Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: patryk7133 »

To zasługa 4drive Ośka pali mniej ja u siebie nie miałem wyższego spalania jak 11,7 L na 100 km A jak jadę do PL to kręcę na maxa
Takie spalania jak wy macie przy 140 to chyba z przyczepą :)



Sponsor

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Sponsor


Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Janisz »

No i tu widać, że coś za coś. Nie ma nic za darmo ;) Mnie to jakoś nie boli bo przebiegów gigantycznych nie robię. Może ktoś przed zakupem prześledzi ten temat i nie będzie zaskoczony spalaniem. Jak sobie porównamy to co Seat wpisywał w broszury a jakie są realia :lol: :lol: :lol:
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
Xenon
Posty: 16
Rejestracja: 03 lis 2018, 7:42
Samochód: Seat Ateca 1.4 tsi 4x4
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Xenon »

W trasie w trybie Eco przy prędkości 140 na tempomacie zeszedł na 9l / 100km ale nalane miał 98 . Na 98 silnik lepiej się zachowuje. Lepiej przyśpiesza. Chyba że to moje subiektywne wrażenie

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Janisz »

Wydaje mi się, że u nas 98 to efekt placebo ale mogę się mylić. Co innego jak miałem w poprzednim aucie wgrany program dedykowany pod paliwo 98.

Może kiedyś przetestuję paliwo 98 aby przekonać się czy coś to da.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
Xenon
Posty: 16
Rejestracja: 03 lis 2018, 7:42
Samochód: Seat Ateca 1.4 tsi 4x4
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Xenon »

Na 95 palił 10 l/ 100km
Długa trasa była

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1374
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 382 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
29 lis 2018, 14:01
Wydaje mi się, że u nas 98 to efekt placebo ale mogę się mylić. Co innego jak miałem w poprzednim aucie wgrany program dedykowany pod paliwo 98.

Może kiedyś przetestuję paliwo 98 aby przekonać się czy coś to da.
Tak jak piszesz Janisz, paliwo 98 oktanowe jest sensowne tylko w silniku fabrycznie do tego przystosowanym, lub zmodyfikowanym. Tylko zmiana oprogramowania sterownika( zmiana map w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu) może dać wymierną korzyść ze stosowania tego paliwa (wzrost osiągów). Sterownik po prostu "nie wie", że zostało zalane paliwo o wyższej liczbie oktanowej, bo nie ma takiego czujnika. Natomiast w drugą stronę, jak najbardziej, jest zabezpieczenie przed zatankowaniem paliwa o niższej LO niż zalecana, bo to grozi uszkodzeniem silnika. Sterownik "widzi", a raczej słyszy (czujnik-mikrofon w bloku silnika) dźwięki spalania stukowego i opóźnia liniowo wartość kąta wyprzedzenia zapłonu do akceptowalnej granicy. Dzieje się to z pogorszeniem osiągów, ale zabezpiecza silnik. Natomiast wartość opałowa (ilość energii uzyskanej z masy paliwa) benzyny nisko- i wysokooktanowej jest taka sama, więc auto raczej lepiej nie pojedzie. Inna sprawa, że liczba oktanowa nie jest jedynym czynnikiem świadczącym o jakości. Paliwa z różnych źródeł (rafineria, kraj pochodzenia) mogą mieć różne właściwości (skład frakcyjny, zanieczyszczenia, zawartość siarki i biokomponentów) pomimo, że spełniają określone normy. Jeżdżący do Niemiec widzą różnicę w jeździe na "ichnim" paliwie, cokolwiek to znaczy...
Kiedyś, baaarrrdzo dawno temu, po wieloletniej sprzeczce z bratem żony (twierdził uparcie, że jego Toyota na 98, jeździ dużo lepiej niż na 95) zorganizowałem mu poligon doświadczalny: wielokrotny przejazd tam i z powrotem tą samą trasą 16 km autem zasilanym z butelki pod maską. Oczywiście nie wiedział na czym jedzie. Kontrolnie jeździł też drugi kierowca. I co? Sam nie mógł wyjść z podziwu, co znaczy autosugestia! A ja wygrałem skrzynkę wódki!!! ;)
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

GregorK3
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
Lokalizacja: Mielec
Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: GregorK3 »

Tak z ciekawości spojrzałem też do instrukcji Karoqa i Kodiaqa co piszą o benzynie (poniżej):
Benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej wyższej niż zalecana można używać bez ograniczeń. W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej RON min. 95 zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej RON niż 95 może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie.
Osobiście jeżdżę raczej na 98, ale to tylko z racji lepszych dodatków do tego paliwa a nie chęci wzrostu mocy :) Spalanie może być faktycznie minimalne mniejsze (szczególnie w trasie), ale dokładnie nigdy nie mierzyłem, więc też nie potwierdzam.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: patryk7133 »

Można też zagazować Atece i będzie 110 oktan😀

Awatar użytkownika
Xenon
Posty: 16
Rejestracja: 03 lis 2018, 7:42
Samochód: Seat Ateca 1.4 tsi 4x4
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Xenon »

Zagazować TSI? Chyba się nie da skutecznie i ekonomicznie.

https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... pg/p5elglj

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapat

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: Endrju »

Xenon pisze:
29 lis 2018, 19:41
Zagazować TSI? Chyba się nie da skutecznie i ekonomicznie.

https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... pg/p5elglj

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapat
Bzdura. Artykuł z 2012 roku. Mój poprzedni Passat 2.0 tfsi, też mówili że nie można zagazowac a ja zagazowałem i do tej pory zrobione 100kkm bez żadnej usterki. Oczywiscie instalacja nie jest tania a sterownik pisany specjalnie pod konkretny silnik.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

ODPOWIEDZ