Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.


Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Sponsor

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: sailor 88 »

hetman72 pisze:
26 gru 2019, 10:03
Miałem 1400km podróż w manualu jednego dnia i 1000km z DSG i nigdy nie zamienię się już na manuala (po manualu noga mnie tak bolała od wduszania sprzęgła w korkach, że nikomu tego nie życzę).
Tym bardziej, że 4Drive też się przydał, bo warunki były akurat wtedy tragiczne.
To teraz wyobraź sobie pracę kierowcy autobusu miejskiego (Jelcz-"ogórek", Ikarus itp.) Osiem godzin dziennie "wajhowania" lewarkiem co przystanek, deptania sprzęgła i kręcenia kierownicą (pomimo niegdysiejszego wspomagania). I tak przez dni, miesiące i lata...a dzisiaj ;) Ale dobra wiadomość jest taka, że już niedługo kierowca nie będzie potrzebny do prowadzenia pojazdu, tylko na co będziemy wtedy narzekać :lol: Wesołych Świąt (jeszcze)!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: hetman72 »

Oczywiście że Manual daje frajdę, tylko z ręką na sercu powiedźcie mi, gdzie to wykorzystać?
Legalnie w niewielu miejscach się da, a nielegalnie to lepiej dać sobie spokój, wariatów na drodze nie brakuje.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Tomi99
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2022, 9:02
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Tomi99 »

Ja jeszcze nie mam Atecki, może będę miał, może nie :) Ale jeździłem testowymi autami gdzie to były oczywiście fr i dsg 150km 1.5 i mam mieszane uczucia. W tych automatach koncernu audi wciska się gaz i chwile nic się nie dzieje i dopiero po chwili auto jedzie (tryb sport). Jak chcę wyprzedzić to wciskam gaz do podłogi i nic się nie dzieje a po chwili auto wyje i "wyrywa". Nawet jak nie chciałem wyprzedzić tylko zwyczajne dodanie gazu to auto ma lekkie opóźnienie w przyspieszaniu. Jechałem tym samym silnikiem ale w Aronie 1.5 z manualem (bo ateki manual nie było) i tutaj wszystko "normalnie" i przewidywalnie. Jedynym automatem , który na mnie zrobił wrażenie był ten z BMW - kiedyś jechałem nowym F30 w salonie i tutaj jest totalna bajka , reakcje są natychmiastowe przeciwieństwo dsg z VAG.
I fakt moje odczucia mogą być spaczone przez to, że zawsze byłem fanem BMW i aut z dużym silnikiem benzynowym z lat 95-2003 , które zawsze miałem z manualem.
Z drugiej strony dodam , że automat jest faktycznie wygodny to trzeba przyznać może bym się do niego przyzwyczaił po dłuższym czasie aczkolwiek troche wyprzedzania bym się obawiał czasami. Obecnie szukam auta wygodnego ale nie może byc większe niż ateca bo żona (ja bym chciał terraco) ale będzie to drugie nowe auto z salonu i na pewno na chociaż 10lat.

Reasumując dla mnie:

automat+++
wygoda
prostota obsługi

automat----
opóźniona reakcja na gaz
auto droższe w zakupie
przeglądy tzn. wymiana oleju co 60kk
wyższa awaryjność niż manuali
wysokie koszty napraw

manual+++
natychmiastowa reakcja na gaz, przewidywalność
bezawaryjność
auto tańsze w zakupie
brak kosztów/czasu wymiany oleju

manual---
mniejsza wygoda w mieście

Wyszło mi , że chyba dla mnie jednak manual ;) Dodatkowo mieszkam w małej miejscowości i głównie jeżdżę trasy S-ki i A więc 6sty bieg głównie. Gdybym mieszkał w Wawie to co innego. Tylko z drugiej strony teraz dostępność aut fatalna, ciężkie czasy :)

Online
Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Endrju »

Kolego to o czym piszesz jest znane jako lag padału przyspieszenia i można to przeprogramować w 5min samemu i zmienia biegi jak w BMW. A komfort jazdy manuał a DSG bez porównania.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 285
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: S3ker »

Do DSG od kilku lat istnieje pedalbox co zmniejsza ten lag do niewyczuwalnego. Normalne że automat jest droższy i tak to jest w każdej marce i to akurat argument przedszkolaka. I od kiedy manuale się nie psują lol.

