za słoną dopłatą, a w Seacie jest w standardzie bo bogatszych wersjach. Rewelacyjnie poprawia trzymanie w zakręcie.
Progresywny układ kierowniczy w Seacie jest rewelacyjny. Naprawdę robi sporą różnicę i to kolejna rzecz, której by mi w Skodzie brakowało.
Bliźniaki tak naprawdę cenowo wychodzą podobnie po zrównaniu wyposażenia. Mówiąc o najbogatszych wersjach, to bazowo Karoq Style jest tańszy od Ateci XC/FR, ale też nieco gorzej wyposażony. Mi po skonfigurowaniu obu samochodów pod siebie, na tyle podobnie, na ile się da (uwzględniając różnice w dostępnych opcjach) oba wyszły praktycznie identycznie (zarówno cennikowo, jak i po rabacie). Różnica rzędu 1000zł w tą czy w tą przy takiej cenie jest pomijalna.
Co ma Karoq, a nie ma Ateca:
1. Pamięć dla elektrycznego fotela kierowcy i lusterek z personalizacją ustawień według kluczyka i profilu kierowcy (Opcja)
2. Usługi on-line (korki, aplikacja do zdalnego sprawdzania statusu samochodu, e-call itp.). (Opcja, z wyjątkiem E-call)
3. Varioflex (Opcja)
4. Składanie oparcia fotela pasażera (możliwość przewiezienie przedmiotów do ok. 2.5m) (Opcja)
5. IsoFix na fotelu pasażera z przodu (Opcja)
6. Fotochromatyczne lusterka boczne (Opcja)
7. Haczyki w bagażniku
8. Pakiet przeglądów za 1zł
9. Podgrzewana kierownica (Opcja)
Co ma Ateca, czego nie ma Karoq:
1. Kamery 360 stopi (Opcja)
2. Alcantara w standardzie w Xcellence i FR
3. Podwójna podłoga bagażnika (Opcja, dot. tylko ośki lub 4Drive bez koła zapasowego)
4. Progresywny układ kierowniczy (standard w Xcellence i FR, w pozostałych niedostępny, chyba że z 4Drive i DCC)
5. 5 lat gwarancji w standardzie
Jak ja zamawiałem, to w Karoq nie było jeszcze wirtualnego kokpitu, który obecnie jest już dostępny.
Poza różnicami w wyposażeniu:
Poziom samochdów jest podobny, więc tak naprawdę jest to kwestia preferencji co się komu bardziej podoba i/lub czy któreś różnice w możliwym wyposażeniu są do przełknięcia. Ja osobiście odniosłem wrażenie, że Karoq był odrobinkę lepiej zrobiony w środku niż Ateca, ale widać inni mają inne zdanie, więc wracamy do kwestii preferencji
Ateca lepiej się prowadzi (sztywniejsze zawieszenie, lepszy układ kierowniczy w XC i FR), ale jest mniej komfortowa. Wyciszenie na tym samym poziomie. Silniki i napęd identyczne, więc nie ma co porównywać.
W Atece brakuje trochę tych usług on-line oraz możliwości przesuwania tylnej kanapy. Fajnie byłoby też mieć pamięć fotela kierowcy, choć na szczęście moja żona rzadko jeździ moim samochodem, więc niezbyt często się to przydaje. Składanie oparcia fotela pasażera również czasem może się przydać. No i niestety Canton w Skodzie gra trochę lepiej (odczuwalnie) niż Beats w Atece
Z drugiej strony kamery 360 są super i tego by mi w Karoq bardzo brakowało. W Atece DUŻO wygodniejsza jest też półeczka na telefon w konsoli środkowej. W Karoq jest strasznie płytka, a klapka nie ułatwia sprawy. Mam Note 8, więc spory telefon i w Karoq musiałem się bawić i manewrować telefonem żeby go tam zmieścić i ułożyć odpowiednio na ładowarce bezprzewodowej. W Atece po prostu go kładę i sprawa załatwiona. Może to i pierdoła, ale ja już mam odruch wkładania tam telefonu i na co dzień w Skodzie byłoby to po prostu upierdliwe.
Nie wiem, czy w Skodzie teraz dostępna jest Alcantara (obecnie u nich występuje jako Suedia), ale jak była, to za słoną dopłatą, a w Seacie jest w standardzie bo bogatszych wersjach. Rewelacyjnie poprawia trzymanie w zakręcie.
Progresywny układ kierowniczy w Seacie jest rewelacyjny. Naprawdę robi sporą różnicę i to kolejna rzecz, której by mi w Skodzie brakowało.
