Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
farel
Posty: 12
Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
Samochód: Szybki
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: farel »

A kiedy ten tryb się najczęściej załącza? Podczas jazdy w mieście czy bardziej trasa i spokojna jazda?



Sponsor

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Sponsor

Allegro PL

Rafiner
Posty: 834
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 94 razy
Otrzymał podziękowań: 92 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

Trasa i spokojna jazda, jak tylko odejmiesz nogę z gazu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: kecaj »

Rafiner pisze:
06 maja 2023, 14:42
Bo jest chyba najglupsze z tego wszystkiego. To jest ciągłe wysprzeglanie, co jest fizycznym odłaczeniem sprzęgła i znowu załączeniem. Kazdy cykl, to scieranie tarczy sprzeglowej i kop na 2 mas. Bez celowe, probuj tak jezdzic na manualu, co chwila wysprzęglaj i zapinaj znowu.
Wiem ze nas to wali, bo nogami nie robie, ale niszczy sprzegło. Dlatego.
Od MJ 2023 żeglowanie jako "opcja" w silniku 1,5 TSI Z DSG jest tylko w trybie ECO. Na pozostałych trybach jest ACT.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3744
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Tak było też przed liftem.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

jabaraks
Posty: 50
Rejestracja: 09 sty 2023, 11:48
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca 1,5 DSG, xperience, Magic Black
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: jabaraks »

Endrju pisze:
24 maja 2023, 19:28
Tak było też przed liftem.
Jeżdżę służbowym leonem z 2019 roku (ten sam silnik i skrzynia) i tutaj żeglowanie i tryb dwóch cylindrów działają równolegle na "D". W Atece tego nie było?

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3744
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Nie tylko w trybie Eco, a w pozostałych trybach przed liftem nie było żeglowania. Po lifcie jest.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 350
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Eleonor »

Pisałem kiedyś o tym tu:
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 457#p23457

Jest także w trybie D , lecz włącza się w specyficznych warunkach - nie tak jak w Eco.
Jest to od MY20. Mam to wiem :)
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: kecaj »

Endrju pisze:
25 maja 2023, 16:14
Nie tylko w trybie Eco, a w pozostałych trybach przed liftem nie było żeglowania. Po lifcie jest.
Pliki ZDC do programowania sterownika silnika DXDB nie mają trybu żeglowania poza trybem ECO.

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: kecaj »

Eleonor pisze:
25 maja 2023, 17:05
Pisałem kiedyś o tym tu:
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 457#p23457

Jest także w trybie D , lecz włącza się w specyficznych warunkach - nie tak jak w Eco.
Jest to od MY20. Mam to wiem :)
Ale od MJ 2023 dla 1,5 TSI oznaczenie silnika DXDB już nie ma... ze względu na wprowadzoną modyfikację do silnika.

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 350
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Eleonor »

To tylko zmiana w sterowniku - tuner zrobi to bez problemu
Można sobie wyłączyć żeglowanie, Act itd ... i np. przy okazji przeprogramować skrzynię
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

ODPOWIEDZ