A co do wyprzedzania to jak ktoś ogarnia jak działa samochód z dsg to nie ma problemu z wyprzedzaniem, sam jeżdżę automatem 3 lata i dużo wygodniej mi się robi trasy, wyprzedzania z dsg niż manualem bo i tak wiem jaki mam bieg. No ale jakoś sobie trzeba za plusować to że się nie ogarnia automatu gdzie 99% ludzi sobie go chwali :P
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

Awatar użytkownika
aigner
Posty: 20
Rejestracja: 07 mar 2021, 12:23
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: aigner »

Endrju pisze:
22 lut 2022, 13:32
Kolego to o czym piszesz jest znane jako lag padału przyspieszenia i można to przeprogramować w 5min samemu i zmienia biegi jak w BMW. A komfort jazdy manuał a DSG bez porównania.
Tak się wtrącę jako laik, ale czy nie jest tak, że w aucie nowym takie przestawienie ze względu na gwarancję nie jest ryzykowne? Sam chętnie bym "zaingerował" w ustawienia, ale mam taką obawę właśnie.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2021, 18:06
Lokalizacja: mazowieckie
Samochód: Ateca (RM21)
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Jarek »

aigner pisze:
22 lut 2022, 17:39
Tak się wtrącę jako laik, ale czy nie jest tak, że w aucie nowym takie przestawienie ze względu na gwarancję nie jest ryzykowne? Sam chętnie bym "zaingerował" w ustawienia, ale mam taką obawę właśnie.
Nic nie trzeba przestawiać.... i ja bym jakiegoś "przestawiania" nie polecał. Tak radzę. Ale oczywiście ktoś może mieć zupełnie inne zdanie , a od Ciebie zależy co wybierzesz. Tak jak pisął @S3ker - trzeba to ogarnąć. Po to masz manetki przy kierownicy albo włączenie trybu "S" lekkim pchnięciem dźwigni, aby wyprzedzać "na szybko". Poza tym, sama technika jazdy pomaga. Jak widzisz, że zaraz będziesz mógł wyprzedzać i masz czas, to odpowiednio wcześniej można przygotować DSG do takiego manewru, który jest naprawdę komfortowy. Powiem Ci tak - jeździłem różnymi automatami, ale chciałem mieć następny samochód z DSG. Czemu? Bo mi pasuje, co nie znaczy, że musi innym.
Ateca 1.5 TSI X-Perience, 150 KM, DSG7

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Misiek »

Endrju pisze:
22 lut 2022, 13:32
Kolego to o czym piszesz jest znane jako lag padału przyspieszenia i można to przeprogramować w 5min samemu i zmienia biegi jak w BMW. A komfort jazdy manuał a DSG bez porównania.
A tu akurat świeżynka sprzed dwóch dni z cenionego, ale chyba ostatnio zapomnianego Canal Ateca :
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Tomi99
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2022, 9:02
Samochód: Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Tomi99 »

S3ker pisze:
22 lut 2022, 17:17
Do DSG od kilku lat istnieje pedalbox co zmniejsza ten lag do niewyczuwalnego. Normalne że automat jest droższy i tak to jest w każdej marce i to akurat argument przedszkolaka. I od kiedy manuale się nie psują lol.

A co do wyprzedzania to jak ktoś ogarnia jak działa samochód z dsg to nie ma problemu z wyprzedzaniem, sam jeżdżę automatem 3 lata i dużo wygodniej mi się robi trasy, wyprzedzania z dsg niż manualem bo i tak wiem jaki mam bieg. No ale jakoś sobie trzeba za plusować to że się nie ogarnia automatu gdzie 99% ludzi sobie go chwali :P
Czy nie potrafisz uszanować czyjejś/innej opinii i jedyne co potrafisz zrobić to kogoś atakować? Czy gdzieś napisałem , że nie szło mi automatem? Że nie mogłem wyprzedzić? Wyprzedziłem ale nie odbyło się to tak jak na manualnej skrzyni, mi takie opóźnienie nie odpowiada i je wyczuwam , tyle. Nie chodzi tylko o wyprzedzanie pisałem o tym, samo dodawanie gazu odbywa się inaczej, jest lag i tyle. Nie będę niczego przerabiał w nowym aucie z salonu bo gwarancja pomimo, że grzebię w autach od lat.

Czy ludzie nie rozumieja, że komuś może coś nie pasować i od razu trzeba najeżdżać?
Dziś jechałem A1 z DSG teściowej i to nie dla mnie utwierdziłem się, nie podoba mi się i tyle. Nie ma kontaktu z autem, ja lubie nad wszystkim mieć kontrole. Nie lubię automatów ogólnie jestem oldschoolowcem , wolę ręcznie sam włączyć światła, wolę sam zachamować niż jakieś predykcyjne tempomaty za mnie kiedy czujniki mu każą, nie lubię nawet zegarów cyfrowych bo lubie te klasyczne, jak oglądam filmiki gdzie ktoś grzebie przy panelu navi czy auta 30min to mnie odrzuca, ja chcę korzystać z auta jechać a nie bawić się w klikanie i tylko trzymać kierownicę. Ja jeżdżę 90% trasy , mieszkam w małym mieście mam 600m do S5-ki , wjeżdżam tam wrzucam 6 bieg i tyle ale rozumiem, że ludzie lubią wygodę np. teściowa nigdy nie jeździła manualem :)

ODPOWIEDZ