Strona 1 z 3

silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 22 lip 2021, 17:34
autor: GregorK3
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak mój silnik pracuje na biegu jałowym to słychać takie jakby metaliczne dzwonienie, "pobrzękiwanie", tak jakby coś wpadało w ciągły "metaliczny" rezonans. Strasznie ciężko to na dłużej uchwycić na filmie, ponieważ w zależności od kąta nasłuchu raz to lepiej słychać a raz nie. Załączam dwa filmy. W pierwszym słychać to na moment w 18-19s. W drugim filmie tak od 12s do końca jak się dobrze wsłucha. Na słuchawkach najlepiej to słychać.
https://www.szybkiplik.pl/Ltg6rCZSf5
https://www.szybkiplik.pl/dFUCy9rwNX
Czy w swoich 1.4 TSI też tak macie? Może ktoś sprawdzić ? Nie wiem czy to traktować jako usterkę czy po prostu ten silnik taki ma odgłos i takie po prostu dzwonienie jakiegoś podzespołu w nim występuje.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 29 lip 2021, 21:42
autor: GregorK3
Nikt nic nie wie w tej kwestii ? Czytałem, że podobno pompa wysokiego ciśnienia w tych silniach może wydawać po jakimś czasie takie metaliczne dzwonienie, ale nie wiem czy u mnie to jest akurat to. Chciałem to porównać z kimś kto ma silnik 1.4 TSI, przy przeglądzie na pewno w ASO zgłoszę ten dźwięk.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 30 lip 2021, 10:25
autor: JACA
GregorK3 pisze:
29 lip 2021, 21:42
Nikt nic nie wie w tej kwestii ?
W tym pierwszym filmie rzeczywiście coś tam słyszę w 18 sekundzie. W drugim nie słyszę. Ale nawet gdyby, to przykro mi ale nie jestem w stanie pomóc.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 02 sie 2021, 13:00
autor: Felix
O pompie nic nie słyszałem szczerze mówiąc, ale jeszcze z czasów Leona pamiętam, że niektórzy mieli problemy ze sprzęgłem w manualu.
Masz automat, czy manuala? Jeśli manual, to czy wciśnięcie/puszczenie sprzęgła zmienia/eliminuje ten dźwięk?

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 03 sie 2021, 10:48
autor: GregorK3
Mam manual. Spróbuję wykonać próbę z tym sprzęgłem i dam znać czy coś się zmienia z tym dźwiękiem.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 05 sie 2021, 11:44
autor: GregorK3
Sprawdziłem i wciśnięcie/puszczenie sprzęgła nie eliminuje tego metalicznego pobrzęku tak, więc to nie to. Ten pobrzęk występuje przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji, więc klima raczej też odpada. Może jeszcze uda mi się nagrać lepszy filmik to znowu wrzucę. Nawet jak silnik pracuje na jałowym biegu i siedząc w kabinie uchylę trochę drzwi kierowcy to w tle też lekko cały czas słychać ten metaliczny pobrzęk.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 05 sie 2021, 12:02
autor: GregorK3
Znalazłem film na necie, gdzie dużo lepiej słychać to dzwonienie, pobrzękiwanie - 5 sekunda bardzo wyraźnie słychać. Ja mam dokładnie to samo.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 05 sie 2021, 12:11
autor: GregorK3
Jeszcze jeden film z tym brzęczeniem:

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 06 sie 2021, 10:52
autor: GregorK3
Możecie sprawdzić w swoich 1.4 TSI czy też macie to metaliczne dzwonienie jak na ostatnich dwóch załączonych filmach ? Zanim pojadę do ASO, do którego mam dość daleko wolałbym się upewnić czy to dzwonienie nie jest czasami naturalnym odgłosem tego silnika z któregoś jego podzespołu.

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

: 06 sie 2021, 12:47
autor: sailor 88
GregorK3 pisze:
06 sie 2021, 10:52
Możecie sprawdzić w swoich 1.4 TSI czy też macie to metaliczne dzwonienie jak na ostatnich dwóch załączonych filmach ? Zanim pojadę do ASO, do którego mam dość daleko wolałbym się upewnić czy to dzwonienie nie jest czasami naturalnym odgłosem tego silnika z któregoś jego podzespołu.
Nie mam co prawda tego silnika, ale z tego co się orientuję, to zjawisko występuje dość powszechnie po pewnym przebiegu a pochodzi z układu paliwowego a konkretnie z zaworu elektromagnetycznego pompy wysokiego ciśnienia. Serwisy znają temat i nakazują dalszą eksploatację tłumacząc, że "ten typ tak ma". Można zweryfikować czy to właśnie dźwięk tego zaworu wprowadzając silnik na postoju na wyższe obroty, po czym gwałtownie odpuszczamy "gaz" i wtedy podczas schodzenia z obrotów, dźwięk powinien zniknąć (odcięcie dawkowania paliwa) i powrócić gdy silnik ponownie wróci do obrotów biegu jałowego. Jak to się nie sprawdzi, trzeba osłuchać silnik stetoskopem warsztatowym w celu ustalenia źródła dźwięku.