Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 03 lip 2017, 15:53
- Lokalizacja: Tczew
- Samochód: Seat Ateca XCELLENCE 1.4 Beżowy Capuccino Beige
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
1.Kamery 360
2.Hak
3.Webasto o tej porze "gadżet" przydatny brak skrobania szyb , silnik wstępnie podgrzany jednym słowem zimowa bajka
4.Podgrzew przedniej szyby - mogli dać jak wszystkie VAG ale dali z drucikami -pewnie oszczędność parę euro
5.Kessy-nie trzeba szukać kluczy a jak mają ukraść to czy kessy czy nie to i tak zwiną ,przed walizką można zamknąć auto kessy+ kluczyk i walizką mogą tylko pomachać
To mam i jestem zadowolony.
2.Hak
3.Webasto o tej porze "gadżet" przydatny brak skrobania szyb , silnik wstępnie podgrzany jednym słowem zimowa bajka
4.Podgrzew przedniej szyby - mogli dać jak wszystkie VAG ale dali z drucikami -pewnie oszczędność parę euro
5.Kessy-nie trzeba szukać kluczy a jak mają ukraść to czy kessy czy nie to i tak zwiną ,przed walizką można zamknąć auto kessy+ kluczyk i walizką mogą tylko pomachać
To mam i jestem zadowolony.
- tomal218
- Posty: 921
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
VC , podswietlanie drzwi tyl tak jak jest z przodu ale chyba nie ma takiej opcji - mala rzecz a cieszy hehe pozdro
oso soplón !!!
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Mi brakuje haka i okna w dachu choć te drugie to już tylko gadżet
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Kamera cofania, skrzynia automatyczna i VC
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Ja to bym zrezygnował z połowy bajerów jakie mam w aucie. Dach panoramiczny bez sensu bo zwiększa masę i podwyższa środek ciężkości auta a służy tylko pasażerom. Kamery 360 - totalnie zbędny gadżet. Po początkowym zachwycie już w ogóle z nich nie korzystam, same czujniki w zupełności wystarczą i dużo szybciej zaparkuję na dźwięk niż na obraz z kamery (a jeżdżę i parkuje w Warszawie). Automatyczne światła drogowe - bzdura, działa to albo nie działa, człowiek się wkurza i ostatecznie sam przejmuje sterowanie. Automatyczne parkowanie - głupota, ani razu nawet mi się nie udało tego włączyć, darowałem sobie już próby. Fabryczna nawigacja z aktualizacja map - nie pamiętam kiedy ją włączyłem skoro mogę korzystać z map Googla przez full linka. Doświetlanie zakrętów - jak dla mnie kolejny zbędny gadżet, nic to nie daje. DCC - z początku myślałem że to mega opcja, teraz i tak jeżdżę tylko i wyłącznie na jedynie ustawieniu i nawet nie chce mi się tego zmieniać. Asystenty pasa ruchu, martwego pola, front assist itp. - marzę żeby tego gówna nie było w tym aucie. Żaden nie działa do końca tak jak powinien, tylko to rozleniwia kierowcę bo zamiast polegać na sobie to zaczynamy ufać elektronice która raz zadziała a drugi raz nie. Gdybym miał w pełni polegać na tych asystentach to już parę stłuczek bym zaliczył. System Seat Sound - totalnie nie warto, gra jak chińskie radyjko na baterie. Może beats coś zmienia, ale wątpię bo najpierw to trzeba by dać że 100kg wygłuszenia w te puste plastyki. System bezkluczykowy - poza funkcją elektrycznej klapy to durny gadżet który niczemu nie służy. W dodatku jak masz pilota od garażu przyczepionego do kluczyków a większość ma to tym bardziej jest bez sensu bo nie ma w aucie miejsca żeby trzymać kluczyki i zawsze szuka się po kieszeniach przed wjazdem do garażu. System rozpoznawania zmęczenia - buahahaah, dobry żart że strony Seata. Jeszcze ani razu poprawnie nie rozpoznał. Zmienne przełożenie układu kierowniczego - bzdura, różnica jest tak mała że nie ma najmniejszego znaczenia co ustawisz.
