Strona 1 z 5

Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 14 sie 2021, 11:59
autor: tomal218
Cześć za pół roku kończy się gwarancją wiec zacząłem obserwować nasłuchiwać moje autko i zauważyłem stuki przy niskich prędkościach z komory silnika dzieje się tak przy gwałtownym hamowaniu do zera wjechanie w większą dziurę i podczas zmiany biegów z 1-2 z 2-3 i odwrotnie(manualna zmiana na D nie występuje ) oczywiście słychać to tylko przy otwartym oknie i nie jest to ACT
Czy Wy tez tak macie ?

Re: Metaliczne stuki z komory sinika 1.4

: 15 sie 2021, 9:35
autor: tomal218
Puki co nic nie stuka :lol:
Obrazek

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 15 sie 2021, 22:37
autor: Felix
Była na to akcja naprawcza, ale dla 1.4 122/125KM i 2.0.
Z czasem pojawia się luz między ramieniem siłownika, a ramieniem zaworu upustowego. Miałem to w Leonie i w ramach akcji naprawczej zakładali taki "klips", który eliminował luz. Coś takiego:
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAj

Natomiast turbina i siłownik w 1.4 150KM są inne i dla tego silnika chyba nie ma takiego klipsa, tylko producent zaleca wymianę siłownika.
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... ps.340805/
Tu chyba to połączenie jest już poprawione, za to luz i grzechotanie pojawia się w samym siłowniku.
Samochód jest jeszcze na gwarancji, więc zgłaszaj to od razu.

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 15 sie 2021, 23:01
autor: mczelny2401
tomal218 pisze:
14 sie 2021, 11:59
Cześć za pół roku kończy się gwarancją wiec zacząłem obserwować nasłuchiwać moje autko i zauważyłem stuki przy niskich prędkościach z komory silnika dzieje się tak przy gwałtownym hamowaniu do zera wjechanie w większą dziurę i podczas zmiany biegów z 1-2 z 2-3 i odwrotnie(manualna zmiana na D nie występuje ) oczywiście słychać to tylko przy otwartym oknie i nie jest to ACT
Czy Wy tez tak macie ?
Tak "subtelnie" pracuje skrzynia DSG i ASO oczywiście twierdzi ze to naturalna jej praca

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 8:21
autor: tomal218
Puki co mój patent działa ,oczywiście ze to zgłoszę ale na razie nie mam czasu na pierdoły :D

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 8:31
autor: piotrzet
Drugi komentarz i ten sam błąd. Póki.

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 9:13
autor: tomal218
piotrzet pisze:
16 sie 2021, 8:31
Drugi komentarz i ten sam błąd. Póki.
Tak mój telefon poprawia niefartownie hehe to nie dyktando a jak tobie to przszkadza to ignoruj moje posty ;)

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 9:26
autor: Felix
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 8:21
Puki co mój patent działa ,oczywiście ze to zgłoszę ale na razie nie mam czasu na pierdoły :D
Obawiam się, że ten patent nie podziałą zbyt długo, ze względu na temperatury jakie w tym miejscu panują :)
Poza tym on tylko eliminuje grzechotanie, ale jeżeli to rzeczywiście ten problem z siłownikiem, to z tego co czytałem w 1.4 150KM on może po prostu z czasem przestać działać. Dlatego biorąc pod uwagę jak długo może trwać "przekonanie" serwisu, że jednak jest usterka, lepiej zgłosić to od razu.

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 10:14
autor: tomal218
Felix pisze:
16 sie 2021, 9:26
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 8:21
Puki co mój patent działa ,oczywiście ze to zgłoszę ale na razie nie mam czasu na pierdoły :D
Obawiam się, że ten patent nie podziałą zbyt długo, ze względu na temperatury jakie w tym miejscu panują :)
Poza tym on tylko eliminuje grzechotanie, ale jeżeli to rzeczywiście ten problem z siłownikiem, to z tego co czytałem w 1.4 150KM on może po prostu z czasem przestać działać. Dlatego biorąc pod uwagę jak długo może trwać "przekonanie" serwisu, że jednak jest usterka, lepiej zgłosić to od razu.
Spoko myślisz ze by im powiedzieć co jest grane czy czekać na diagnozę

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 10:46
autor: Felix
Zależy na ile są ogarnięci - każdy serwis jest jednak trochę inny.
Może najpierw zgłoś normalnie i zobacz co powiedzą. Jak będą kręcić, to może im wyciągnąć tą sprawę.
Niestety nie wiem, czy dla wersji 150KM było na to TPI, bo w sumie najlepiej byłoby znać jego numer, żeby się na niego powołać.