Właśnie nie chciałem się wypowiadać, bo jeszcze nie mam swojej Ateki, ale pamiętam, że w innych vagach było dokładnie tak jak piszesz JAckson
Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
To chwała Bogu, bo w poprzednim moim aucie z 2012 roku nie było to możliwe.Frodo pisze: ↑07 sie 2019, 10:40@Sailor88, to już porawili (przynajmniej w moim 2019 2.0 TSI, nie wiem jak resza), zacytuję moją wypowiedź z czerwca: "dziś obserwowałem w trybie "S": przy łagodnej jeździe, zmiana 1->2 następuję u mnie około 15 km/h, natomiast 2->1 nieco poniżej 10. Tak więc (przynajmniej u mnie, w trybie z którego zazwyczaj korzystam) 1 nie służy tylko do ruszania z miejsca, a jest jak najbardziej wykorzystywana podczas wolnej jazdy.""sailor 88 pisze: ↑05 sie 2019, 10:54Skrzynia ta, po ruszeniu autem i zmianie przełożenia na 2, nigdy nie redukuje już do 1, jeżeli nawet prędkość spada do minimalnej (dopiero po zatrzymaniu), a moment obrotowy regulowany jest uślizgiem sprzęgła na drugim przełożeniu. Mając wcześniej auto z DSG, często celowo się zatrzymywałem, wymuszając tym samym, redukcję do jedynki.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Sprawdziłem, automat zawsze redukuje z 2 do 1, nawet ACC tak postępuje, manetkami też da się zbijać do 1 ale tu pod warunkiem odpowiednio niskich obrotów na 2
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Da się jeździć na m1, kiedyś przypadkowo na skrzyżowaniu zredukowalem z d2 na m1, ruszam i dupa, obroty na maksa a auto nie jedzie
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 sie 2019, 23:37
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 1.5 TSI DSG7
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
12 lat jeżdżę automatem i na manuala nie przesiadłbym się już nigdy. Niektórzy boją się strasznie automatów, ale przyzwyczaić można się w dosłownie w 30 min. Zgadzam się z kolegami co do spalania - to bardziej kwestia stylu jazdy a nie skrzyni. Nowoczesne automaty mogą spalanie znacznie zredukować, ze względu na optymalniejsze zmiany przełożeń.
Wrócę do aspektu zdrowotnego. Wcześniej jeździłem Hondą Accord ze skrzynią automatyczną, ale bez tempomatu. Na trasach rzędu kilkuset kilometrów często miałem duże dolegliwości prawej nogi, szczególnie kolana, ponieważ noga była prawie cały czas nieruchoma. Teraz testowałem Atece na trasie około 2 x 700 km i DSG + ACC + autohold dało super efekt - żadnych dolegliwości, ponieważ mogłem swobodnie poruszać nogami.
Wrócę do aspektu zdrowotnego. Wcześniej jeździłem Hondą Accord ze skrzynią automatyczną, ale bez tempomatu. Na trasach rzędu kilkuset kilometrów często miałem duże dolegliwości prawej nogi, szczególnie kolana, ponieważ noga była prawie cały czas nieruchoma. Teraz testowałem Atece na trasie około 2 x 700 km i DSG + ACC + autohold dało super efekt - żadnych dolegliwości, ponieważ mogłem swobodnie poruszać nogami.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lis 2019, 7:54
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Ja akurat kupiłem używaną atece z tą skrzynią. I napiszę coś, czego tutaj nikt nie napisał, lub pisze odwrotnie niż jest. Otóż: podobno wyprzedzanie automatem jest bezpieczniejsze, bo wciskasz i jedziesz. Totalna bzdura. Firmowo jeżdżę Astrą 140 KM w manualu. Za każdym razem, gdy chcę wyprzedzić, wiem czego się spodziewać. Ateca? Napęd na 4 koła, 190 KM i powiem tak: reakcja za każdym razem inna. Czasami skrzynia zadziała super szybko i wyrwie auto do przodu, że wyprzedzanie to bajka. Ale czasami zadziała z minimalnym opóźnieniem. I to minimalne opóźnienie może doprowadzić do zawału jak jesteś na lewym pasie przyzwyczajony, że zawsze szybko "wyrywa" do przodu.
Teraz jestem na etapie kupna Q3 z 1.5 TSI. Jeździłem automatem i efekt jest jeszcze gorszy niż w mojej atece, bo ma tylko 150 KM.
Sprzedawca zresztą całkowicie w identycznym tonie się wypowiadał. Że do tak "słabego" silnika nie koniecznie jest zalecany automat.
Jeżeli to ma być tylko jazda po mieście i ktoś chce wygodę - super sprawa! Ale jeśli auto ma być uniwersalne i też trasy z jednym pasem, gdzie trzeba wyprzedzać, to nie polecam z tym silnikiem. No chyba, że 2.0 ale też nie do końca
Teraz jestem na etapie kupna Q3 z 1.5 TSI. Jeździłem automatem i efekt jest jeszcze gorszy niż w mojej atece, bo ma tylko 150 KM.
Sprzedawca zresztą całkowicie w identycznym tonie się wypowiadał. Że do tak "słabego" silnika nie koniecznie jest zalecany automat.
Jeżeli to ma być tylko jazda po mieście i ktoś chce wygodę - super sprawa! Ale jeśli auto ma być uniwersalne i też trasy z jednym pasem, gdzie trzeba wyprzedzać, to nie polecam z tym silnikiem. No chyba, że 2.0 ale też nie do końca
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Rozwiązanie twojej sytuacji jest proste, przełączyć przed wyprzedzaniem na tryb sport i nic Cię nie zaskoczy.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
- Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Ja najczęściej wyprzedzam przy użyciu łopatek, wtedy problemu, o którym piszesz nie ma.
Wyprzedzanie to promil czasu spędzonego w samochodzie, z resztą przy aktywnym tempomacie chęć wyprzedzania spada o połowę. Reszta czasu to wygoda korzystania ze skrzyni automatycznej.
Wyprzedzanie to promil czasu spędzonego w samochodzie, z resztą przy aktywnym tempomacie chęć wyprzedzania spada o połowę. Reszta czasu to wygoda korzystania ze skrzyni automatycznej.
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Zgadzam się, ja przestawiłem się na ciągłą jazdę na trybie sport, bo reakcja na gaz jest lepsza i auto nie upiera się aby jechać na jak najwyższym biegu. W mieście jest to wygodne, bo zawsze mogę szybko zareagować przyspieszając i w trasie tez się wyprzedza łatwiej/szybciej. Czasami jak widzę, że jadę sam po pustej trasie to przełącze mu na normal.
Możliwe, że to też zależy czym się wcześniej jeździło. Ja mam 1.4 150km i jak dla mnie auto ma wystarczającego kopa. Może jak ktoś jeździł mocniejszymi autami to jest to dla niego muł.
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Ja wybrałem 1.5 tsi, bo jest wystarczające do normalnej jazdy miejsko/podmiejskiej, a DSG bo jeździ się genialnie (mam doświadczenia z innym autem z DSG 6b), a do tego asystenci nabierają właściwej wartości. To jest przyszłość, komfort i bezpieczeństwo.
Jak skrzynia DQ200 wytrzyma 100 k km, to wybacze jej konieczność wymiany sprzegieł.
Jak skrzynia DQ200 wytrzyma 100 k km, to wybacze jej konieczność wymiany sprzegieł.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.