Strona 1 z 2

Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 2:00
autor: Teo
Tak się zastanawiam czy mam się jakoś specjalnie bać o katalizator w mojej Atece ? Czy jest do niego prosty dostęp w naszych autach ?

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 4:26
autor: Misiek
Teo pisze:
22 paź 2020, 2:00
Tak się zastanawiam czy mam się jakoś specjalnie bać o katalizator w mojej Atece ? Czy jest do niego prosty dostęp w naszych autach ?
Nie dalej jak 2, 3 tygodnie temu u nas przyłapali dwóch młodzików na kradzieży, wycinaniu spod zaparkowanego samochodu akumulatorową kątówką, w biały dzień. Do tego pobili interweniującego policjanta, więc proceder wycinania katalizatorów nie słabnie, a zastosowane przed kilkoma laty metody ukrócenia (sprzedaż czegokolwiek na złomie tylko za okazaniem dowodu osobistego) nic nie dały. Dopóki złomy będą płaciły tyle ile płacą i do tego nie zadawały zbędnych pytań (a powinni, bo jeżeli jednorazowo ktoś przynosi kilka katalizatorów, to zdecydowanie nie ze swojego auta), to proceder będzie trwał w najlepsze. A czy w Atekach jest łatwo - wystarczy wjechać na pierwszy lepszy kanał i zajrzeć pod spód, czy jest w tunelu środkowym, czy łatwo dostępny gdzieś z boku.

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 10:35
autor: Kuchar
Teo pisze:
22 paź 2020, 2:00
Tak się zastanawiam czy mam się jakoś specjalnie bać o katalizator w mojej Atece ? Czy jest do niego prosty dostęp w naszych autach ?
Nie bój się, wolą kraść te łatwiej dostępne i przystępniejsze do upłynnienia.

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 13:16
autor: Teo
Kuchar pisze:
22 paź 2020, 10:35
Teo pisze:
22 paź 2020, 2:00
Tak się zastanawiam czy mam się jakoś specjalnie bać o katalizator w mojej Atece ? Czy jest do niego prosty dostęp w naszych autach ?
Nie bój się, wolą kraść te łatwiej dostępne i przystępniejsze do upłynnienia.
Czyli rozumiem, ze w Atece nie jest latwo dostepny oraz jest trudniejszy do uplynnienia ? Jesli tak, to fajnie, bo w mojej okolicy niestety to tez plaga. Ale jak czytam - wszedzie. Dzieki :)

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 16:17
autor: Endrju
No jakoś super trudno nie jest, ale myśląc kategorią że wytną to nikt by nie kupował aut z katalizatorami.

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 18:31
autor: Kuchar
Chodzi też o sposób zbycia, katalizator z tak świeżego auta jak Seat Ateca budzi od razu podejrzenie. ;)

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 18:33
autor: sailor 88
Współczesne układy katalityczne są mocno rozbudowane, zarówno w TSI jak i TDI. Przeważnie układ jest dwukomorowy, katalizator wstępny a po nim zasadniczy. Występujący obecnie dodatkowo filtr cząstek stałych( GPF lub DPF) może być zintegrowany zarówno z pierwszym jak i z drugim, zależnie od modelu. W jednostkach o większej mocy np.2.0TSI katalizator zasadniczy może być dwukomorowy (dwa równoległe). Co do dostępności, to tyko wstępny jest trudno dostępny, bo zaraz za kolektorem wydechowym. Zasadniczy można "wyciąć" w kilka minut od spodu...
Na dodatek oba stanowią monolit, w przypadku wycięcia jednego trzeba kupić całość...

1,5 TSI
Obrazek

2.0 TSI


Obrazek

W realu...

Obrazek

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 19:06
autor: Teo
Tak naprawde wystarczylby i mandat 100 zł, gdyby była pewność jego otrzymania... A to prosto zrobic - spisanie z dowodu osobistego i zapłata na konto bankowe, a nie do ręki.
Wiecie jak robią w komisach w USA zeby zapewnic, ze cos nei jest kradzionego? Po oddaniu do komisu danej rzeczy obligatoryjnie wchodzi ona do magazynu na jakis okres czasu, np. 30 dni, do ktorego policja ma nonstop dostep. Dopiero po tej "kwarantannie" mozna rzecz sprzedawac.

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 23:44
autor: Misiek
Endrju pisze:
22 paź 2020, 16:17
No jakoś super trudno nie jest, ale myśląc kategorią że wytną to nikt by nie kupował aut z katalizatorami.
To jeszcze są bez, na normalnych, cywilizowanych rynkach, poza Indiami na przykład ?

Re: Katalizator - czy kradną ?

: 22 paź 2020, 23:51
autor: Misiek
sailor 88 pisze:
22 paź 2020, 18:33
Współczesne układy katalityczne są mocno rozbudowane, zarówno w TSI jak i TDI. Przeważnie układ jest dwukomorowy, katalizator wstępny a po nim zasadniczy. Występujący obecnie dodatkowo filtr cząstek stałych( GPF lub DPF) może być zintegrowany zarówno z pierwszym jak i z drugim, zależnie od modelu. W jednostkach o większej mocy np.2.0TSI katalizator zasadniczy może być dwukomorowy (dwa równoległe). Co do dostępności, to tyko wstępny jest trudno dostępny, bo zaraz za kolektorem wydechowym. Zasadniczy można "wyciąć" w kilka minut od spodu...
Na dodatek oba stanowią monolit, w przypadku wycięcia jednego trzeba kupić całość...

1,5 TSI
Obrazek

2.0 TSI


Obrazek

W realu...

Obrazek
Jezu, Sailor znów zabłysnął wiedzą na kolejny temat, toż to przecież istna kopalnia wiedzy - mało tego - cały Śląsk (plus Bełchatów) kopalń wiedzy ! ! ! Tylko podziwiać i zazdrościć.