W praktyce te śruby bardziej się zapiekają niż odkręcają...u mnie w TDI (dużo większe drgania zespołu napędowego) nigdy żadna się nie poluzowała przez pięć lat, a nawet okresowo stosuję smar miedziany na gwint, co by łatwiej się odkręcały.Rafiner pisze: ↑04 gru 2022, 13:19Kupiłbym, ale co ja z nim zrobie ? Za rok serwis z wymianą oleju to sami posmarują, a mi klej byłby potrzebny co drugi rok jak bedę wymieniał olej sam. Już mi tak stoi któryś rok smar miedziany w szpreju i tylko się starzeje.
Powiem mechanikowi żeby mocniej dokręcił.
Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1077
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
U mnie nigdy nie miałem z tymi śrubami problemu zawsze dokręcam lekko na klej i tak samo lekko się odkręcają. Te śruby wyglądają jakby były ocynkowane i rdza ich nie bierze, a na myjni zawsze biorę opcję z myciem podwozia.sailor 88 pisze: ↑05 gru 2022, 11:00W praktyce te śruby bardziej się zapiekają niż odkręcają...u mnie w TDI (dużo większe drgania zespołu napędowego) nigdy żadna się nie poluzowała przez pięć lat, a nawet okresowo stosuję smar miedziany na gwint, co by łatwiej się odkręcały.Rafiner pisze: ↑04 gru 2022, 13:19Kupiłbym, ale co ja z nim zrobie ? Za rok serwis z wymianą oleju to sami posmarują, a mi klej byłby potrzebny co drugi rok jak bedę wymieniał olej sam. Już mi tak stoi któryś rok smar miedziany w szpreju i tylko się starzeje.
Powiem mechanikowi żeby mocniej dokręcił.
Może te śruby są z różnych materiałów i zależy, jaka się trafi.
Z drugiej strony to może w tym co mówisz coś jest bo zalecają wymianę przy każdym serwisie olejowym, a może za mocno dokręcasz
Edit: Ty masz diesla to masz chyba inną osłonę i inne śruby ż tego co widzę w dokumentach serwisowych ?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2022, 2:01 przez patryk7133, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
Ok, to powiem mechanikowi, żeby dociągnął je dobrze, a za rok na serwisie zwróce uwagę, czy oni wogóle się tym przejmują, bo i odkręcania i zakręcanie realizował wkrętarką, ja tam dynamometrycznego klucza nie widziałem. Chyba, że potem bo podchodziłem do okna i patrzyłem przez lustro weneckie jak robi.
Dobrze, że pojeb..... mi się piątki i w ten najbliższy jadę na wymianę oleju, bo zgłębiłem wiedzę tajemną przed, a nie po
Dobrze, że pojeb..... mi się piątki i w ten najbliższy jadę na wymianę oleju, bo zgłębiłem wiedzę tajemną przed, a nie po
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 1077
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
Ok, teraz mogę potwierdzić, że ci, co twierdzą, że wymiana świec jest po 4 latach mają rację i ci, co twierdzą, że co 60 KKM też mają rację, bo jest tak, że wymiana świec co 60 KKM lub po 4 latach w zależności co nastąpi wcześniej, a jeśli auto jest używane w trudnych warunkach lub w gorącym klimacie to jest zalecana wymiana świec nawet po 10 KKM.patryk7133 pisze: ↑11 lut 2021, 17:47Spróbuj zadzwonić do innego serwisu to ci powiedzą jakie mają wytyczne co do wymiany świec u mnie w serwisie nic nie mówili o okresowej wymianie świec tylko, że co 60 KKM, ale nie mogę tego potwierdzić żadnym pismem.
Ps: Jako bonus dorzucę wymianę paska rozrządu.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
A masz zdjęcie dotyczące paska rozrządu w benzyniakach ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2020, 22:01
- Samochód: tiguan
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
No przecież masz, drugi wiersz "all petrol.."Rafiner pisze:A masz zdjęcie dotyczące paska rozrządu w benzyniakach ?
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 40 razy
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
Byłem dziś na przeglądzie po 2 latach. Komputer wyświetla, że kolejny przegląd za 730 dni, czyli 2 lata (lub 30 tys. ale tylu na pewno nie zrobię). Czyli nie ma zawsze przeglądu po 3 latach. Nie wiem, od czego to zależy.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
Pewnie źle pajace ustawili jak i u mnie Kolejne przeglądy są co roku lub 30 tys km
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
- Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
- Podziękował: 40 razy
- Otrzymał podziękowań: 56 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
No ale co? Jak po roku nie pojadę, bo żadnego wskazania nie będzie, to może zaszkodzić? Samochodowi? Gwarancji?
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Przegląd po 3 latach i niecałych 60 tysiącach przebiegu...
No raczej proste , nie pojedziesz na przegląd to stracisz gwarancję... Ewentualnie będziesz się bujał po sądach i walczył z koncernem VW