Dlatego wolę zostawić samochód rano, pojechać do pracy/domu, a po południu odebrać auto. Ale rozumiem, że w Jaworniku to niemożliwe - do domu daleko, a iść też nie ma dokąd.
Ja mimo wszystko wolę pilnować co się dzieje z autem, czy faktycznie zrobili co mieli zrobić, podejść podpytać mechanika jak mam coś na myśli, a poza tym do serwisów zawsze mam daleko, więc logistycznie uciążliwe jest zostawianie auta.
No i to jest raz w roku, to mogę poczekać.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
Tyle tylko, że w ASO masz odnotowane w systemie, że zrobiłeś wymianę "gwarancyjną", a u "pana Kazia" nie i stąd ta różnica, mimo że efekt finalny i spokój duszy ten sam.
Akurat ten olej nie jest gwarancyjny, tylko na moje rządanie ( mały przegląd ). Dlatego mierzi mnie ich chore podejście. Gwarancyjny co dwalata to biorę u nich.
Pół godziny roboty i do tego prostej, a cena z kosmosu. Stąd części oryginał 260 zł w serwisie VW, a jakby robota kosztowała 100 zł to bym im dał, ale że liczą drugie tyle co części za wymianę to nie dam. Jakby się coś podziało (odpukać) to nie zorientują się, że było wymieniane.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
Nie, nie są jednorazowe, ale w procedurze serwisowej jest, że mają je wymieniać jednak nie jest to do końca wyjaśnione, bo tych śrubek jest nie pamiętam teraz, ale chyba 11 sztuk, więc dlaczego mają wymieniać tylko 3.
Możliwe, że chodzi o 3 śruby fi 8mm na torx, które trzymają osłonę i są wkręcane na specjalny klej do gwintów, ale to byłoby marnotrawstwo, bo wystarczy przecież kropla świeżego kleju, jednak procedury serwisowe mają wiele niezrozumiałych zapisów nawet dla doświadczonych mechaników np.: do wymiany pompy wody piszą, żeby ustawić górny martwy punkt pierwszego tłoka i nikt chyba poza tym, kto pisał tę instrukcję nie wie, czemu ma to służyć.
ASO ma klej produkowany dla grupy WAG w kolorze niebieskim, ale możesz użyć każdego jednego kleju do gwintów używanych w mechanice. Niebieski i czerwony klej do gwintów jest ogólnie dostępny
Jak nie posmarujesz raz, to też powinny wytrzymać, bo na tych śrubach i tak po odkręcenie jest jeszcze trochę starego kleju one w serwisie są dokręcane niewielka siła nie pamiętam teraz, ile dokładnie Nm, ale jak dokręcisz trochę silniej ręka na wyczucie nic się nie stanie sam regularnie odkręcam te śruby i nie zawsze daje kej, mimo że mam w warsztacie.
Za ten post autor patryk7133 otrzymał podziękowanie:
ASO ma klej produkowany dla grupy WAG w kolorze niebieskim, ale możesz użyć każdego jednego kleju do gwintów używanych w mechanice. Niebieski i czerwony klej do gwintów jest ogólnie dostępny
Jak nie posmarujesz raz, to też powinny wytrzymać, bo na tych śrubach i tak po odkręcenie jest jeszcze trochę starego kleju one w serwisie są dokręcane niewielka siła nie pamiętam teraz, ile dokładnie Nm, ale jak dokręcisz trochę silniej ręka na wyczucie nic się nie stanie sam regularnie odkręcam te śruby i nie zawsze daje kej, mimo że mam w warsztacie.
Dzięki za info.
Kupiłbym, ale co ja z nim zrobie ? Za rok serwis z wymianą oleju to sami posmarują, a mi klej byłby potrzebny co drugi rok jak bedę wymieniał olej sam. Już mi tak stoi któryś rok smar miedziany w szpreju i tylko się starzeje.
Powiem mechanikowi żeby mocniej dokręcił.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
Przeglądałem coś na pc i natrafiłem na procedurę zdjęcia osłony silnika i faktycznie jest napisane, że te 3 duże śruby serwis ma wymieniać po odkręceniu.
Chodzi o te 3 śruby od strony silnika. Ale tak jak pisałem ja daje klej do gwintów i jeszcze żadnej nie zgubiłem fabrycznie też są przykręcone na kleju