Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2019, 9:37
- Samochód: brak
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Cześć,
Jak w temacie jestem ciekaw waszych motywacji. Sam od zawsze jeżdżę ze skrzynią manualną, ostatnio w ramach poszukiwań nowego samochodu protestowałem kilka automatów w tym oczywiście w Atece którą ostatecznie planuję zakupić.
Ale wracając do pytania jakoś automat nie zrobił na mnie efektu wow i nie sprawił że muszę go mieć to jednak nie powiem że nie zaczynam go poważnie rozważać w kategorii "a może jednak automat".
No nic, argumenty które przychodzą mi do głowy na korzyść DSG względem manualnej skrzyni biegów:
- nieco wygodniejsza jazda, zwłaszcza w korku, nie wiem jak pozostali "zaawansowani asystenci jazdy" dostępni tylko ze skrzynią automatyczną się sprawdzają ?
- w przypadku silnika 1.5 TSI wydaje się być rozsądnym wyborem, choc to taki dziwny argument bo brać automat tylko dlatego że obecnie z manualną skrzynią biegów może być to bubel a automat maskuje problemy wydaje się mi to trochę niepoważny argument no ale nie da się ukryć że nie istotny. Choć może nie chciałbym sprowadzić całej dyskusji do kangurowych problemów..
Argumentów przeciw jakoś uzbierało mi się więcej:
- wyższe spalanie
- większa awaryjność i mniejsza żywotność
- silnik częściej wyje niż w manualnej skrzyni biegów tj. jak gazu się doda bo potrafi zrobić redukcję o 2 przełożenia w dół i ostro się wkręcić na obroty
- cena zakupu
No to może tyle, a jakie są wasze opinie i spostrzeżenia a może rady ? Czy na dłuższą metę wszystkie argumenty na niekorzyść DSG przewyższa po prostu przyjemność i nie zmienilibyście dziś swojego wyboru ?
Jak w temacie jestem ciekaw waszych motywacji. Sam od zawsze jeżdżę ze skrzynią manualną, ostatnio w ramach poszukiwań nowego samochodu protestowałem kilka automatów w tym oczywiście w Atece którą ostatecznie planuję zakupić.
Ale wracając do pytania jakoś automat nie zrobił na mnie efektu wow i nie sprawił że muszę go mieć to jednak nie powiem że nie zaczynam go poważnie rozważać w kategorii "a może jednak automat".
No nic, argumenty które przychodzą mi do głowy na korzyść DSG względem manualnej skrzyni biegów:
- nieco wygodniejsza jazda, zwłaszcza w korku, nie wiem jak pozostali "zaawansowani asystenci jazdy" dostępni tylko ze skrzynią automatyczną się sprawdzają ?
- w przypadku silnika 1.5 TSI wydaje się być rozsądnym wyborem, choc to taki dziwny argument bo brać automat tylko dlatego że obecnie z manualną skrzynią biegów może być to bubel a automat maskuje problemy wydaje się mi to trochę niepoważny argument no ale nie da się ukryć że nie istotny. Choć może nie chciałbym sprowadzić całej dyskusji do kangurowych problemów..
Argumentów przeciw jakoś uzbierało mi się więcej:
- wyższe spalanie
- większa awaryjność i mniejsza żywotność
- silnik częściej wyje niż w manualnej skrzyni biegów tj. jak gazu się doda bo potrafi zrobić redukcję o 2 przełożenia w dół i ostro się wkręcić na obroty
- cena zakupu
No to może tyle, a jakie są wasze opinie i spostrzeżenia a może rady ? Czy na dłuższą metę wszystkie argumenty na niekorzyść DSG przewyższa po prostu przyjemność i nie zmienilibyście dziś swojego wyboru ?
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Po ponad 20 latach jazdy z manualem kupiłem DSG i .... polecam.
Ponieważ mam problemy ze stawami to żonglerka lewarkiem i pedałami na dłuższej trasie to była dla mnie zawsze udręka, to samo tyczy płynności jazdy, jest zdecydowanie większa.
Co do spalania, na pewno jest większe, ale jeśli kupuje się automat to wie się na co się decyduje (przynajmniej tak powinno być).
Nie mam nic do skrzyni manualnych ale swoje się już namachałem i miałem fajne skrzynie, takie sobie oraz okropne, więc teraz się po prostu cieszę
Ponieważ mam problemy ze stawami to żonglerka lewarkiem i pedałami na dłuższej trasie to była dla mnie zawsze udręka, to samo tyczy płynności jazdy, jest zdecydowanie większa.
