Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
-
- Posty: 680
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 65 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Trasa i spokojna jazda, jak tylko odejmiesz nogę z gazu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Od MJ 2023 żeglowanie jako "opcja" w silniku 1,5 TSI Z DSG jest tylko w trybie ECO. Na pozostałych trybach jest ACT.Rafiner pisze: ↑06 maja 2023, 14:42Bo jest chyba najglupsze z tego wszystkiego. To jest ciągłe wysprzeglanie, co jest fizycznym odłaczeniem sprzęgła i znowu załączeniem. Kazdy cykl, to scieranie tarczy sprzeglowej i kop na 2 mas. Bez celowe, probuj tak jezdzic na manualu, co chwila wysprzęglaj i zapinaj znowu.
Wiem ze nas to wali, bo nogami nie robie, ale niszczy sprzegło. Dlatego.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3592
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 142 razy
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 sty 2023, 11:48
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca 1,5 DSG, xperience, Magic Black
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Jeżdżę służbowym leonem z 2019 roku (ten sam silnik i skrzynia) i tutaj żeglowanie i tryb dwóch cylindrów działają równolegle na "D". W Atece tego nie było?
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3592
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 142 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Nie tylko w trybie Eco, a w pozostałych trybach przed liftem nie było żeglowania. Po lifcie jest.
- Eleonor
- Posty: 314
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Pisałem kiedyś o tym tu:
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 457#p23457
Jest także w trybie D , lecz włącza się w specyficznych warunkach - nie tak jak w Eco.
Jest to od MY20. Mam to wiem
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 457#p23457
Jest także w trybie D , lecz włącza się w specyficznych warunkach - nie tak jak w Eco.
Jest to od MY20. Mam to wiem

Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Pliki ZDC do programowania sterownika silnika DXDB nie mają trybu żeglowania poza trybem ECO.
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
- Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Ale od MJ 2023 dla 1,5 TSI oznaczenie silnika DXDB już nie ma... ze względu na wprowadzoną modyfikację do silnika.Eleonor pisze: ↑25 maja 2023, 17:05Pisałem kiedyś o tym tu:
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 457#p23457
Jest także w trybie D , lecz włącza się w specyficznych warunkach - nie tak jak w Eco.
Jest to od MY20. Mam to wiem![]()
- Eleonor
- Posty: 314
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
To tylko zmiana w sterowniku - tuner zrobi to bez problemu
Można sobie wyłączyć żeglowanie, Act itd ... i np. przy okazji przeprogramować skrzynię
Można sobie wyłączyć żeglowanie, Act itd ... i np. przy okazji przeprogramować skrzynię
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020