W 2 linku jest wszystko fajnie opisane i wychodzi na to, że jak są objawy grzechotania, to niewiele zostało do zatarcia trzpienia serwomotor koleś radzi, aby profilaktycznie co 20000 km nasmarować to połączenie smarem wysokotemperaturowym prawdopodobnie, to wada konstrukcyjna i może dopaść nasze silniki prędzej czy później Muszę zgłębić temat póki u mnie jest jeszcze Ok.Felix pisze: ↑15 sie 2021, 22:37Była na to akcja naprawcza, ale dla 1.4 122/125KM i 2.0.
Z czasem pojawia się luz między ramieniem siłownika, a ramieniem zaworu upustowego. Miałem to w Leonie i w ramach akcji naprawczej zakładali taki "klips", który eliminował luz. Coś takiego:
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAj
Natomiast turbina i siłownik w 1.4 150KM są inne i dla tego silnika chyba nie ma takiego klipsa, tylko producent zaleca wymianę siłownika.
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... ps.340805/
Tu chyba to połączenie jest już poprawione, za to luz i grzechotanie pojawia się w samym siłowniku.
Samochód jest jeszcze na gwarancji, więc zgłaszaj to od razu.
Czytając dalej wnioskuję, że jeśli pręt dzwoni ma luzy trzeba go wymienić, bo wyrobił się otwór na trzpienia serwomotor, a co za tym idzie przekłamuje krańcowe otwieranie i zamykanie przepustnicy po wymianie tego pręta trzeba przeprowadzić kodowanie adaptacje pracy serwomotor.