Co do spalania, na pewno jest większe, ale jeśli kupuje się automat to wie się na co się decyduje (przynajmniej tak powinno być).
Nie mam nic do skrzyni manualnych ale swoje się już namachałem i miałem fajne skrzynie, takie sobie oraz okropne, więc teraz się po prostu cieszę
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
- Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Nie zastanawiaj, się bierz DSG.
Pojeździsz trochę automatem i już nigdy nie popatrzysz namanuala.
Nie znam osoby, która z własnej woli zrezygnowała z tego dobrodziejstwa.
W dodatku tylko przy automacie sens mają asystenci jazdy jak, aktywny tempomat czy jazda w korku.
Dodatkowo zauważyłem, że z DSG (+ aktywny tempomat) jeżdżę spokojniej, jestem bardziej zrelaksowany, jazda innych kierowców nie jest taka irytująca.
Oczywiście skrzynia DSG nie jest ideałem skrzyni automatycznej, potrafi też szarpnąć, jest droższa, ale w moich oczach są to małe minusy w porównaniu z zaletami.
Pojeździsz trochę automatem i już nigdy nie popatrzysz namanuala.
Nie znam osoby, która z własnej woli zrezygnowała z tego dobrodziejstwa.
W dodatku tylko przy automacie sens mają asystenci jazdy jak, aktywny tempomat czy jazda w korku.
Dodatkowo zauważyłem, że z DSG (+ aktywny tempomat) jeżdżę spokojniej, jestem bardziej zrelaksowany, jazda innych kierowców nie jest taka irytująca.
Oczywiście skrzynia DSG nie jest ideałem skrzyni automatycznej, potrafi też szarpnąć, jest droższa, ale w moich oczach są to małe minusy w porównaniu z zaletami.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2019, 16:58 przez Barton, łącznie zmieniany 1 raz.
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Jezdze automatami od 10 lat i juz sie na manuala nie przesiade. Wygoda i jeszcze raz wygoda. Do tego systemy wspomagajace znacznie lepiej dzialaja z automatem np DCC czy asystent jazdy w korku, bo nie wymagaja ingerencji kierowcy.
Ostatnio jezdzilem manualem 2tyg na wakacjach i to mieszanie lewarkiem i wciskanie sprzegla jest bez sensu.
Co do spalania to nie sadze zeby nowoczesne automaty jakos wiecej palily, to nie to co kiedys.
Ja nie widze anu jedenej korzysci z posiadania manuala.
Ostatnio jezdzilem manualem 2tyg na wakacjach i to mieszanie lewarkiem i wciskanie sprzegla jest bez sensu.
Co do spalania to nie sadze zeby nowoczesne automaty jakos wiecej palily, to nie to co kiedys.
Ja nie widze anu jedenej korzysci z posiadania manuala.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Po pierwsze, żona chciała bo boi się ruszania na wzniesieniu, a takim klocem to już w ogole
Ja się dostosowałem i nie żałuję, razem z asystentami jazda po kilkaset km jest o wiele mniej męcząca.
Spalanie przy takim klocku to rzecz drugorzędna.
Drugi argument po żonie to bulel którym jest 1.5 z manualem.
Ja się dostosowałem i nie żałuję, razem z asystentami jazda po kilkaset km jest o wiele mniej męcząca.
Spalanie przy takim klocku to rzecz drugorzędna.
Drugi argument po żonie to bulel którym jest 1.5 z manualem.
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
U mnie podobne argumenty jak powyżej.
Wszystkie poprzednie samochody miałem "w manualu" więc poniekąd dla odmiany chciałem automat. Męczyło mnie już to żonglowanie lewarkiem szczególnie w korkach. Dodatkowo poprzedni samochód, którym jeździłem miał skłonność do przypalania sprzęgła przy nieumiejętnym posługiwaniu się nim, stwierdziłem więc, że automat wykluczy ewentualne tego typu kłopoty.
Padło więc na DSG, którym zawsze mogę pobawić się manualnie manetkami
Wszystkie poprzednie samochody miałem "w manualu" więc poniekąd dla odmiany chciałem automat. Męczyło mnie już to żonglowanie lewarkiem szczególnie w korkach. Dodatkowo poprzedni samochód, którym jeździłem miał skłonność do przypalania sprzęgła przy nieumiejętnym posługiwaniu się nim, stwierdziłem więc, że automat wykluczy ewentualne tego typu kłopoty.
