Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
- S3ker
- Posty: 292
- Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
- Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Teraz jak bym miał wybierać Ateka czy Karoq to poszedł bym w stronę Karoqa sportline choć ateka w fr wygląda zacnie to kilka rzeczy na rzecz skody mnie przekonuje
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Ale tak samo wyposażone, to Ateka wychodzi taniej.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- S3ker
- Posty: 292
- Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
- Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Co nie zmienia faktu że w Karoqu nowym ofc masz dużo lepsze światła, sportline ma kubełki i parę ciekawszych dodatków z simply clever czego w seacie nie ma i nie będzie
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Też wybrałbym Skodę ale ze znaczkiem seata ,nienawidzę znaczka skody a najlepiej pasuje mi znaczek VW ale mnie nie stać
oso soplón !!!
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Ja mam Skodę i szczerze, to z tego clever nie korzystam. Ani haczyki, ani przegródek w bagażniku, czy siatek nie używam, szyb nie skrobie, śmieci nie daję do pojemniczka.
Jedynie co potencjalnie mógłbym użyć, to stoliczki z tyłu, czego nie ma Ateka, ale nie czuje ich braku.
Varioflex w ogóle mnie nie interesuje.
Karoq czy Ateka to wybór zależny od kwestii podobania się i ceny. Tu nie ma złego wyboru. Technika ta sama.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 2470
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
No to już Cię lubię, a dla mnie najfajniejszy z fajnych jest znaczek Cupry - po prostu mistrzostwo świata ! Pomijam sławę i renomę jakiejkolwiek marki, nic innego, tylko i wyłącznie wygląd znaczka.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 lis 2021, 16:53
- Samochód: Seat Ateca Style 1.5 TSI DSG
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Zastanawiałem się pomiędzy Karoqiem na Atecą i wygrała ostatecznie Ateca. W sumie to Ateci nie rozważałem na początku w ogóle bo w ogóle nie myślałem o Seatach (hiszpańska marka, mniej salonów i serwisów w okolicy, prawdopodobnie większe problemy z korozją etc.). Po prostu nie wiedziałem, że Ateca w ogóle istnieje . Myślałem również nad Grandlandem-X, Quasqai oraz RAV4. Grandland-X odpadł, bo wchodził lift który nie miał już benzynowego silnika 1.6 a wersje przedliftowe na placach nie miały dodatków na które mi zależało, a jak już miały to osiągało większe ceny (ponad 145 tys.). Nowy Quasqai wychodził dużo drożej. RAV4 z dodatkowmi na których mi zależało, wychodził duuużo drożej.
Co do Ateca vs. Karoq...
Bardzo ważnym kryterium dla mnie była długość gwarancji. Nie ufam nowoczesnej, naszpikowanej elektroniką motoryzacji. Wiem jak wygląda teraz sytuacja z półprzewodnikami - bardzo często dają zamienniki komponentów, które nie były dokładnie testowane. Duży popyt może sprzyjać również przymykaniu oczu na jakość. Dużym plusem Ateci jest 5-letnia gwarancja. Karoq miał tylko 2 lata, a za dodatkowe 2 lata trzeba było dopłacić.
Ateca Style podoba mi się (i żonie ) bardziej. Karoq Style ma chromowane elementy wokół szyb, srebrne relingi - nie lubię chromu. Dodatkowo z pakietów i zależności z konfiguratora Skody dochodziły również inne funkcjonalności, których nie tylko nie potrzebuję, a wręcz nie chcę - np. KESSY FULL, czy elektrycznie otwierana klapa bagażnika. W konfiguratorze Ateci byłem w stanie wybrać dokładnie to czego chciałem w niższej cenie. Sporo robiła promocja na pakiet Comfort+ oraz dość niska dopłata za pakiet XL.
Ateca ma nieco niżej światła przeciwmgłowe - w przypadku tych świateł im niżej tym lepiej.
Ateca wygląda zdecydowanie ładniej, bardziej dynamicznie - zwłaszcza z przodu. Te łamane reflektory w Karoq po FL mi się nie podobały.
Przydatnym bajerem są schowki pod fotelami z przodu.
To co podobało mi się w Karoqu (przedliftowym, nie mam pojęcia czy po lifcie nadal to jest i jakich cenach) i nieco żałuję, że nie ma w Atece:
- gniazdko 230V w podłokietniku, gdzie łatwo można podpiąć np. laptopa podczas jazdy (Ateca ma gniazdko 230V w bagażniku)
- gniazdo USB w podsufitce koło lusterka (przydatne do łatwego podłączenia kamery). Chociaż też nie wiem, czy bym je wziął w Karoqu, bo zaciągało ono kilka innych zależności za dodatkowe około 5 tysięcy.
- składane oparcie fotela pasażera
Ateca wyszła mi bodajże 3 tysiące taniej. Niedużo, stąd wahałem się jeszcze - w końcu np. jest więcej salonów Skody i mógłbym coś utargować. Może zniósłbym ten chrom i KESSY FULL, ale w Karoqu nie pasowało mi również to, że nikt nie był w stanie mi dać jasnej informacji, czy zamawiając samochód na jesieni dostanę wersję przed, czy po liftingu. W przypadku wersji poliftingowej mówiono, że musiałbym wtedy "prawdopodobnie" dopłacić różnicę w cenie. W sumie to czekałem z decyzją na polski cennik nowego Karoqa, ale się nie doczekałem. Pojawił się czeski konfigurator i zauważyłem, że zmienili podejście - wiele dodatków dostępnych dotychczas indywidualnie, pogrupowano w dużych, drogich pakietach. Przeliczając korony na złotówki wyszło mi, że Karoq po liftingu kosztowałby mnie prawdopodobnie jeszcze dodatkowe kilka tysięcy drożej. To był już taki ostateczny powód zamówienia Seata.
