Strona 1 z 1

Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 12:29
autor: Fircyk
Zmień paliwo na premium duża stacja i ruchliwa w miarę świeża. Dwa razy tankowałem tiguana i kilka insignie na stacji blisko domu, jakaś bez nazwy i żałowałem zawsze coś albo nie odpalał albo brak mocy falowanie obrotów. Przeszedłem na shell vpower i jest luks czasem Orlen verwa ale to może 2-3 razy w roku.

Dodam ze motocykl po zatankowaniu nie chciał w ogóle odpalic przejechałem ok 2km stanołem zgasiłem i to samo. Wyjeżdżone paliwo tankowanie shell i zero problemów.

Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 12:49
autor: mczelny2401
Frodo pisze:
03 paź 2020, 11:05
Czy ktoś miał problem z ciepłym silnikiem gasnącym na niskich obrotach, tak że wymagał ponownego uruchomienia?
Zdarza mi się to podczas manewrów przy niskiej prędkości. Gaśnięcie poprzedzają wibracje silnika - tak jakby brakowało paliwa...
OBD11 wykazał "databus error value received" w "start system interface" " i "static current too high" w gateway, co nie wygląda zbyt groźnie.
Myślę o serwisie, ale obawiam się, że naprawa problemu, który pojawia się raz na kilka tygodni nie będzie łatwa...
Może ktoś miał coś podobnego i znalazł przyczynę?
Zapomniałeś napisać że to dzieję się w samochodzie z automatyczną skrzynią ;) . Jak dla mnie to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca bo miedzy innymi po to wybieramy automat by dobierał sobie odpowiednie obroty dla silnika

Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 13:00
autor: Pepeg

Fircyk pisze:Zmień paliwo na premium duża stacja i ruchliwa w miarę świeża.
A ja zawsze tankuje byle tanio, Auchany, Carfury, Moja i nigdy problemów nie miałem.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 13:12
autor: Fircyk
Tanie paliwo to nie zawsze słabe paliwo.

Sugruje zmianę stacji na podstawie mojego doświadczenia.

Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 16:09
autor: tomal218
Frodo pisze:
03 paź 2020, 13:23
2.0 TSI w Atece ma znacznie wyższy stopień sprężania (powiedzmy pół drogi do najniższego stosowanego w... dieslach!) niż moje 2.0 TSI 230 (tu z jest podobny do zwykłych silników benzynowych), czyli zupełnie inny proces spalania. Może jest mniej wrażliwe na jakość paliwa.
Jeśli faktycznie jest to problem z paliwem - dotychczas nie mamy alternatywnej teorii.
Chcesz powiedziec ze w ateca 2.0tsi jest pol wysokoprezny ? :lol:

Re: gaśnie ciepły silnik... (nie start-stop)

: 03 paź 2020, 16:47
autor: Lava
Frodo pisze:
03 paź 2020, 13:23
2.0 TSI w Atece ma znacznie wyższy stopień sprężania (powiedzmy pół drogi do najniższego stosowanego w... dieslach!) niż moje 2.0 TSI 230 (tu z jest podobny do zwykłych silników benzynowych), czyli zupełnie inny proces spalania. Może jest mniej wrażliwe na jakość paliwa.
Jeśli faktycznie jest to problem z paliwem - dotychczas nie mamy alternatywnej teorii.
Conajmniej dziwna teoria🤣