Strona 4 z 4

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 16 wrz 2019, 9:25
autor: citek10
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 16 wrz 2019, 11:00
autor: sailor 88
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. Nowsza technologia to folia między taflami klejonej szyby (podgrzewanie bezprzewodowe) i wtedy niczego nie widać, ale na razie w koncernie VAG tylko dla wybranych modeli, Golf, Passat, wszystkie modele AUDI. Atece nie przysługuje... :evil:

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 16 wrz 2019, 11:05
autor: Kuchar
sailor 88 pisze:
16 wrz 2019, 11:00
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. :evil:
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 16 wrz 2019, 12:22
autor: Masmix
Po pewnym czasie człowiek zapomina, że ma druciki w szybie. Naprawdę można się do tego przyzwyczaić.

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 17 wrz 2019, 10:33
autor: citek10
Kuchar pisze:
16 wrz 2019, 11:05
sailor 88 pisze:
16 wrz 2019, 11:00
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. :evil:
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.
I ja takie coś mam w Mondeo i powiem tak jak się dokładniej przyjrzę to widzę te druciki a tak to w ogóle nie są dostrzegalne. Zadałem to pytanie bo kompletnie nie skojarzyłem, że chodzi o te druciki :D Pomyślałem, że chodzi o jakąś w ogóle inną technologie z drutami doprowadzanymi do szyby :) Teraz już wszystko jasne, dzięki

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 22 wrz 2019, 13:11
autor: arkadeusz
Witam,
Od 3 tygodni jestem posiadaczem FRki 2.0TDI 150KM DSG. Posiadam pakiet Comfort+ i Comfort Assistant+.
Nie konfigurowałem auta, kupowałem dostępny akurat model z FR z silnikiem Diesla. Nalegałem na rok modelowy 2020, z pakietem Comfort+ i minimum Comfort Assistant. Nawet dobrze się złożyło, że mam Assistant+ bo asystent martwego pola to fajna sprawa. Można się obejść, ale miły dodatek. Gdybym miał konfigurować i dopłacić, prawdopodobnie bym nie brał.
Aktywny tempomat - nie oddałbym za nic. Jestem po trasie Gdańsk-Mikołajki-Gdańsk i potrafiłem przez 20 km nie dotykać pedału hamulca, gaz oczywiście do wyprzedzania :) Trzeba mieć tylko dobrego pilota, ja akurat jechałem za teściem.
Asystent jazdy w korku - kolejna rzecz, z której bym nie zrezygnował. Jak wspominał ktoś na forum, ułożenie fotela kierowcy względem pedałów nie jest do końca ergonomiczne. Mam 190cm wzrostu i bez załączonego asystenta strasznie męczy mi się noga przy jeździe w większym korku, nazwijmy to "na półsprzęgle".
Kamera cofania - rzecz, której kompletnie nie używam, ale w FRce jest z automatu - niech jest.
Asystent parkowania - podobnie.
Podgrzewana przednia szyba - nie żałuję, że nie mam, przynajmniej do czasu pierwszych mrozów :) Ale auto garażowane.
Mam, a raczej miałem, mieszane uczucia co do diesla. Na jazdach próbnych jeździłem samymi benzynami. Po wyjeździe dieslem z salonu, byłem lekko zawiedziony. Odniosłem wrażenie, że jest dużo głośniejszy, aczkolwiek w najmniejszym stopniu nie było to uciążliwe. Fajnie się zbiera, a spalanie rekompensuje wszystko.
Ogólnie autko jak najbardziej na plus. Irytuje mnie tylko delikatne "bzyczenie" kokpitu przy jeździe po chropowatej drodze :)
Pozdrawiam.

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 30 cze 2020, 23:32
autor: Grzadq
Ja mam w zasadzie full opcję na zamówienie, TSI 190 KM 4x4 Xcellence.

Nie brałem:

- panoramy (bałem się szumów powietrza, ew. nieszczelności, nagrzanego wnętrza latem, ptasich gówien widocznych i takich do czyszczenia na już, awarii elektryki, zachowania szkła przy potencjalnym dachowaniu)
- elektrycznych szyb przednich - druciki wyjątkowo mnie denerwowały.
- felg 19 - poszedłem w komfort, zbyt niski profil dla i tak dość sztywnej Ateki.

W zasadzie poza powyższym, o ile mnie pamięć nie myli ... to full. I teraz tak:

- silnik 190 KM bajka, zwłaszcza dla kogoś kto się przesiada ze słabszych wersji, poza tym z potencjałem do jakiś upgradów. Nie zamieniłbym za nic, mimo że póki co spalanie mieszane koło 10l.
- 4x4 ... nie odczułem jeszcze. Może kiedyś wyjadę specjalnie na jakieś szutry, albo poczekam na zimę. Z drugiej strony nie ślizgam się ;-)
- webasto (ogrzewanie postojowe) już na duży + , ma funkcję przewietrzania samochodu latem, a zimy się nie mogę doczekać, sygnał łapie mi na duże odległości.
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
- park assist ... może dla kobiet? Ateką bardzo fajnie się parkuje, zwłaszcza z czujnikami 360 czy nawet zwykłymi sensorami.
- tapicerka "bieda" skórzana, być może wziąłbym teraz zwykłą alcantarę... Liczę na to, że się będzie mniej brudzić. Ale skórą jestem delikatnie zawiedziony. Skaj.
- Beats-y są jak dla mnie zajebiste, zwłaszcza jak np idzie coś przez AA ze spotify w dobrej jakości. Zdecydowanie polecam.
- składany hak - jeszcze nie korzystałem, ale czytając wątek hak holowniczy doszedłem do wniosku że dobrze że fabryczny.

Super samochodzik, tak generalnie :D

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 01 lip 2020, 7:22
autor: root
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 01 lip 2020, 11:04
autor: Endrju
root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Asystent wyjazdu z parkingu czy jakoś tak ale faktycznie kilka razy sam zachamowal.

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

: 02 lip 2020, 21:12
autor: Grzadq
root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Nazywa się to tak: System monitorowania martwego pola z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. (wg konfiguratora).

Aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji wypróbowania jak działa.

*Właśnie otworzyłem instrukcję, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam :lol: Dzięki, zaraz siadam i idę się bawić.
Frodo pisze:
01 lip 2020, 9:39
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
DCC pracuje cały czas (aktywnie), ale różnice w ustawieniach faktycznie powinny być większe.
Nie twierdzę że DCC nic nie daje, wręcz przeciwnie. Na jeździe próbnej jechałem bez DCC i na 19, było super sztywno. Teraz na "normalu" i 18 felgach odczuwam jazdę jako ... normalną, ani twardo ani miękko.

Bardziej mi chodziło o to, że tak jak większość userów którzy mają DCC nie tylko w Atece, raczej się ustawia jedno i rzadko kiedy tam zagląda ... Na pewno eco nie dla mnie, indywidual za mało km żeby zdefiniować, a snow i offroad będzie się używało okazjonalnie.

Z DCC na pewno bym nie zrezygnował, mimo porządnego wydatku wymiany amortyzatorów za kilka lat.