Kolejnym powodem był prawdopodobnie dłuższy okres oczekiwania na Karoqa - przez kilka miesięcy zamówienia były wstrzymane, zrobiła się pewnie kolejka chętnych na wersję poliftingową, Polska oczywiście nadal bez cennika, czyli pewnie na samym końcu.
Atecę mogłem zamówić z gwarancją ceny, co uczyniłem na początku grudnia i mam nadzieję go dostać w tym roku
Co do Ateca vs. Karoq...
Bardzo ważnym kryterium dla mnie była długość gwarancji. Nie ufam nowoczesnej, naszpikowanej elektroniką motoryzacji. Wiem jak wygląda teraz sytuacja z półprzewodnikami - bardzo często dają zamienniki komponentów, które nie były dokładnie testowane. Duży popyt może sprzyjać również przymykaniu oczu na jakość. Dużym plusem Ateci jest 5-letnia gwarancja. Karoq miał tylko 2 lata, a za dodatkowe 2 lata trzeba było dopłacić.
Ateca Style podoba mi się (i żonie ) bardziej. Karoq Style ma chromowane elementy wokół szyb, srebrne relingi - nie lubię chromu. Dodatkowo z pakietów i zależności z konfiguratora Skody dochodziły również inne funkcjonalności, których nie tylko nie potrzebuję, a wręcz nie chcę - np. KESSY FULL, czy elektrycznie otwierana klapa bagażnika. W konfiguratorze Ateci byłem w stanie wybrać dokładnie to czego chciałem w niższej cenie. Sporo robiła promocja na pakiet Comfort+ oraz dość niska dopłata za pakiet XL.
Ateca ma nieco niżej światła przeciwmgłowe - w przypadku tych świateł im niżej tym lepiej.
Ateca wygląda zdecydowanie ładniej, bardziej dynamicznie - zwłaszcza z przodu. Te łamane reflektory w Karoq po FL mi się nie podobały.
Przydatnym bajerem są schowki pod fotelami z przodu.
To co podobało mi się w Karoqu (przedliftowym, nie mam pojęcia czy po lifcie nadal to jest i jakich cenach) i nieco żałuję, że nie ma w Atece:
- gniazdko 230V w podłokietniku, gdzie łatwo można podpiąć np. laptopa podczas jazdy (Ateca ma gniazdko 230V w bagażniku)
- gniazdo USB w podsufitce koło lusterka (przydatne do łatwego podłączenia kamery). Chociaż też nie wiem, czy bym je wziął w Karoqu, bo zaciągało ono kilka innych zależności za dodatkowe około 5 tysięcy.
- składane oparcie fotela pasażera
Ateca wyszła mi bodajże 3 tysiące taniej. Niedużo, stąd wahałem się jeszcze - w końcu np. jest więcej salonów Skody i mógłbym coś utargować. Może zniósłbym ten chrom i KESSY FULL, ale w Karoqu nie pasowało mi również to, że nikt nie był w stanie mi dać jasnej informacji, czy zamawiając samochód na jesieni dostanę wersję przed, czy po liftingu. W przypadku wersji poliftingowej mówiono, że musiałbym wtedy "prawdopodobnie" dopłacić różnicę w cenie. W sumie to czekałem z decyzją na polski cennik nowego Karoqa, ale się nie doczekałem. Pojawił się czeski konfigurator i zauważyłem, że zmienili podejście - wiele dodatków dostępnych dotychczas indywidualnie, pogrupowano w dużych, drogich pakietach. Przeliczając korony na złotówki wyszło mi, że Karoq po liftingu kosztowałby mnie prawdopodobnie jeszcze dodatkowe kilka tysięcy drożej. To był już taki ostateczny powód zamówienia Seata.
Kolejnym powodem był prawdopodobnie dłuższy okres oczekiwania na Karoqa - przez kilka miesięcy zamówienia były wstrzymane, zrobiła się pewnie kolejka chętnych na wersję poliftingową, Polska oczywiście nadal bez cennika, czyli pewnie na samym końcu.
Atecę mogłem zamówić z gwarancją ceny, co uczyniłem na początku grudnia i mam nadzieję go dostać w tym roku
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Czytam sobie cennik Skody Karoq na r.m. 2023 i przy pozycji Travel Assist widzę uwagę: bez Side Assist, bez Rear Traffic Alert. Te dwie rzeczy nie pojawiają się nigdzie indziej. Ciekawe, czy w ogóle zrezygnowali z tych elementów ze względu na trudności, czy są jakieś inne przyczyny?
Zaraz zaraz. Dopisuję, bo w cenniku Ateki też nie widzę tych elementów. Czyżby ich już nie montowali?
Zaraz zaraz. Dopisuję, bo w cenniku Ateki też nie widzę tych elementów. Czyżby ich już nie montowali?
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 mar 2022, 14:56
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 DSG
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ateca czy Karoq, wybór świadomy czy rzut monetą ?
Dokładnie tak samo jest w Seacie. Obie funkcje wymagają radarów w tylnich nadkolach i zniknęły z konfiguratora w okolicach kwietnia.
Może kiedyś wrócą. Ponoć sytuacja z półprzewodnikami się poprawia.
Ja zamówiłem swoją Atecę pod koniec marca i dotarła do mnie z side assistem i rear traffic alert (czy jak to tam się w seacie nazywa).
Może kiedyś wrócą. Ponoć sytuacja z półprzewodnikami się poprawia.
Ja zamówiłem swoją Atecę pod koniec marca i dotarła do mnie z side assistem i rear traffic alert (czy jak to tam się w seacie nazywa).