Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 448
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: thecichy »

Eleonor pisze:
24 lis 2020, 19:38
Walt pisze:
24 lis 2020, 19:20

ale da się też "odwrócić" działanie przycisku - było na forum, poszukaj.
Chyba się nie da ,,odwrócić,, to nie Audi..
Da się :)



Sponsor

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Sponsor


Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 196
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Eleonor »

thecichy pisze:
24 lis 2020, 21:27
Eleonor pisze:
24 lis 2020, 19:38
Walt pisze:
24 lis 2020, 19:20

ale da się też "odwrócić" działanie przycisku - było na forum, poszukaj.
Chyba się nie da ,,odwrócić,, to nie Audi..
Da się :)
Nie widziałem, podasz instrukcję ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2591
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 54 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Endrju »

Masz link w pierwszym poście na tej stronie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 173
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Walt »

Raczej w ostatnim na poprzedniej ;)
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2591
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 54 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Endrju »

Pewnie zależy od urządzenia na którym się patrzy.😁
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 196
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Eleonor »

Myślałem że idzie to zrobić bez tzw. modu ... tak jak w Audi
A tu widzę że mały mod musi być zrobiony - albo wpinamy się w przewody albo robimy sobie wersję plugin bez ingerencji w kable ( tak mam )
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 173
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Walt »

Jeśli jeszcze można wtrącić małą uwagę odnośnie różnic pomiędzy przedliftowym 1,4 a poliftowym 2,0, to w tym drugim S&S działa tak dyskretnie, że nawet jeśli zapomnę wyłączyć to zdarza się, że dopiero po obrotomierzu widzę że działa.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Bonifacy
Posty: 166
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Bonifacy »

Ale powiedzcie, w czym Wam przeszkadza S&S? Mam go od 7 lat w Golfie i nie wyłączałem.

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 173
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Walt »

Dmuchamy na zimne ;)
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

Online
Misiek
Posty: 487
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 104 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Misiek »

Bonifacy pisze:
25 lis 2020, 10:39
Ale powiedzcie, w czym Wam przeszkadza S&S? Mam go od 7 lat w Golfie i nie wyłączałem.
Na pewno nie z powodu właściwości użytkowych, bo te na pewno nikomu nie przeszkadzają. Natomiast większość jest pewna zdecydowanie większego zużycia elementów silnika, szczególnie rozrusznik, zębatka koła zamachowego, akumulator, ale także i niesmarowane przez pewien czas po rozruchu elementy. Kiedyś czytałem, że wszystkie te elementy są z założenia, od razu w fazie projektowania, konstrukcyjnie wzmocnione (także inne akumulatory dla start/stop AGM), aby mogły bezproblemowo przejść wzmożoną, zwiększoną eksploatację. Jednak ekonomia rządzi, szczególnie w branży motoryzacyjnej, i nikt nie wieży że będą to elementy całkowicie bezawaryjne, szczególnie w dłuższym okresie czasu, czytaj - po gwarancji. Więc jeżeli system ten ma zaoszczędzić właścicielowi na przykład pół litra lub mniej na trasie z domu do pracy (o mniejszej emisji spalin nie wspominam, bo to ulubiona zabawa tylko dla ekologów), a za to po kilkukrotnym uruchomieniu silnika spowodować jakąkolwiek awarię, to większość użytkowników świadomie rezygnuje z tego udogodnienia. Temat ten był wielokrotnie poruszany i omawiany, dyskutowany na forum. Warto poszukać i zapoznać się.

A odnośnie uruchamiania silnika, to wiele lat temu specjaliści jakoś obliczyli, że jedno uruchomienie silnika jest równoważne z przejechaniem około 600 km. Chodzi o czasowe (przed wytworzeniem odpowiedniego ciśnienia oleju) niesmarowanie elementów obracających się, trących. Podobnie jak z zużywaniem, niszczeniem dróg przez głownie przeładowane TIR'y i samochody ciężarowe - jeden "przejechany" TIR, to tak jak kilka tysięcy samochodów osobowych.
Za ten post autor Misiek otrzymał podziękowanie:
Frodo (26 lis 2020, 18:50)
Ocena: 7.14%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