silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: patryk7133 »

Osłuchałem mój silnik wczoraj i nie mam tego dźwięku



Sponsor

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Sponsor


Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: tomal218 »

u mnie coś tam beczy hehe
oso soplón !!! :lol:

GregorK3
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
Lokalizacja: Mielec
Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: GregorK3 »

tomal218 pisze:
06 sie 2021, 18:22
u mnie coś tam beczy hehe
U mnie dokładnie tak samo to słychać jak na Twoim filmie Tomal, tak najbardziej w okolicach rozrządu, alternatora, choć i na zewnątrz auta też to lekko słyszę. Pewnie to ten elektromagnetyczny zawór pompy wysokiego ciśnienia jak twierdzi @Sailor88 i "ten typ tak ma". Z tego co czytałem ten zawór przeważnie zawsze lubi dzwonić w 1.4 TSI, u jednych już przy małym przebiegu, u innych przy większym - Nie ma na to reguły. Ważne, żeby to nie miało wpływu na bezawaryjną eksploatację.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: Felix »

Pytanie co to znaczy większy przebieg? Sprzedawałem Leona z 1.4 (tyle, że 122KM, nie 150KM) przy przebiegu 84kkm i żadnych takich dźwięków nie miałem.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: tomal218 »

1/2 nie szlyszy a 1/2 sie nie przyzna hehe
oso soplón !!! :lol:

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: geranium »

1.5 vs 1.4 i nich ktoś powie że wielkość nie ma znaczenia :P

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: Felix »

geranium pisze:
07 sie 2021, 10:04
1.5 vs 1.4 i nich ktoś powie że wielkość nie ma znaczenia :P
Bo w tym wypadku nie ma :)
1.5 jest oparty na 1.4. Różnica to skok tłoka, który został zwiększony w celu użycia cyklu Millera w silniku 1.5 130KM.
Generalnie 1.4 TSI było bardzo udanym silnikiem i nigdy nie było z nim większych problemów. Oczywiście mówię o EA211, które znajduje się w Atece i Leonie 5F.
1.5 150KM jest właściwie dziwnym silnikiem. Wszystkie założenia konstrukcyjne zostały zrobione dla silnika 130KM, który pracuje w innym cyklu. Wersja 150KM mogłaby równie dobrze pozostać przy pojemności 1.4, tylko wtedy zwiększyłyby się koszty produkcji, ze względu na utrzymanie dwóch róznych pojemności. Więc zrobiono taki wynalazek jak 1.5 150KM.
Szczerze mówiąc uważam, że 1.4 150KM było lepszym silnikiem i żałuję, że się na niego nie załapałem.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: tomal218 »

No tak 1.4 dopracowali i zmienili na 1.5 ale suma smarów to nie mnie oceniać czy 1.4 jest lepszy od 1.5 ale jak ktoś się czuje lepiej ze ma 1.5 to powodzenia !
oso soplón !!! :lol:

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: Felix »

Ja mam bezpośrednie porównanie i po prostu dla mnie 1.4 był lepszy.

GregorK3
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
Lokalizacja: Mielec
Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: silnik 1.4 TSI pobrzęk, dzwonienie

Post autor: GregorK3 »

Temat metalicznego dzwonienia też zgłosiłem do ASO wraz z filmami i otrzymałem odpowiedź:
"Pana silnik jest produkowany od 2014 roku. Nigdy nie było problemu z tym silnikiem i jego podzespołami. Praca wtryskiwaczy jest lekko metaliczna. Tego jednak w kabinie nie słychać i nie powoduje to dyskomfortu w jeździe pojazdem. Nie mieliśmy też żadnego zgłoszenia od producenta, jakoby występowała tu jakaś wada."
Jest TPI u producenta. Producent tłumaczy to tykanie jako:
"Skoki ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia paliwa powodują podczas otwierania i zamykania zaworu wylotowego nieuniknione odgłosy pracy (tykanie)".
Jest to naturalne w tym typie silnika i nie należy wykonywać żadnych napraw.

ODPOWIEDZ