Padło więc na DSG, którym zawsze mogę pobawić się manualnie manetkami
--
Jaca
Jaca
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Kolego DSG w mieście dużym to zbawienie wielu kierowców.Jeśli chodzi o spalanie to wcale nie jest dużo większe od manuala, a nawet gdyby kierowca z manualem zmieniał tak biegi jak dsg to raczej spalanie byłoby większe.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Z tym miastem to zależy z jakiego auta się przesiadziesz, bo Teo nie pasowały pedały i ja również boleśnie odczuwam przesiadke ze starszego Seata do Ateki, ona ma umieszczone pedały wyżej przez co odczuwa się przy dłuższej jeździe dyskomfort na łączeniu stawu skokowego z piszczelem. Fotel już ustawaiem różnie, ogólnie max do tyłu i operuje wysokością.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
+ lewa noga się nie męczy i odpoczywa
+ brak wachlowania lewarkiem
+ płynne przyspieszanie i dużo szybsza zmiana biegów
+ ogólnie większy komfort jazdy (w sensie odczuwania napędu)
Jest to znacznie więcej niż "nieco"
Asystenci działają z DSG bardzo dobrze, jedyny "asystent", który źle pracuje to Stop&Start ale to jest eko-bzdura, która utrudnia życie niezależnie od rodzaju skrzyni biegów, w innych wątkach są rozwiązania tego problemu.
Zdecydowanie DSG wybiera się z powodów, które przedstawiłem wyżej, maskowanie problemu silnika 1.5 należałoby bardziej uznać tu jako "bonus"chemik22 pisze: ↑03 sie 2019, 12:11...
- w przypadku silnika 1.5 TSI wydaje się być rozsądnym wyborem, choc to taki dziwny argument bo brać automat tylko dlatego że obecnie z manualną skrzynią biegów może być to bubel a automat maskuje problemy wydaje się mi to trochę niepoważny argument no ale nie da się ukryć że nie istotny. Choć może nie chciałbym sprowadzić całej dyskusji do kangurowych problemów..
...
Bzdura
Awaryjność w największym stopniu zależy od użytkownika, żywotność natomiast ogólnie rzecz ujmując jest mniejsza od samej skrzyni manualnej, jednak w samochodzie z manualem masz sprzęgło, które w zależności od sposobu i intensywności użytkowania też musisz wymieniać, co suma sumarum niweluje trochę tą różnicę.
Nie zgadzam się z tym, tzn. owszem jest to możliwe ale przy braku wyczucia/opanowania mechanizmu działania DSG poprzez operowanie pedałem gazu. Po pewnym czasie, przy odrobinie chęci i zaangażowania percepcji da się wyczuć/nauczyć odpowiedni stopień głębokości wciśnięcia pedału gazu tak, aby uzyskać oczekiwany efekt pracy skrzyni DSG. Na przykład w odniesieniu do przytoczonego przez Ciebie przykładu: na tyle "mocno" aby turbo dało już trochę z siebie ale na tyle "słabo" aby albo nie było redukcji (przy odpowiednio wysokich/sprzyjających momentowi obrotowemu obrotach) albo skrzynia zrzuciła jeden bieg przy zbyt niskich obrotach. Jak się nauczysz tak masz i przy odpowiednim użytkowaniu silnik z DSG pracuje co najmniej tak samo dobrze jak z manualem (dla mnie osobiście dużo lepiej).
Coś za coś - jak ze wszystkim co daje więcej.
Jeżeli jesteś człowiekiem, który mentalnie nie ma problemów ze zmianą przyzwyczajeń i ma dodatkowo otwarty umysł ze świadomością nauczenia się jazdy z DSG to nie ma się nad czym zastanawiać. Jeżeli natomiast na tyle nie przeszkadza Ci praca z manualem, że wręcz lubisz zmieniać te biegi, chcesz aby w pełni ta kontrola zależała od Twoich rąk to raczej zostań przy manualu.
Gdybym miał drugi, sportowy samochód, który spełniałby tylko rolę jazdy dla przyjemności i w dużej mierze na jakimś torze - musiałby to być manual (na dodatek koniecznie z short-shifterem), natomiast w samochodzie do codziennej jazdy po mieście, czy wycieczkowej jazdy w trasie nie wyobrażam sobie innego rozwiązania na dzień dzisiejszy niż DSG.