Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2019, 9:37
- Samochód: brak
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Witajcie,
Już od dłuższego czasu wybieram kolejny samochód. Rozważałem chyba wszystkie modele z segmentu w granicach do 120 tys. Na dziś jestem pewien że zostają dwa (niestety albo i dobrze) bardzo podobne rozwiązania.
Tak więc:
--> Skoda Karoq 1.5 TSI wersja Ambition + Tempomat aktywny + Automatyczna zmiana świateł drogowych + Dodatkowe boczne poduszki z tyłu wraz z aktywną funkcją ochrony z przodu + Asystent pasa ruchu, martwego pola oraz "REAR TRAFFIC ALERT" (nie wiem czy to się sprawdza tak w praktyce) + Pakiet Comfort. Świadomie nie wybieram wersji Style gdyż dodatki tam oferowane mnie nie kręcą (wyszło taniej doposażyć Ambition w to co dla mnie istotne).
--> Seat Ateca 1.5 TSI wersja Style + Aktywny tempomat + asystent świateł drogowych + asystent pasa ruchu, martwego pola i wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego (tj. pakiet Comfort+). Tu też świadomie wybieram wersję Styl gdyż jest spora przepaść z opcją gorzej doposażoną.
Obie konfiguracje to w praktyce koszt do zapłaty +/- 2000zł czyli pomijalna różnica przy takim zakupie.
A teraz argumenty które gdzieś mam w głowie i prośba o komentarze do nich:
Skoda Karoq:
++ Wygodniej zestrojone zawieszenie
++ Dodatkowe boczne poduszki powietrzne z tyłu (w ogóle to ma sens, są gdzieś testy że to sporo zmienia ? jeśli tak to większe bezpieczeństwo byłoby sporym plusem, zwłaszcza że często ktoś siedzi z tyłu)
+ 3 punktowe pasy bezpieczeństwa (tu trochę Seat przegiął z brakiem regulacji, choc mi to nie przeszkadza zbytnio)
+ ??
Seat Ateca:
++ 5 lat gwarancji (w Skodzie mamy max. 4 lata).
+ Nieco lepszy wygląd (choć oba mi się podobają)
+ Światła mijania/drogowe LED (w Skodzie świadomie ich nie wziąłem a tu już po prostu są)
+ Tańszy serwis bodajże (?)
+ Szybszy odbiór (nie ma tak ekstremalnych kolejek jak na Karoq 1.5 TSI)
+ ??
Generalnie powyższe porównanie nie sprawia że jestem bliższy któremuś z rozwiązań, a wolałbym uniknąć rzutu monetą podczas wyboru Oba z nich testowałem i było ok (niestety w automacie bo nie uświadczyłem manualnej skrzyni na którą jestem zdecydowany).
Ktoś się podzieli mądrą radą ? Może jakiegoś argumentu nie uwzględniłem itd. Jak widać dodane jest sporo "asystentów" do obu konfiguracji. Może w jednym one działają lepiej a w drugim gorzej a byłby to przeważający argument..
Pewnie nie jeden z was zna oba rozwiązania więc chętnie posłucham rad, poza w stylu.. kup używane BMW i będzie Pan zadowolony
Już od dłuższego czasu wybieram kolejny samochód. Rozważałem chyba wszystkie modele z segmentu w granicach do 120 tys. Na dziś jestem pewien że zostają dwa (niestety albo i dobrze) bardzo podobne rozwiązania.
Tak więc:
--> Skoda Karoq 1.5 TSI wersja Ambition + Tempomat aktywny + Automatyczna zmiana świateł drogowych + Dodatkowe boczne poduszki z tyłu wraz z aktywną funkcją ochrony z przodu + Asystent pasa ruchu, martwego pola oraz "REAR TRAFFIC ALERT" (nie wiem czy to się sprawdza tak w praktyce) + Pakiet Comfort. Świadomie nie wybieram wersji Style gdyż dodatki tam oferowane mnie nie kręcą (wyszło taniej doposażyć Ambition w to co dla mnie istotne).
--> Seat Ateca 1.5 TSI wersja Style + Aktywny tempomat + asystent świateł drogowych + asystent pasa ruchu, martwego pola i wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego (tj. pakiet Comfort+). Tu też świadomie wybieram wersję Styl gdyż jest spora przepaść z opcją gorzej doposażoną.
Obie konfiguracje to w praktyce koszt do zapłaty +/- 2000zł czyli pomijalna różnica przy takim zakupie.
A teraz argumenty które gdzieś mam w głowie i prośba o komentarze do nich:
Skoda Karoq:
++ Wygodniej zestrojone zawieszenie
++ Dodatkowe boczne poduszki powietrzne z tyłu (w ogóle to ma sens, są gdzieś testy że to sporo zmienia ? jeśli tak to większe bezpieczeństwo byłoby sporym plusem, zwłaszcza że często ktoś siedzi z tyłu)
+ 3 punktowe pasy bezpieczeństwa (tu trochę Seat przegiął z brakiem regulacji, choc mi to nie przeszkadza zbytnio)
+ ??
