2.0 tsi wycofany z oferty?
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Ciekawe dlaczego piszą tylko o plug-in, że niby zwykle są takie Eco. Jakoś nie do końca im wierzę.
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Przez to całe pseudo-ekologiczne lobby zmierza to wszystko do tego ,że pewnie za 10 lat pozostaną Nam do kupienia jako nowe
tylko auta elektryczne jako te właściwe i zero emisyjne bo cała reszta będzie beee
tylko auta elektryczne jako te właściwe i zero emisyjne bo cała reszta będzie beee
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Niestety aktualnie tak bardzo trujemy naszą Ziemię gdzie się da i jak się da, że nie jest to wykluczone, z tym, że raczej nie za 10 lat, tylko później. Jest tylko jeden warunek - pozyskiwanie energii elektrycznej WYŁĄCZNIE ze źródeł naturalnych, odnawialnych (słońce, wiatr, ruch fal morskich) i produkcja akumulatorów będzie mniej truć niż węgiel, z którego głównie produkujemy energię elektryczną.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Ja tam nie widze problemu z autami elektrycznymi, tyle ze... ich wprowadzenie w Polsce jest niewykonalne. Nie kazdy Polak ma domek z garazem. A budowa infrastruktury do ładowania aut ludzi mieszkajacych w duzych miastach w "nocleglowniach", tj. ogromnych osiedlach blokow, jest niewykonalna w dajacej sie dostrzec przyszlosci.
A tak w ogole, to jak juz te 90% aut bedzie elektrycznych, to glowe daje ze bedzie kontrrewolucja, tj. jakies "obostrzenie" ze ze wzgledow bezpieczenstwa kazde nowe auto musi miec mini-silnik spalinowy na wypadek roznych problemow. Wystarczy ze ktos zamarznie w aucie elektrycznym, ktore nie mialo pradu, czy coś tego typu i bedzie zwrot tego typu.
A tak w ogole, to jak juz te 90% aut bedzie elektrycznych, to glowe daje ze bedzie kontrrewolucja, tj. jakies "obostrzenie" ze ze wzgledow bezpieczenstwa kazde nowe auto musi miec mini-silnik spalinowy na wypadek roznych problemow. Wystarczy ze ktos zamarznie w aucie elektrycznym, ktore nie mialo pradu, czy coś tego typu i bedzie zwrot tego typu.
- Grz_Bo
- Posty: 453
- Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
- Samochód: Seat Leon
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 165 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
-40stC, na granicy Europy przez noc nie wyłączają auta.Frodo pisze:Rozumiem, że może zmniejszyć się zasięg na energii elektrycznej, ale nie uruchomić???
Na marginesie: mam doświadczenie z odpalaniem aut w temperaturach około -40 C i to ze zwykłym mineralnym olejem 5w30! Wystarczał dobry (normalny!) akumulator...
Pozdrawiam,
Grzegorz
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Dealerzy VAG celowo podają błędne informacje o wycofaniu tego silnika ,żeby wyprzedać szybko to co jeszcze zostało im na placach.
Trzeba po prostu chwilę odczekać
Dostosują powoli te 2.0 TSI do nowej normy Euro 6d-ISC-FCM.
Szkoda tylko ,że robią to znowu na ostatnią minutę.
Do Superba właśnie wskoczył jej mocniejszy wariant
Tymczasem jak by ktoś nie chciał dłużej czekać i chce być koniecznie "Eco"...
...to może sobie zamówić w pełni elektryczną Skodę Enyaq
Zasięg w teorii najmocniejszej wersji 80 to aż 510km
a jej przyśpieszenie 0-100km/h to tylko 8,7s
Kawał auta i to wszystko tylko na prąd
Ostatnio zmieniony 26 lis 2020, 10:58 przez chris, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
A zwrócił ktoś uwagę na ładowanie ? 50 - 125 kW ! Nie wiem jaka jest moc "miejskich" stacji ładujących, ale w domu zdecydowanie tego się nie naładuje. Najbardziej energożerne urządzenia domowe mają moc 2 - 4 kW (czajnik, kuchenka elektryczna), a tutaj w słabszej wersji 12 razy więcej - żadna instalacja (i chyba licznik) tego nie wytrzyma ! Także pozostaje albo stacja ładująca, albo dom jednorodzinny + specjalnie zmodyfikowana instalacja elektryczna. Cóż - coś kosztem czegoś.
A stacje ładowania autobusów całkowicie elektrycznych montowane na "pętlach" mają moc nawet 150 kW ...
A swoją drogą dopiero teraz zauważyłem na grafice z wymiarami, że ta Skoda jest zbliżona do naszych (jeszcze Waszych ) Atek, czego zupełnie nie widać po proporcjach wysokości samochodu do prezentujących.
A stacje ładowania autobusów całkowicie elektrycznych montowane na "pętlach" mają moc nawet 150 kW ...
A swoją drogą dopiero teraz zauważyłem na grafice z wymiarami, że ta Skoda jest zbliżona do naszych (jeszcze Waszych ) Atek, czego zupełnie nie widać po proporcjach wysokości samochodu do prezentujących.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2020, 11:07 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Pewnie słabszym prądem też da się naładować, ale to pooooootrwa
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
Ta puszka, którą przez chwilę widać na prezentacji na ścianie w garażu, to pewnie właśnie "domowa" ładowarka, ale taką to można sobie tylko podładować, a nie w pełni, chyba że przez cały weekend od "po pracy" w piątek do rana w poniedziałek. Jednak gdzieś czytałem, że za niski niż przewidział nominalnie producent prąd ładowania akumulatorów litowych podobno bardzo niekorzystnie wpływa na ich trwałość i pojemność.
Tak samo jak na przykład w telefonach - niby z komputera, czy w samochodzie ze standardowego złącza USB (500 mA, zamiast na przykład 2 A z fabrycznej ładowarki) też da się naładować, tyle że o wiele dłużej. Jednak częste ładowanie za małym prądem może nas niebawem kosztować wymianę akumulatora, jeżeli oczywiście w posiadanym modelu jest wymienny. Także trzeba uważać - niby nowoczesność i wygoda, ale jednak pewne ograniczenia z innej strony.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 2471
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1218 razy
Re: 2.0 tsi wycofany z oferty?
No to trochę jestem do tyłu, opóźniony z mocami najbardziej prądożernych najnowszych urządzeń domowych ... dobrze wiedzieć, że aż tak się zwiększyło. Dzięki.Frodo pisze: ↑26 lis 2020, 11:25Domowe płyty ceramiczne miewają moc przyłączeniową np. 9 kW i to bez piekarnika, czyli może był łącznie nawet 12 kW... W wielu nowszych mieszkaniach nie ma gazu, więc tylko tak. (Jak masz wannę, to polecany jest przepływowy ogrzewacz wody o mocy co najmniej 18 kW, ale może być np. 27 kW, ale to już oczywiście w domku i lepiej gazowy...) Ale problem oczywiście jest!
Poza tym jak byśmy chcieli na raz w Polsce ładować np. 100 000 aut z mocą 100 kW, to mamy już 10 GW, czyli np. 10 reaktorów jądorowych (!) Oczywiście buduje się więcej bo musi być rezerwa... Do tego dochodzi przesyłanie i na końcu dystrybucja tej energii.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie