Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: patryk7133 »

Felix pisze:
15 sie 2021, 22:37
Była na to akcja naprawcza, ale dla 1.4 122/125KM i 2.0.
Z czasem pojawia się luz między ramieniem siłownika, a ramieniem zaworu upustowego. Miałem to w Leonie i w ramach akcji naprawczej zakładali taki "klips", który eliminował luz. Coś takiego:
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAj

Natomiast turbina i siłownik w 1.4 150KM są inne i dla tego silnika chyba nie ma takiego klipsa, tylko producent zaleca wymianę siłownika.
https://www.golfmk7.com/forums/index.ph ... ps.340805/
Tu chyba to połączenie jest już poprawione, za to luz i grzechotanie pojawia się w samym siłowniku.
Samochód jest jeszcze na gwarancji, więc zgłaszaj to od razu.
W 2 linku jest wszystko fajnie opisane i wychodzi na to, że jak są objawy grzechotania, to niewiele zostało do zatarcia trzpienia serwomotor koleś radzi, aby profilaktycznie co 20000 km nasmarować to połączenie smarem wysokotemperaturowym prawdopodobnie, to wada konstrukcyjna i może dopaść nasze silniki prędzej czy później 🙁 Muszę zgłębić temat póki u mnie jest jeszcze Ok.
Czytając dalej wnioskuję, że jeśli pręt dzwoni ma luzy trzeba go wymienić, bo wyrobił się otwór na trzpienia serwomotor, a co za tym idzie przekłamuje krańcowe otwieranie i zamykanie przepustnicy po wymianie tego pręta trzeba przeprowadzić kodowanie adaptacje pracy serwomotor.



Sponsor

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Sponsor


Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: tomal218 »

no u nas chyba nie trzeba kodować tylko sprawdzić wartości bo reguluje się na gwincie (CZEA ma regulacje na sztandze )
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: tomal218 »

no i kto smaruje ten jedzie :lol:
oso soplón !!! :lol:

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: patryk7133 »

tomal218 pisze:
16 sie 2021, 19:41
no u nas chyba nie trzeba kodować tylko sprawdzić wartości bo reguluje się na gwincie (CZEA ma regulacje na sztandze )
O jeśli tak to wystarczy przesmarować grafitem skasować luzy i powinno być Ok 👍

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: tomal218 »

patryk7133 pisze:
16 sie 2021, 20:15
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 19:41
no u nas chyba nie trzeba kodować tylko sprawdzić wartości bo reguluje się na gwincie (CZEA ma regulacje na sztandze )
O jeśli tak to wystarczy przesmarować grafitem skasować luzy i powinno być Ok 👍
Chodzi oto ze u mnie jest luz na sztandze z obu stron jak i samym trzpieniu siłownika lata w obudowie siłownika ok 0,5 cm
Ostatnio zmieniony 16 sie 2021, 20:35 przez tomal218, łącznie zmieniany 1 raz.
oso soplón !!! :lol:

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: patryk7133 »

tomal218 pisze:
16 sie 2021, 20:32
patryk7133 pisze:
16 sie 2021, 20:15
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 19:41
no u nas chyba nie trzeba kodować tylko sprawdzić wartości bo reguluje się na gwincie (CZEA ma regulacje na sztandze )
O jeśli tak to wystarczy przesmarować grafitem skasować luzy i powinno być Ok 👍
Chodzi oto ze u mnie jest straszny luz na tym słowniku około 0,5 cm luzu nie na samej stendze ale i słowniku regulatorze
To raczej nie robiłbym nic na własną rękę tym bardziej że masz jeszcze gwarancję

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: tomal218 »

nic nie robi tylko tymczasowo sprawdzałem czy przy moim palecie jest cisza i jest wiadomo zgłoszę ale z ciekawości chciałem wiedzieć czy inni z tym silnikiem tez tak maja
oso soplón !!! :lol:

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: patryk7133 »

A nie masz spadku mocy podczas dodania gazu (zamuły) ?
Nie słyszysz czasem lekkiego gwizdania z turbiny ?
0,5 cm to dużo

GregorK3
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2018, 20:35
Lokalizacja: Mielec
Samochód: ateca 1.4 TSI 150KM Style Rodium grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: GregorK3 »

Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:

Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

Post autor: tomal218 »

GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 20:54
Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:

Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.
No tak jak u mnie
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