Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
: 12 lip 2019, 9:39
Witajcie,
Już od dłuższego czasu wybieram kolejny samochód. Rozważałem chyba wszystkie modele z segmentu w granicach do 120 tys. Na dziś jestem pewien że zostają dwa (niestety albo i dobrze) bardzo podobne rozwiązania.
Tak więc:
--> Skoda Karoq 1.5 TSI wersja Ambition + Tempomat aktywny + Automatyczna zmiana świateł drogowych + Dodatkowe boczne poduszki z tyłu wraz z aktywną funkcją ochrony z przodu + Asystent pasa ruchu, martwego pola oraz "REAR TRAFFIC ALERT" (nie wiem czy to się sprawdza tak w praktyce) + Pakiet Comfort. Świadomie nie wybieram wersji Style gdyż dodatki tam oferowane mnie nie kręcą (wyszło taniej doposażyć Ambition w to co dla mnie istotne).
--> Seat Ateca 1.5 TSI wersja Style + Aktywny tempomat + asystent świateł drogowych + asystent pasa ruchu, martwego pola i wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego (tj. pakiet Comfort+). Tu też świadomie wybieram wersję Styl gdyż jest spora przepaść z opcją gorzej doposażoną.
Obie konfiguracje to w praktyce koszt do zapłaty +/- 2000zł czyli pomijalna różnica przy takim zakupie.
A teraz argumenty które gdzieś mam w głowie i prośba o komentarze do nich:
Skoda Karoq:
++ Wygodniej zestrojone zawieszenie
++ Dodatkowe boczne poduszki powietrzne z tyłu (w ogóle to ma sens, są gdzieś testy że to sporo zmienia ? jeśli tak to większe bezpieczeństwo byłoby sporym plusem, zwłaszcza że często ktoś siedzi z tyłu)
+ 3 punktowe pasy bezpieczeństwa (tu trochę Seat przegiął z brakiem regulacji, choc mi to nie przeszkadza zbytnio)
+ ??
Seat Ateca:
++ 5 lat gwarancji (w Skodzie mamy max. 4 lata).
+ Nieco lepszy wygląd (choć oba mi się podobają)
+ Światła mijania/drogowe LED (w Skodzie świadomie ich nie wziąłem a tu już po prostu są)
+ Tańszy serwis bodajże (?)
+ Szybszy odbiór (nie ma tak ekstremalnych kolejek jak na Karoq 1.5 TSI)
+ ??
Generalnie powyższe porównanie nie sprawia że jestem bliższy któremuś z rozwiązań, a wolałbym uniknąć rzutu monetą podczas wyboru Oba z nich testowałem i było ok (niestety w automacie bo nie uświadczyłem manualnej skrzyni na którą jestem zdecydowany).
Ktoś się podzieli mądrą radą ? Może jakiegoś argumentu nie uwzględniłem itd. Jak widać dodane jest sporo "asystentów" do obu konfiguracji. Może w jednym one działają lepiej a w drugim gorzej a byłby to przeważający argument..
Pewnie nie jeden z was zna oba rozwiązania więc chętnie posłucham rad, poza w stylu.. kup używane BMW i będzie Pan zadowolony
Już od dłuższego czasu wybieram kolejny samochód. Rozważałem chyba wszystkie modele z segmentu w granicach do 120 tys. Na dziś jestem pewien że zostają dwa (niestety albo i dobrze) bardzo podobne rozwiązania.
Tak więc:
--> Skoda Karoq 1.5 TSI wersja Ambition + Tempomat aktywny + Automatyczna zmiana świateł drogowych + Dodatkowe boczne poduszki z tyłu wraz z aktywną funkcją ochrony z przodu + Asystent pasa ruchu, martwego pola oraz "REAR TRAFFIC ALERT" (nie wiem czy to się sprawdza tak w praktyce) + Pakiet Comfort. Świadomie nie wybieram wersji Style gdyż dodatki tam oferowane mnie nie kręcą (wyszło taniej doposażyć Ambition w to co dla mnie istotne).
--> Seat Ateca 1.5 TSI wersja Style + Aktywny tempomat + asystent świateł drogowych + asystent pasa ruchu, martwego pola i wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego (tj. pakiet Comfort+). Tu też świadomie wybieram wersję Styl gdyż jest spora przepaść z opcją gorzej doposażoną.
Obie konfiguracje to w praktyce koszt do zapłaty +/- 2000zł czyli pomijalna różnica przy takim zakupie.
A teraz argumenty które gdzieś mam w głowie i prośba o komentarze do nich:
Skoda Karoq:
++ Wygodniej zestrojone zawieszenie
++ Dodatkowe boczne poduszki powietrzne z tyłu (w ogóle to ma sens, są gdzieś testy że to sporo zmienia ? jeśli tak to większe bezpieczeństwo byłoby sporym plusem, zwłaszcza że często ktoś siedzi z tyłu)
+ 3 punktowe pasy bezpieczeństwa (tu trochę Seat przegiął z brakiem regulacji, choc mi to nie przeszkadza zbytnio)
+ ??
Seat Ateca:
++ 5 lat gwarancji (w Skodzie mamy max. 4 lata).
+ Nieco lepszy wygląd (choć oba mi się podobają)
+ Światła mijania/drogowe LED (w Skodzie świadomie ich nie wziąłem a tu już po prostu są)
+ Tańszy serwis bodajże (?)
+ Szybszy odbiór (nie ma tak ekstremalnych kolejek jak na Karoq 1.5 TSI)
+ ??
Generalnie powyższe porównanie nie sprawia że jestem bliższy któremuś z rozwiązań, a wolałbym uniknąć rzutu monetą podczas wyboru Oba z nich testowałem i było ok (niestety w automacie bo nie uświadczyłem manualnej skrzyni na którą jestem zdecydowany).
Ktoś się podzieli mądrą radą ? Może jakiegoś argumentu nie uwzględniłem itd. Jak widać dodane jest sporo "asystentów" do obu konfiguracji. Może w jednym one działają lepiej a w drugim gorzej a byłby to przeważający argument..
Pewnie nie jeden z was zna oba rozwiązania więc chętnie posłucham rad, poza w stylu.. kup używane BMW i będzie Pan zadowolony