Tym bardziej właśnie dziwi mnie to, kto takie kupuje ? Jak kogoś stać na 11'000, to i na 300 - 500 za klocki chyba także i nie powinien nawet patrzeć na te najtańsze, ale pewnie jeżeli są w ofercie, to pewnie jednak ktoś kupuje, ale współczuję mu.sailor 88 pisze: ↑04 paź 2020, 9:43To jeszcze dopowiem, że zamawiając auto ze wzmocnionym układem hamulcowym Brembo, gdzie są czterotłoczkowe zaciski i nawiercane tarcze o szerokości 370mm dopłacasz 11 000 PLN, więc raczej nie zakładałbym tam klocków za 59 PLN . Albo oryginalne Brembo, albo uznanych firm typu ATE, TRW...Misiek pisze: ↑04 paź 2020, 0:29Oczywiście, że zwróciłem uwagę i domyślam się, że "to nie są tanie rzeczy", tym bardziej Brembo.
To za te hamulce (tarcze z klockami) w zasadzie można by było już nawet kupić jakiś mały używany, wieloletni samochód. A ja za swoje dałem 135 za przód + wymiana 80 (podobno nawet jakieś markowe), ale to zupełnie inna klasa samochodu.
Poza tym pisałem wyłącznie o różnicy w cenie pomiędzy najtańszymi, a tymi polecanymi ATE, a nie o cenie w ogóle.
Klocki do Cupry Ateca przód
Regulamin forum
Wyłączną odpowiedzialność za treść ogłoszeń ponoszą ich autorzy.
Wyłączną odpowiedzialność za treść ogłoszeń ponoszą ich autorzy.
-
- Posty: 2941
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 945 razy
- Otrzymał podziękowań: 1489 razy
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
No więc zamontowałem na przednią oś klocki TRW. Hamują dobrze, porównywalnie do Brembo. Ale klocki piszczą. Podobnie, jak kiedyś miałem Poloneza
Piszczenie występuje przy niewielkich prędkościach, dojeżdżając do świateł czy poprzedzającego auta, delikatnie hamując. SIARA
Klocki ATE podobne są Brembo. Brembo mają bardziej zaawansowaną wkładkę antywibracyjną, eliminującą właśnie piszczenie hamulców.
Zastanawiam się nad zastosowaniem specjalnej pasty, podobnej do sylikonu, tak jak kiedyś Grzegorz Duda w programie "101 napraw" w TVN Turbo. To była pasta Kleen-flo Disc Brake Quiet 118ml
Albo można by delikatnie zeszlifować , sfazować boczne powierzchnie okładziny ciernej. Jednak może to osłabić skuteczność hamulców, Klocki Brembo także nie mają sfazowań.
W oryginale przy komplecie Brembo zauważyłem, że pomiędzy klockiem a tłoczkami jest jakaś powłoka fabryczna bezbarwna, coś w rodzaju sylikonu, To będzie chyba pasta antywibracyjna.
Czy ktoś zna nazwę tego specyfiku?
Piszczenie występuje przy niewielkich prędkościach, dojeżdżając do świateł czy poprzedzającego auta, delikatnie hamując. SIARA
Klocki ATE podobne są Brembo. Brembo mają bardziej zaawansowaną wkładkę antywibracyjną, eliminującą właśnie piszczenie hamulców.
Zastanawiam się nad zastosowaniem specjalnej pasty, podobnej do sylikonu, tak jak kiedyś Grzegorz Duda w programie "101 napraw" w TVN Turbo. To była pasta Kleen-flo Disc Brake Quiet 118ml
Albo można by delikatnie zeszlifować , sfazować boczne powierzchnie okładziny ciernej. Jednak może to osłabić skuteczność hamulców, Klocki Brembo także nie mają sfazowań.
W oryginale przy komplecie Brembo zauważyłem, że pomiędzy klockiem a tłoczkami jest jakaś powłoka fabryczna bezbarwna, coś w rodzaju sylikonu, To będzie chyba pasta antywibracyjna.
Czy ktoś zna nazwę tego specyfiku?