Bliźniaki tak naprawdę cenowo wychodzą podobnie po zrównaniu wyposażenia. Mówiąc o najbogatszych wersjach, to bazowo Karoq Style jest tańszy od Ateci XC/FR, ale też nieco gorzej wyposażony. Mi po skonfigurowaniu obu samochodów pod siebie, na tyle podobnie, na ile się da (uwzględniając różnice w dostępnych opcjach) oba wyszły praktycznie identycznie (zarówno cennikowo, jak i po rabacie). Różnica rzędu 1000zł w tą czy w tą przy takiej cenie jest pomijalna.
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Na korzyść Karoka przemawia jeszcze finansowanie - kredyt jest tańszy. Chociaż tu akurat czasami sytuacja zmienia się z dnia na dzień.
Plus Ateki - jest duuuużo ładniejsza
Plus Ateki - jest duuuużo ładniejsza
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Finansowanie zmienia się jak w kalejdoskopie
Do maja 2018 finansowanie Seata było DUŻO tańsze, niż Skody (różnica w całkowitym koszcie kredytu po 4 latach wynosiła ponad 100%). Od 1 maja zmienili warunki (niestety przez nieudolność i tumiwisizm dealera załapałem się już na nowe, dużo gorsze warunki, a miałem szanse na stare - wystarczyła informacja o zmianie nawet w ostatnim dniu obowiązywania starych warunków i sprawa byłaby załatwiona) i kredyt dla Seata nadal był tańszy do Skody, ale różnica to było już tylko ok. 10-15%. Teraz widzę, że znowu zrobili jakąś promocję na kredyt w Skodzie i jest on tańszy niż w Seacie, ale różnica to nadal ok. 10%, tylko w drugą stronę.
Do maja 2018 finansowanie Seata było DUŻO tańsze, niż Skody (różnica w całkowitym koszcie kredytu po 4 latach wynosiła ponad 100%). Od 1 maja zmienili warunki (niestety przez nieudolność i tumiwisizm dealera załapałem się już na nowe, dużo gorsze warunki, a miałem szanse na stare - wystarczyła informacja o zmianie nawet w ostatnim dniu obowiązywania starych warunków i sprawa byłaby załatwiona) i kredyt dla Seata nadal był tańszy do Skody, ale różnica to było już tylko ok. 10-15%. Teraz widzę, że znowu zrobili jakąś promocję na kredyt w Skodzie i jest on tańszy niż w Seacie, ale różnica to nadal ok. 10%, tylko w drugą stronę.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Silnik 2.0 TSI 190KM występuje w Karoqu tylko w wersji SportLine ale na razie jest niedostępny z wiadomych Wszystkim względów (WLTP)
http://cc-cloud.skoda-auto.com/pol/pol/ ... _K1K1_"%7D
http://cc-cloud.skoda-auto.com/pol/pol/ ... _K1K1_"%7D
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Generalnie czas oczekiwania na Skodę Karoq nawet z silnikiem 1.5 TSI jest obecnie trudny do określenia i wiele osób,
które już złożyło swoje zamówienie bardzo na to narzeka
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... &start=620
Jest jeszcze jedna drobna rzecz, która różni Atacę od Karoqa a mianowicie,
nie wiedzieć czemu Seat zrezygnował w tym modelu z regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa z przodu i mnie podczas jazdy testowej trochę to przeszkadzało bo po prostu pas bezpieczeństwa kierowcy był dla mnie trochę za nisko
W moim Tiguanie dzięki takiej właśnie regulacji nie mam z tym żadnych problemów.
które już złożyło swoje zamówienie bardzo na to narzeka
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... &start=620
Jest jeszcze jedna drobna rzecz, która różni Atacę od Karoqa a mianowicie,
nie wiedzieć czemu Seat zrezygnował w tym modelu z regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa z przodu i mnie podczas jazdy testowej trochę to przeszkadzało bo po prostu pas bezpieczeństwa kierowcy był dla mnie trochę za nisko
W moim Tiguanie dzięki takiej właśnie regulacji nie mam z tym żadnych problemów.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Chyba w żadnym Seacie obecnie nie ma takiej możliwości. W Leonie też nie ma.
Kwestia budowy ciała i preferowanej pozycji za kierownicą. Mi nigdy tej regulacji brakowało, mimo że miałem ja we wszystkich samochodach przed Leonem.
Kwestia budowy ciała i preferowanej pozycji za kierownicą. Mi nigdy tej regulacji brakowało, mimo że miałem ja we wszystkich samochodach przed Leonem.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Różnice między Atecą a KAROKiem
Jak odbierałem Ateke,też mnie to zdziwiło,brak regulacji pasa?Genaeralnie mi to nie przeszkadza.Ciekaw jestem ile zaoszczędzili kasy na tym,bo przecież taki mechanizm kosztuje pare ojro....
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL