Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Rafiner »

vioox pisze:
13 gru 2020, 9:08
Frodo zastanawiam się czy opini tej skrzyni jako że jest awaryjna wynika z faktu ze w serwisach bujają się egzemplarze z poczatkow jej produkcji... produkowana jest od 2008 roku... i jestem przekonany ze dzisiejsza skrzynia dq200 jest inna skrzynia... pewnie zasada działania i podzespoły sa wspolne ale napewno wyeliminowane są pewne niedociągnięcia konstrukcyjne... to tak samo mozna powiedzieć że w 2.0 TDI peka glowica
Ja też uważam, że VW poprawił trochę te skrzynie. Opinie i narzekania są z poprzednich lat i dotyczą aut, które wyjechały z fabryki w okolicach 2015 i wcześniej. Ponadto poprzednie lata silniki inaczej oddawały moc. Było to gwałtowniejsze i więcej przy ruszaniu. WLTP spłaszczyło to i dlatego są gorsze osiągi, więcej 0-100 km/h.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Sponsor


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: thecichy »

tomal218 pisze:
13 gru 2020, 9:24
Wystarczy 280nm i 180km i 2.0tsi wonio spaliny mojego 1.4 z dsg dq200 pozdro
i wg Ciebie podkręcone 280Nm w ośce będzie "szybsze" niż 320Nm w serii z 4x4?
Hmm, muszę przyznać - bardzo kreatywna teoria :)👍
Za ten post autor thecichy otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Kuchar (13 gru 2020, 11:47) • bentley (13 gru 2020, 12:30)
Ocena: 10.53%

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: chris »

Kuchar pisze:
13 gru 2020, 10:08
Wystarczy 2.0TSI z lajtowym softem na 250KM, +400NM z DQ381 i chyba nie muszę mówić kto będzie woniać spaliny. :P
Z tymi 400NM to bym się tak nie rozpędzał :)
DQ 200 - sucha - max 250Nm - DSG7
DQ 381 - mokra - max 380Nm - DSG7
DQ 500 - mokra - max 600Nm - DSG7
Co by nie powiedzieć zdecydowaną przewagą skrzyń DQ381 i DQ500 w przeciwieństwie do DQ200 jest to,
że są one tzw. mokre czyli zdecydowanie bardziej trwałe od delikatnej i bardziej podatnej na wszelkie usterki DQ200 tzw. suchej :?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 12:37 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: chris »

Rafiner pisze:
13 gru 2020, 11:34
Ja też uważam, że VW poprawił trochę te skrzynie. Opinie i narzekania są z poprzednich lat i dotyczą aut, które wyjechały z fabryki w okolicach 2015 i wcześniej. Ponadto poprzednie lata silniki inaczej oddawały moc. Było to gwałtowniejsze i więcej przy ruszaniu. WLTP spłaszczyło to i dlatego są gorsze osiągi, więcej 0-100 km/h.
Niby tak ale obecne zamulenie przez WLTP silnika 1.5 TSI i jeżdżenie na zbyt niskich obrotach w mieście w trybie D
też nie będzie dobre na dłuższą metę ani dla silnika ani dla skrzyni DSG7 DQ200 :?
Polecam wątek o Skodzie Scala 1.5 TSI DSG7 ;)
https://forum.skodaclub.pl/forum-skoda- ... 77-15.html
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 12:36 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: tomal218 »

Pany nic nie bede udowandnial i sypal cyferkami pozdro :D
oso soplón !!! :lol:

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Rafiner »

Dzisiaj kierowcy w wieku 30-50, którzy kupują nowe auta z DSG jeżdżą ok 30 tys km rocznie, czasem więcej. Stąd jakby te skrzynie padały jak muchy, to by ciągle na gwarancji ASO robiło (gw 5 lat 150 tys km). A tak nie jest do końca, stąd te typowe 150 tys km DQ200 powinno wytrzymać. Wiadomo, że czasem ktoś szybciej zajeździ skrzynie, ale to poprzez złe warunki jak korki, czy wzniesienia, przyczepa itp. Nie demonizujcie DQ200, daje duży komfort jazdy, a dopłata kilka tys zł raz na 150 tys przebiegu jest akceptowalne. Dawniej wielomas w dislach padał po takich przebiegach, a jakoś każdy chciał tdi i płacił 3 tys za remont 15-20 lat temu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 449
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Grz_Bo »

Hej, czy travel assist w Atece nie dostosowuje prędkości do znaków i terenu zabudowanego?

Pozdrawiam,
Grzegorz


Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Kuchar »

chris pisze:
13 gru 2020, 12:26
Kuchar pisze:
13 gru 2020, 10:08
Wystarczy 2.0TSI z lajtowym softem na 250KM, +400NM z DQ381 i chyba nie muszę mówić kto będzie woniać spaliny. :P
Z tymi 400NM to bym się tak nie rozpędzał :)
DQ 200 - sucha - max 250Nm - DSG7
DQ 381 - mokra - max 380Nm - DSG7
DQ 500 - mokra - max 600Nm - DSG7
Co by nie powiedzieć zdecydowaną przewagą skrzyń DQ381 i DQ500 w przeciwieństwie do DQ200 jest to,
że są one tzw. mokre czyli zdecydowanie bardziej trwałe od delikatnej i bardziej podatnej na wszelkie usterki DQ200 tzw. suchej :?
Mówisz o seryjnych parametrach, a ja o praktyce jakie NM te skrzynie znoszą. ;)
W Cuprze miałem DQ250, seryjnie 350nm, po programie 470nm, ponad 60tyś km nalotu na sofcie i nic (graniczna wartość na seryjnych sprzęgłach tej skrzyni to +/- 550nm) :)
Dla jasności, nie neguje DQ200, ale bez porównania mówię, że nie ma ona podejścia do DQ 250/381 nie mówiąc już o DQ500 i w porównaniu do tych skrzyń zawsze będzie słaba i "papierkowa". ;)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3727
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Endrju »

Grz_Bo pisze:
13 gru 2020, 12:54
Hej, czy travel assist w Atece nie dostosowuje prędkości do znaków i terenu zabudowanego?

Pozdrawiam,
Grzegorz
Dostosowuje po 48tyg. produkcji, przed działa jak normalny ACC.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 449
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Ateca - kiedy nowy model, lifting?

Post autor: Grz_Bo »

Endrju pisze:
Grz_Bo pisze:
13 gru 2020, 12:54
Hej, czy travel assist w Atece nie dostosowuje prędkości do znaków i terenu zabudowanego?

Pozdrawiam,
Grzegorz
Dostosowuje po 48tyg. produkcji, przed działa jak normalny ACC.
No to kupa. Jest szansa dołączenia tego do produkcji przed 48?

Pozdrawiam,
Grzegorz


ODPOWIEDZ