Z rzeczy które warto to na pewno napęd na 4 koła, skrzynia DSG (chociaż mam do niej milion uwag to i tak ułatwia życie), elektryczna klapa, światla LED bo naprawdę dobrze świecą, większy ekran systemu multimedialnego, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, asystent podjazdu, full link, hak elektryczny (późniejsze doposażenie w ASO to koszt dwukrotnie większy niż przy zamówieniu), no i na koniec - przede wszystkim jak najmocniejszy silnik bo jak dla mnie to nawet 190 kucy to przynajmniej o jakieś 50-70 za mało do tego auta.
Z rzeczy które warto to na pewno napęd na 4 koła, skrzynia DSG (chociaż mam do niej milion uwag to i tak ułatwia życie), elektryczna klapa, światla LED bo naprawdę dobrze świecą, większy ekran systemu multimedialnego, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, asystent podjazdu, full link, hak elektryczny (późniejsze doposażenie w ASO to koszt dwukrotnie większy niż przy zamówieniu), no i na koniec - przede wszystkim jak najmocniejszy silnik bo jak dla mnie to nawet 190 kucy to przynajmniej o jakieś 50-70 za mało do tego auta.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Hmm...Czujnik deszczu oraz czujnik zmierzchu najbardziej bezsensowne gadżety.Dwie krople deszczu na szybie i wycieraczki już szorują po prawie suchej nawierzchni.Natomiast czujnik zmierzchu-widzę często po zmroku jak jadą samochody z nieoświetlonym tyłem.Dramat.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Jak dla mnie akurat te gadżety w Atecu działają bardzo sprawnie - czułość wycieraczek jest regulowana a czujnik zmierzchu włącza światła na długo przed pełnym zmrokiem więc jest naprawdę ok.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Polegac na samych czujnikach to nie lada odwaga.Nie wiem jak u Was,ale u mnie w deszczowe lub snieżne dni czujniki robią co chcą.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 782 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
Razem z asystentem martwego pola dostajesz Rear Traffic Alert i to jest najlepsza rzecz na świecie. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić kolejnego samochodu bez tego.
- tweety
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sie 2018, 10:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI DSG 4DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie
1. DCC – całe życie jeździłem na zwykłym zawieszeniu, teraz mam dcc i jak na mój gust to cała ta jego aktywność to bujda na resorach i w życiu tego nie odczujesz, a uwierz że akurat zawieszenie w Atecu testuje bardzo mocno bo mam ciężką nogę i zacięcie sportowe. Jak ustawisz jeden nastaw to już tak jest i w trakcie jazdy nic się nie zmienia. Poza tym sama skala zmian jest z dupy - ani comfort nie jest komfortowy ani sport sportowy. No i jeszcze jeden argument przeciw - koszt wymiany amortyzatora. Zwykły Bilstein B4 do Ateca to 300zł. Do DCC min. 1,4tys za sztukę. 2. 2.0 TSI -Tu już moje osobiste preferencje i styl jazdy. Zdaję sobie sprawy że 190 kucy to nie mało, i naprawdę doceniam dynamikę tak do 100-120km/h. Gorzej jest przy prędkościach autostradowych gdzie wyraźnie brakuje mu pary. No i przez to że mało ma pary to cisnę go mocno i spalanie średnie mam ciągle koło 12l więc w cholerę dużo jak na taki silnik. 3. 360 - rozumiem, niektórzy wolą kamery, ja wolę czujniki i oko. Poza tym kamery a Atecu są oczywiście nieosłonięte niczym bo to budżetowóz i praktycznie całą zimę są zupełnie nieprzydatne bo i tak nic przez nie nie widać.
Jasna sprawa, że nieraz wariują, ale u mnie dużo bardziej mogę na nich polegać niż na kamerach przez które ostatnio cokolwiek widziałem w okolicach listopada, albo w dniu w którym myłem auto... W każdym razie czego by się nie korzystało to oko i czysta szyba najważniejsze.
Ehhh, no widzisz a mnie ten debilny system hamujący mi bez najmniejszego sensu i nie pozwalający na podjechanie do krawędzi drogi na tyle blisko żeby coś widzieć wkurza tak niemiłosiernie, że nie wyobrażam sobie żeby moje następne auto go miało...