- sailor 88
- Posty: 1419
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 95 razy
- Otrzymał podziękowań: 422 razy
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Osobiście stosowałem kiedyś coś takiego z dobrym skutkiem: https://allegro.pl/oferta/podkladki-pod ... SAQAvD_BwE
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2941
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 945 razy
- Otrzymał podziękowań: 1489 razy
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
To piszczenie hamulców jest od wibracji, a nie od tarcia klocka o tarczę ? Nawet nie wiedziałem ! (tak, tak, wiem - jeszcze wielu dziwnych rzeczy nie wiem - człowiek uczy się do samej śmierci).
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Jeszcze dodam, że klocki Brembo mają zawiniętą na krawędzie klocków podkładkę antywibracyjną, jak widać na fotkach. Klocki ATE są w tym miejscu gołe. A producent i tak chyba nie bez powodu zastosował jakiś preparat "sklejający" powierzchnię pomiędzy klockami a tłoczkami. Jak demontowałem je były delikatnie przyklejone czyś bezbarwnym elastycznym do tłoczków. Nie wiem, czy po zastosowaniu oryginałów Brembo występuje piszczenie hamulców. Wymieniał już ktoś.
Podsyłam filmik
Podsyłam filmik
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Wybrałem pastę wyciszającą piszczenie hamulców LIQUI MOLY Bremsen Anti Quietsch Paste 3074, zużyłem dwie saszetki. Nie miałem styczności z tego typu specyfikami i nie wiedziałem, czy pasta ma lekko zaschnąć czy klocki można montować zaraz. Pasta ma konsystencję bardzo gęstej farby olejnej zmieszanej z sylikonem. Jak za grubo posmarujesz, spłynie. Posmarowałem klocki (od strony tłoczków oczywiście) + jarzma. Należy pamiętać, żeby nadmiernie nie upaprać elementów uszlachetnianych, będzie widać. Zamontowałem do zacisków, te przykręciłem.
Dwa dni testów i jest git, nie piszczą.
Jeszcze coś dodam. Taka uwaga na temat pracy serwisów autoryzowanych. Wnioski wyciągnijcie sami. Byłem ostatnio na przeglądzie i wymianie oleju. Poinformowano mnie, że trzeba będzie szykować się do wymiany elementów układu hamulcowego osi przedniej i tylnej, są zużyte w 70% i tarcze przegrzane. Koszt przodu z wymianą 5.500,00.
Faktycznie przednie były zużyte w ok.70%, styk zużycia jeszcze nie zjedzony. Tarcze? Jedyny feler to zapchane otworki perforacji wewnętrzne od piasty i zewnętrzne, od wewnętrznej i zewnętrznej strony tarcz, z obu stron. Środkowe drożne. Moim zdaniem odpowiedzialna za to jest konstrukcja kończących się elementów ciernych.
Dobre wiertło 4mm, wiertarka i sprawa rozwiązana.
Natomiast tylne klocki, sama okładzina, grubość 6mm, czyli 50%, tarcze idealne.
Dwa dni testów i jest git, nie piszczą.
Jeszcze coś dodam. Taka uwaga na temat pracy serwisów autoryzowanych. Wnioski wyciągnijcie sami. Byłem ostatnio na przeglądzie i wymianie oleju. Poinformowano mnie, że trzeba będzie szykować się do wymiany elementów układu hamulcowego osi przedniej i tylnej, są zużyte w 70% i tarcze przegrzane. Koszt przodu z wymianą 5.500,00.
Faktycznie przednie były zużyte w ok.70%, styk zużycia jeszcze nie zjedzony. Tarcze? Jedyny feler to zapchane otworki perforacji wewnętrzne od piasty i zewnętrzne, od wewnętrznej i zewnętrznej strony tarcz, z obu stron. Środkowe drożne. Moim zdaniem odpowiedzialna za to jest konstrukcja kończących się elementów ciernych.
Dobre wiertło 4mm, wiertarka i sprawa rozwiązana.
Natomiast tylne klocki, sama okładzina, grubość 6mm, czyli 50%, tarcze idealne.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2020, 4:47 przez pirates69, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Teraz mam zrobione ok.44tys.km klocki jeszcze powinny wytrzymać ok.10tys. Czyli lepiej jak Brembo.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22 lis 2019, 4:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klocki do Cupry Ateca przód
Tylko powoli zaczynam przymierzać się do wymiany tarcz i klocków. Zastanawiam się nad kompletem Zimmermann.
Ktoś już zakładał?
Ktoś już zakładał?