Ja też uważam, że VW poprawił trochę te skrzynie. Opinie i narzekania są z poprzednich lat i dotyczą aut, które wyjechały z fabryki w okolicach 2015 i wcześniej. Ponadto poprzednie lata silniki inaczej oddawały moc. Było to gwałtowniejsze i więcej przy ruszaniu. WLTP spłaszczyło to i dlatego są gorsze osiągi, więcej 0-100 km/h.vioox pisze: ↑13 gru 2020, 9:08Frodo zastanawiam się czy opini tej skrzyni jako że jest awaryjna wynika z faktu ze w serwisach bujają się egzemplarze z poczatkow jej produkcji... produkowana jest od 2008 roku... i jestem przekonany ze dzisiejsza skrzynia dq200 jest inna skrzynia... pewnie zasada działania i podzespoły sa wspolne ale napewno wyeliminowane są pewne niedociągnięcia konstrukcyjne... to tak samo mozna powiedzieć że w 2.0 TDI peka glowica
Ateca - kiedy nowy model, lifting?
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
i wg Ciebie podkręcone 280Nm w ośce będzie "szybsze" niż 320Nm w serii z 4x4?
Hmm, muszę przyznać - bardzo kreatywna teoria
- Ocena: 10.53%
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Z tymi 400NM to bym się tak nie rozpędzał
DQ 200 - sucha - max 250Nm - DSG7
DQ 381 - mokra - max 380Nm - DSG7
DQ 500 - mokra - max 600Nm - DSG7
Co by nie powiedzieć zdecydowaną przewagą skrzyń DQ381 i DQ500 w przeciwieństwie do DQ200 jest to,
że są one tzw. mokre czyli zdecydowanie bardziej trwałe od delikatnej i bardziej podatnej na wszelkie usterki DQ200 tzw. suchej
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 12:37 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Niby tak ale obecne zamulenie przez WLTP silnika 1.5 TSI i jeżdżenie na zbyt niskich obrotach w mieście w trybie DRafiner pisze: ↑13 gru 2020, 11:34Ja też uważam, że VW poprawił trochę te skrzynie. Opinie i narzekania są z poprzednich lat i dotyczą aut, które wyjechały z fabryki w okolicach 2015 i wcześniej. Ponadto poprzednie lata silniki inaczej oddawały moc. Było to gwałtowniejsze i więcej przy ruszaniu. WLTP spłaszczyło to i dlatego są gorsze osiągi, więcej 0-100 km/h.
też nie będzie dobre na dłuższą metę ani dla silnika ani dla skrzyni DSG7 DQ200
Polecam wątek o Skodzie Scala 1.5 TSI DSG7
https://forum.skodaclub.pl/forum-skoda- ... 77-15.html
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 12:36 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Dzisiaj kierowcy w wieku 30-50, którzy kupują nowe auta z DSG jeżdżą ok 30 tys km rocznie, czasem więcej. Stąd jakby te skrzynie padały jak muchy, to by ciągle na gwarancji ASO robiło (gw 5 lat 150 tys km). A tak nie jest do końca, stąd te typowe 150 tys km DQ200 powinno wytrzymać. Wiadomo, że czasem ktoś szybciej zajeździ skrzynie, ale to poprzez złe warunki jak korki, czy wzniesienia, przyczepa itp. Nie demonizujcie DQ200, daje duży komfort jazdy, a dopłata kilka tys zł raz na 150 tys przebiegu jest akceptowalne. Dawniej wielomas w dislach padał po takich przebiegach, a jakoś każdy chciał tdi i płacił 3 tys za remont 15-20 lat temu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Mówisz o seryjnych parametrach, a ja o praktyce jakie NM te skrzynie znoszą.chris pisze: ↑13 gru 2020, 12:26Z tymi 400NM to bym się tak nie rozpędzał
DQ 200 - sucha - max 250Nm - DSG7
DQ 381 - mokra - max 380Nm - DSG7
DQ 500 - mokra - max 600Nm - DSG7
Co by nie powiedzieć zdecydowaną przewagą skrzyń DQ381 i DQ500 w przeciwieństwie do DQ200 jest to,
że są one tzw. mokre czyli zdecydowanie bardziej trwałe od delikatnej i bardziej podatnej na wszelkie usterki DQ200 tzw. suchej
W Cuprze miałem DQ250, seryjnie 350nm, po programie 470nm, ponad 60tyś km nalotu na sofcie i nic (graniczna wartość na seryjnych sprzęgłach tej skrzyni to +/- 550nm)
Dla jasności, nie neguje DQ200, ale bez porównania mówię, że nie ma ona podejścia do DQ 250/381 nie mówiąc już o DQ500 i w porównaniu do tych skrzyń zawsze będzie słaba i "papierkowa".
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
Dostosowuje po 48tyg. produkcji, przed działa jak normalny ACC.
- Grz_Bo
- Posty: 449
- Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
- Samochód: Seat Leon
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?
No to kupa. Jest szansa dołączenia tego do produkcji przed 48?
Pozdrawiam,
Grzegorz