LAG w dsg
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
LAG w dsg
Mam pytanie, czy ktoś kto ma doświadczenie w jazdach testowych, prywatnych Ateca z modelu 2018/2019 z DSG, a model 2020 z DSG. Chodzi mi o lag skrzyni, o którym tyle mówi Pertyn. Najpierw chwalił akurat 1.4 dsg, że burza i zrywne, potem zaczął narzekać w VAGach, że WLTP zmuliło skrzynie DSG, a ostatnio znowu zaczął chwalić, że wróciło do normy. Co wy na to?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: LAG w dsg
Pertyna nie słucham,bo jest nieobiektywny.Gada tak jak mu zapłacą.Rafiner pisze: ↑22 maja 2020, 10:31Mam pytanie, czy ktoś kto ma doświadczenie w jazdach testowych, prywatnych Ateca z modelu 2018/2019 z DSG, a model 2020 z DSG. Chodzi mi o lag skrzyni, o którym tyle mówi Pertyn. Najpierw chwalił akurat 1.4 dsg, że burza i zrywne, potem zaczął narzekać w VAGach, że WLTP zmuliło skrzynie DSG, a ostatnio znowu zaczął chwalić, że wróciło do normy. Co wy na to?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: LAG w dsg
Ja każdego internetowego testera traktuje jako ściemniacza w mniejszym lub większym stopniu, ale pewnego razu Pertyn zaczął opowiadać o zwiększonym lagu DSG przez WLTP, więc pewnie to jest. Inna sprawa, czy faktycznie go zlikwidowali, czy poprawia informacje, bo go opier.....i w VAGu. Właśnie to chciałem zweryfikować.
Wiem, że można robić remapy skrzyni, ale przez gwarancje tego nie zrobię, a po 5 latach się przyzwyczaję.
Gdybyście to potwierdzili, a może nawet komuś serwis wgrał nowe poprawione oprogramowanie DSG, to by była dobra informacja.
Wiem, że można robić remapy skrzyni, ale przez gwarancje tego nie zrobię, a po 5 latach się przyzwyczaję.
Gdybyście to potwierdzili, a może nawet komuś serwis wgrał nowe poprawione oprogramowanie DSG, to by była dobra informacja.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: LAG w dsg
No troszkę się kolego zapędziłeś w tym osądzie, bez cienia potwierdzenia/dowodu to tylko wydumana przez Ciebie czysta demagogia, niestety popychana dalej bezmyślnie przez kolejnych spekulantów.
Co do lagu w DSG, od czasu do czasu zdarza mi się pojeździć Caddy mojego ojca, w którym DSG w porównaniu do Ateki działa bardziej jednorodnie, tzn. jak się delikatnie wciśnie gaz to ciągnie na bieżącym biegu, jak mocniej to szybko redukuje jeden bieg i to całe jej działanie. Wydaje mi się, że ta prostota wynika przede wszystkim z braku czegoś takiego jak tryby jazdy no i z tego, że to silnik diesla (chyba nigdy nie zdarzyła mi się tam redukcja o dwa biegi). Dzisiaj w samochodach VAG oprogramowanie DSG ma dużo więcej składowych, takich jak tryb jazdy, tryb pracy skrzyni biegów, system stop&start, i niestety spełnienie surowszych norm spalin. I pewnie nie jest łatwo w aspekcie tego wszystkiego ją tak zaprogramować aby zawsze zadziałała tak jak użytkownik tego chce a pogoń za rozwojem technologii pod kątem dostosowania jej do bzdurnej ekologii nie pozwala na rzetelne praktyczne testy, w trakcie których producent mógłby ją dopracować zamiast bazować na masowej produkcji z ewentualnym poprawianiem swojej (nierzadko) protezy <- i to jest chyba największy problem.
W 2.0 TSI też musiałem się troszkę nauczyć tej skrzyni i jak już kiedyś pisałem na forum, najważniejsze jest wyczucie jak wciskać pedał gazu, najlepsze efekty uzyskuję robiąc to zdecydowanie ale niekoniecznie poprzez kickdown (najlepsza reakcja jest przy 60-70%). Im płynniej, bardziej powoli się to robi, tym częściej pojawiają się zawachania.
Na szczęście są takie firmy (jak np. B.Tune), które robią kompleksowo i profesjonalnie bezpieczne programy zarówno silników TSI jak i skrzyń DSG i w Atekę można tchnąć nowe, troszkę żwawsze życie Okres gwarancji wbrew pozorom szybko zleci a producent niestety z czasem będzie produkować coraz bardziej kastrowane samochody.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy