Strona 1 z 2

LAG w dsg

: 22 maja 2020, 10:31
autor: Rafiner
Mam pytanie, czy ktoś kto ma doświadczenie w jazdach testowych, prywatnych Ateca z modelu 2018/2019 z DSG, a model 2020 z DSG. Chodzi mi o lag skrzyni, o którym tyle mówi Pertyn. Najpierw chwalił akurat 1.4 dsg, że burza i zrywne, potem zaczął narzekać w VAGach, że WLTP zmuliło skrzynie DSG, a ostatnio znowu zaczął chwalić, że wróciło do normy. Co wy na to?

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 13:39
autor: dario37
Rafiner pisze:
22 maja 2020, 10:31
Mam pytanie, czy ktoś kto ma doświadczenie w jazdach testowych, prywatnych Ateca z modelu 2018/2019 z DSG, a model 2020 z DSG. Chodzi mi o lag skrzyni, o którym tyle mówi Pertyn. Najpierw chwalił akurat 1.4 dsg, że burza i zrywne, potem zaczął narzekać w VAGach, że WLTP zmuliło skrzynie DSG, a ostatnio znowu zaczął chwalić, że wróciło do normy. Co wy na to?
Pertyna nie słucham,bo jest nieobiektywny.Gada tak jak mu zapłacą. :)

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 14:23
autor: Kuchar
Też nie oglądam, ale jako praktyk każde DSG "troszkę" zamula, remap skrzyni załatwia sprawę (warto podobnego zabiegu dokonać również w silniku :D )

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 14:28
autor: mczelny2401
Kuchar pisze:
22 maja 2020, 14:23
Też nie oglądam, ale jako praktyk każde DSG "troszkę" zamula, remap skrzyni załatwia sprawę (warto podobnego zabiegu dokonać również w silniku :D )
... i pożegnać się z 5 letnią gwarancją :roll:

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 14:42
autor: Kuchar
życie ;)

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 15:19
autor: mczelny2401
To już bym wolał kupić coś z 2018r bez gpf i przed WLTP

Re: LAG w dsg

: 22 maja 2020, 17:56
autor: Rafiner
Ja każdego internetowego testera traktuje jako ściemniacza w mniejszym lub większym stopniu, ale pewnego razu Pertyn zaczął opowiadać o zwiększonym lagu DSG przez WLTP, więc pewnie to jest. Inna sprawa, czy faktycznie go zlikwidowali, czy poprawia informacje, bo go opier.....i w VAGu. Właśnie to chciałem zweryfikować.
Wiem, że można robić remapy skrzyni, ale przez gwarancje tego nie zrobię, a po 5 latach się przyzwyczaję.

Gdybyście to potwierdzili, a może nawet komuś serwis wgrał nowe poprawione oprogramowanie DSG, to by była dobra informacja.

Re: LAG w dsg

: 23 maja 2020, 10:51
autor: thecichy
dario37 pisze:
22 maja 2020, 13:39
...
Pertyna nie słucham,bo jest nieobiektywny.Gada tak jak mu zapłacą. :)
No troszkę się kolego zapędziłeś w tym osądzie, bez cienia potwierdzenia/dowodu to tylko wydumana przez Ciebie czysta demagogia, niestety popychana dalej bezmyślnie przez kolejnych spekulantów. :x

Co do lagu w DSG, od czasu do czasu zdarza mi się pojeździć Caddy mojego ojca, w którym DSG w porównaniu do Ateki działa bardziej jednorodnie, tzn. jak się delikatnie wciśnie gaz to ciągnie na bieżącym biegu, jak mocniej to szybko redukuje jeden bieg i to całe jej działanie. Wydaje mi się, że ta prostota wynika przede wszystkim z braku czegoś takiego jak tryby jazdy no i z tego, że to silnik diesla (chyba nigdy nie zdarzyła mi się tam redukcja o dwa biegi). Dzisiaj w samochodach VAG oprogramowanie DSG ma dużo więcej składowych, takich jak tryb jazdy, tryb pracy skrzyni biegów, system stop&start, i niestety spełnienie surowszych norm spalin. I pewnie nie jest łatwo w aspekcie tego wszystkiego ją tak zaprogramować aby zawsze zadziałała tak jak użytkownik tego chce a pogoń za rozwojem technologii pod kątem dostosowania jej do bzdurnej ekologii nie pozwala na rzetelne praktyczne testy, w trakcie których producent mógłby ją dopracować zamiast bazować na masowej produkcji z ewentualnym poprawianiem swojej (nierzadko) protezy <- i to jest chyba największy problem.

W 2.0 TSI też musiałem się troszkę nauczyć tej skrzyni i jak już kiedyś pisałem na forum, najważniejsze jest wyczucie jak wciskać pedał gazu, najlepsze efekty uzyskuję robiąc to zdecydowanie ale niekoniecznie poprzez kickdown (najlepsza reakcja jest przy 60-70%). Im płynniej, bardziej powoli się to robi, tym częściej pojawiają się zawachania.
Na szczęście są takie firmy (jak np. B.Tune), które robią kompleksowo i profesjonalnie bezpieczne programy zarówno silników TSI jak i skrzyń DSG i w Atekę można tchnąć nowe, troszkę żwawsze życie :) Okres gwarancji wbrew pozorom szybko zleci a producent niestety z czasem będzie produkować coraz bardziej kastrowane samochody.

Re: LAG w dsg

: 23 maja 2020, 11:23
autor: dario37
;) Jak zwykle cała litania.....

Re: LAG w dsg

: 23 maja 2020, 16:00
autor: thecichy
dario37 pisze:
23 maja 2020, 11:23
;) Jak zwykle cała litania.....
To dla zainteresowanych tematem, wystarczy, że przeczytałeś pierwsze zdanie ;)