Seat Ateca:
++ 5 lat gwarancji (w Skodzie mamy max. 4 lata).
+ Nieco lepszy wygląd (choć oba mi się podobają)
+ Światła mijania/drogowe LED (w Skodzie świadomie ich nie wziąłem a tu już po prostu są)
+ Tańszy serwis bodajże (?)
+ Szybszy odbiór (nie ma tak ekstremalnych kolejek jak na Karoq 1.5 TSI)
+ ??
Generalnie powyższe porównanie nie sprawia że jestem bliższy któremuś z rozwiązań, a wolałbym uniknąć rzutu monetą podczas wyboru Oba z nich testowałem i było ok (niestety w automacie bo nie uświadczyłem manualnej skrzyni na którą jestem zdecydowany).
Ktoś się podzieli mądrą radą ? Może jakiegoś argumentu nie uwzględniłem itd. Jak widać dodane jest sporo "asystentów" do obu konfiguracji. Może w jednym one działają lepiej a w drugim gorzej a byłby to przeważający argument..
Pewnie nie jeden z was zna oba rozwiązania więc chętnie posłucham rad, poza w stylu.. kup używane BMW i będzie Pan zadowolony
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 784 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
A wozisz fotelik dla dziecka?
Na pewno chcesz 1.5 w manualu? Czytałeś o tym silniku i jego problemach na tym albo innych forach?
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
W zyciu bym nie kupil tych aut z silnikiem 1.5 po tym co tu sie naczytalem. Zapewne na forum skody beda podobne historie.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2019, 9:37
- Samochód: brak
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Fotelika dla dziecka nie wożę. Tak czytałem o kangurowych problemach z 1.5 TSI, myślałem że to są odosobnione przypadki "losowe" które rozwiązał nowy soft, czy też nie ? Co do skrzyni to jakoś odpowiadała zawsze mi manualna..
Zakładałem że problemy juz sa rozwiązane. W zasadzie jeśli nie 1.5 TSI to tak naprawdę żaden inny (2.0 za mocny/za drogi, diesel z adblue też niestety nie dla mnie) i jestem w punkcie wyjścia bo cała grupa VAG odpada.. Gorzej że w innych markach wcale nie jest lepiej..
Ostatnio zmieniony 12 lip 2019, 11:50 przez chemik22, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2019, 9:37
- Samochód: brak
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Frodo pisze: ↑12 lip 2019, 11:47Wszystko z 1.5 TSI omijać szerokim łukiem! W najlepszym przypadku jest to bardzo ryzykowna propozycja.
"Światła mijania/drogowe LED (w Skodzie świadomie ich nie wziąłem a tu już po prostu są)" – nigdy bym z tego nie rezygnował! Byłem nimi mile zaskoczony - po prostu super (np. moim zdaniem dużo lepsze niż np. ksenony w Octavii II; nie porównuję z led w X5 lub... A8).
OK, światła do przemyślenia jeszcze wobec tego.. Szczerze to nie spodziewałem się takiej kategorycznej reakcji na silnik 1.5 TSI w stylu "NIE IDŹ TĄ DROGĄ".. w sumie dzięki, bo to jest jak kubeł zimnej wody, tzn. bardzo potrzebne czasami.. Kurcze, myślałem że jego problemy już minęły, to znów jestem w kropce bo nie ma żadnego innego sensownego silnika dla mnie w produktach tego koncernu
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 lip 2019, 10:08
- Samochód: Ateca 1.5 TSI FR DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
A ja zamówiłem 1.5TSI też się naczytałem tu i tam i nadal czytam . Mam cichą nadzieje że mi się poszczęści i że moja MY20 będzie miała najnowszą wersję softu etc.
PS. Nawiązując do tematu posta - to świadomy rzut monetą
PS. Nawiązując do tematu posta - to świadomy rzut monetą
Ostatnio zmieniony 12 lip 2019, 12:26 przez vv52, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2019, 9:37
- Samochód: brak
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Jak najbardziej diesla lubię ale nie takiego z mocznikiem.. Samochód co kilka dni zimą stał będzie pod chmurką więc może być średnio. Dodatkowo spora liczba tras po dajmy na to 8 km.. Jak bym stukał tak jak kiedyś 40 kkm rocznie to spoko, dziś przy przelocie 15 kkm myślę że to średni pomysł...
- TomeL
- Posty: 670
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Poprzednio miałem C4 Picasso z fapem i przejechałem 160 kkm zero problemow, teraz TDI też na razie zero. Przejechałem 26 kkm i dwa razy dolewałem mocznik za chyba 9 zł. Dwa razy zgłosił się filtr to go przepalilem i tyle. A do pracy mam 3 km. Co do mitu o zamarzaniu to nie wiem bo nie miałem okazji. Nie namawiam Cię ale naprawdę nie ma co dramatyzować. Fakt, że cena diesla to jest jakiś argument.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- TomeL
- Posty: 670
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Aha, i na diesla chyba nie czeka się pół roku.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka