Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Ok nikt nie każe Ci lubieć a tym bardziej kupować automatu. Zadałeś pytanie to odpowiadmy, chociaż nie wiem po co zadales pytanie jak nie lubisz jazdy automatem i.t.d.
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Masz racje z tymi lagami porażka ale jak już się poprzestawia w adaptacjach pare pozycji to jest super ,nie wszyscy wyczują ze coś jest nie tak z ta skrzynia a raczej mało kto bo większość nie wnika odpala jedzie tankuje i tyle .Kto nie przestawił paru adaptacji te się nie dowie jak powinna działać ta skrzyniaTomi99 pisze: ↑22 lut 2022, 9:44Ja jeszcze nie mam Atecki, może będę miał, może nie Ale jeździłem testowymi autami gdzie to były oczywiście fr i dsg 150km 1.5 i mam mieszane uczucia. W tych automatach koncernu audi wciska się gaz i chwile nic się nie dzieje i dopiero po chwili auto jedzie (tryb sport). Jak chcę wyprzedzić to wciskam gaz do podłogi i nic się nie dzieje a po chwili auto wyje i "wyrywa". Nawet jak nie chciałem wyprzedzić tylko zwyczajne dodanie gazu to auto ma lekkie opóźnienie w przyspieszaniu. Jechałem tym samym silnikiem ale w Aronie 1.5 z manualem (bo ateki manual nie było) i tutaj wszystko "normalnie" i przewidywalnie. Jedynym automatem , który na mnie zrobił wrażenie był ten z BMW - kiedyś jechałem nowym F30 w salonie i tutaj jest totalna bajka , reakcje są natychmiastowe przeciwieństwo dsg z VAG.
I fakt moje odczucia mogą być spaczone przez to, że zawsze byłem fanem BMW i aut z dużym silnikiem benzynowym z lat 95-2003 , które zawsze miałem z manualem.
Z drugiej strony dodam , że automat jest faktycznie wygodny to trzeba przyznać może bym się do niego przyzwyczaił po dłuższym czasie aczkolwiek troche wyprzedzania bym się obawiał czasami. Obecnie szukam auta wygodnego ale nie może byc większe niż ateca bo żona (ja bym chciał terraco) ale będzie to drugie nowe auto z salonu i na pewno na chociaż 10lat.
Reasumując dla mnie:
automat+++
wygoda
prostota obsługi
automat----
opóźniona reakcja na gaz
auto droższe w zakupie
przeglądy tzn. wymiana oleju co 60kk
wyższa awaryjność niż manuali
wysokie koszty napraw
manual+++
natychmiastowa reakcja na gaz, przewidywalność
bezawaryjność
auto tańsze w zakupie
brak kosztów/czasu wymiany oleju
manual---
mniejsza wygoda w mieście
Wyszło mi , że chyba dla mnie jednak manual Dodatkowo mieszkam w małej miejscowości i głównie jeżdżę trasy S-ki i A więc 6sty bieg głównie. Gdybym mieszkał w Wawie to co innego. Tylko z drugiej strony teraz dostępność aut fatalna, ciężkie czasy
oso soplón !!!
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 lut 2022, 9:02
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Gdzie zadałem pytanie, czytałeś mój post? Napisałem tylko moje spostrzeżenia i wymieniłem plusy i minusy automatu z mojego punktu widzenia, tyle.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Jak zwał tak zwał. Każdy napisał swoje spostrzeżenia a wnioski wyciągnąć trzeba samemu i podjąć decyzję.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)
Wg. mnie słabe argumenty. Każdym autem jeździ się inaczej. Inaczen jedzie renault, inaczej bierze sprzęgło w VAG, inaczej hamulce w toyocie, jeszcze inaczej hamuje się hybrydą, onaczej z turbiną i bez, inaczej dieslem i benzyną. Jakoś ludzie zmieniają auta, marki, silniki i skrzynie. Jeżdżą, po 1-2 tys km już nie czują różnicy.Tomi99 pisze: ↑22 lut 2022, 21:56
Czy nie potrafisz uszanować czyjejś/innej opinii i jedyne co potrafisz zrobić to kogoś atakować? Czy gdzieś napisałem , że nie szło mi automatem? Że nie mogłem wyprzedzić? Wyprzedziłem ale nie odbyło się to tak jak na manualnej skrzyni, mi takie opóźnienie nie odpowiada i je wyczuwam , tyle. Nie chodzi tylko o wyprzedzanie pisałem o tym, samo dodawanie gazu odbywa się inaczej, jest lag i tyle. Nie będę niczego przerabiał w nowym aucie z salonu bo gwarancja pomimo, że grzebię w autach od lat.
Czy ludzie nie rozumieja, że komuś może coś nie pasować i od razu trzeba najeżdżać?
Dziś jechałem A1 z DSG teściowej i to nie dla mnie utwierdziłem się, nie podoba mi się i tyle. Nie ma kontaktu z autem, ja lubie nad wszystkim mieć kontrole. Nie lubię automatów ogólnie jestem oldschoolowcem , wolę ręcznie sam włączyć światła, wolę sam zachamować niż jakieś predykcyjne tempomaty za mnie kiedy czujniki mu każą, nie lubię nawet zegarów cyfrowych bo lubie te klasyczne, jak oglądam filmiki gdzie ktoś grzebie przy panelu navi czy auta 30min to mnie odrzuca, ja chcę korzystać z auta jechać a nie bawić się w klikanie i tylko trzymać kierownicę. Ja jeżdżę 90% trasy , mieszkam w małym mieście mam 600m do S5-ki , wjeżdżam tam wrzucam 6 bieg i tyle ale rozumiem, że ludzie lubią wygodę np. teściowa nigdy nie jeździła manualem
Ja 28 lat jeździłem manualami, prywatnie zawsze VAG i Mercedes, mam skrzynie wyczute, biegi zmieniam aksamitnie, wyprzedzam sprawnie, auta zasze mam wyczute co do jazdy itp. ale .... dopiero jazda DSG służbowym Passatem w dieslu pokazał mi jaką frajdę i komfort daje ta skrzynia. Wiedziałem z każdym przejechanym km, że prywatnie auto będzie mieć też DSG. I jestem mega zadowolony, pierwze 2 tys km uczyłem się jazdy efektywnej i dynamicznego wyprzedzania DSG, a teraz pomykam sobie bezstresowo, wyprzedzanie czy włączanie do ruchu bije manuale. I do tego w pełni użyteczni asystenci jazdy. Już nigdy więcej manuala. Nawet remont skrzyni przy ok 120 tys km przeżyje.
Zastanów się jeszcze.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.