Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
To zasługa 4drive Ośka pali mniej ja u siebie nie miałem wyższego spalania jak 11,7 L na 100 km A jak jadę do PL to kręcę na maxa
Takie spalania jak wy macie przy 140 to chyba z przyczepą
Takie spalania jak wy macie przy 140 to chyba z przyczepą
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
No i tu widać, że coś za coś. Nie ma nic za darmo Mnie to jakoś nie boli bo przebiegów gigantycznych nie robię. Może ktoś przed zakupem prześledzi ten temat i nie będzie zaskoczony spalaniem. Jak sobie porównamy to co Seat wpisywał w broszury a jakie są realia
- Xenon
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lis 2018, 7:42
- Samochód: Seat Ateca 1.4 tsi 4x4
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
W trasie w trybie Eco przy prędkości 140 na tempomacie zeszedł na 9l / 100km ale nalane miał 98 . Na 98 silnik lepiej się zachowuje. Lepiej przyśpiesza. Chyba że to moje subiektywne wrażenie
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
Wydaje mi się, że u nas 98 to efekt placebo ale mogę się mylić. Co innego jak miałem w poprzednim aucie wgrany program dedykowany pod paliwo 98.
Może kiedyś przetestuję paliwo 98 aby przekonać się czy coś to da.
Może kiedyś przetestuję paliwo 98 aby przekonać się czy coś to da.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
Tak jak piszesz Janisz, paliwo 98 oktanowe jest sensowne tylko w silniku fabrycznie do tego przystosowanym, lub zmodyfikowanym. Tylko zmiana oprogramowania sterownika( zmiana map w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu) może dać wymierną korzyść ze stosowania tego paliwa (wzrost osiągów). Sterownik po prostu "nie wie", że zostało zalane paliwo o wyższej liczbie oktanowej, bo nie ma takiego czujnika. Natomiast w drugą stronę, jak najbardziej, jest zabezpieczenie przed zatankowaniem paliwa o niższej LO niż zalecana, bo to grozi uszkodzeniem silnika. Sterownik "widzi", a raczej słyszy (czujnik-mikrofon w bloku silnika) dźwięki spalania stukowego i opóźnia liniowo wartość kąta wyprzedzenia zapłonu do akceptowalnej granicy. Dzieje się to z pogorszeniem osiągów, ale zabezpiecza silnik. Natomiast wartość opałowa (ilość energii uzyskanej z masy paliwa) benzyny nisko- i wysokooktanowej jest taka sama, więc auto raczej lepiej nie pojedzie. Inna sprawa, że liczba oktanowa nie jest jedynym czynnikiem świadczącym o jakości. Paliwa z różnych źródeł (rafineria, kraj pochodzenia) mogą mieć różne właściwości (skład frakcyjny, zanieczyszczenia, zawartość siarki i biokomponentów) pomimo, że spełniają określone normy. Jeżdżący do Niemiec widzą różnicę w jeździe na "ichnim" paliwie, cokolwiek to znaczy...
Kiedyś, baaarrrdzo dawno temu, po wieloletniej sprzeczce z bratem żony (twierdził uparcie, że jego Toyota na 98, jeździ dużo lepiej niż na 95) zorganizowałem mu poligon doświadczalny: wielokrotny przejazd tam i z powrotem tą samą trasą 16 km autem zasilanym z butelki pod maską. Oczywiście nie wiedział na czym jedzie. Kontrolnie jeździł też drugi kierowca. I co? Sam nie mógł wyjść z podziwu, co znaczy autosugestia! A ja wygrałem skrzynkę wódki!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
- Lokalizacja: Mielec
- Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
Tak z ciekawości spojrzałem też do instrukcji Karoqa i Kodiaqa co piszą o benzynie (poniżej):
Benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej wyższej niż zalecana można używać bez ograniczeń. W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej RON min. 95 zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej RON niż 95 może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie.
Osobiście jeżdżę raczej na 98, ale to tylko z racji lepszych dodatków do tego paliwa a nie chęci wzrostu mocy Spalanie może być faktycznie minimalne mniejsze (szczególnie w trasie), ale dokładnie nigdy nie mierzyłem, więc też nie potwierdzam.
Benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej wyższej niż zalecana można używać bez ograniczeń. W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej RON min. 95 zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej RON niż 95 może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie.
Osobiście jeżdżę raczej na 98, ale to tylko z racji lepszych dodatków do tego paliwa a nie chęci wzrostu mocy Spalanie może być faktycznie minimalne mniejsze (szczególnie w trasie), ale dokładnie nigdy nie mierzyłem, więc też nie potwierdzam.
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
- Xenon
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 lis 2018, 7:42
- Samochód: Seat Ateca 1.4 tsi 4x4
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
Zagazować TSI? Chyba się nie da skutecznie i ekonomicznie.
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... pg/p5elglj
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapat
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... pg/p5elglj
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapat
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3726
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
Bzdura. Artykuł z 2012 roku. Mój poprzedni Passat 2.0 tfsi, też mówili że nie można zagazowac a ja zagazowałem i do tej pory zrobione 100kkm bez żadnej usterki. Oczywiscie instalacja nie jest tania a sterownik pisany specjalnie pod konkretny silnik.Xenon pisze: ↑29 lis 2018, 19:41Zagazować TSI? Chyba się nie da skutecznie i ekonomicznie.
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... pg/p5elglj
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapat