Strona 3 z 5

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 21:06
autor: GregorK3
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 21:00
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 20:54
Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:

Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.
No tak jak u mnie
Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikach :)

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 21:48
autor: tomal218
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 21:06
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 21:00
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 20:54
Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak jak na nagranym filmie:

Czy tych luzów po obu stronach ramienia ma nie być (ewentualnie czy takie luzy są dopuszczalne) i czy jednak też trzeba się z tym tematem wybrać do ASO w moim przypadku? Ja póki co nie słyszę żadnych odgłosów podczas jazdy, hamowania, przejeżdżania przez dziury i przy redukcji biegów.
No tak jak u mnie
Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikach :)
Jak dla mnie to nie ma być luzów jutro zadzwonię do warsztatu gdzie regenerują turbiny i zapytam co o tym sadza

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 16 sie 2021, 22:12
autor: GregorK3
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 21:48
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 21:06
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 21:00


No tak jak u mnie
Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikach :)
Jak dla mnie to nie ma być luzów jutro zadzwonię do warsztatu gdzie regenerują turbiny i zapytam co o tym sadza
Ok. Daj znać przy okazji co się dowiedziałeś.

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 0:08
autor: patryk7133
Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c

Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 6:31
autor: tomal218
patryk7133 pisze:
17 sie 2021, 0:08
Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c

Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
Po przeczytaniu postów z ww linków wnioskuje ze nie może być luzu na samym siłowniki a poprzeczny luz tez jest ,nie słychać grzechotania ale cykanie przy otwieraniu zaworu spustowego przy zmianie obrotów silnika zmiana biegów (manualnie 1-2 2-3 i odwrotnie )przy niskich prędkościach w okolicy 2000 na obrotomierzu a słyszę to przy otwartym oknie cisza spokój a cykanie wystepuje odłączyłem act i dalej było cykanie zastosowalem mój patent i cisza wiec chyba się nie mylę i nie doszłam do tego z neta tylko sam znalazłem co jest grane i dopiero zagłębiałem się w temat trwało to jakiś czas za nim do tego doszedłem ,a w Twoim aucie jest ok siłownik czy tez lata ?

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 7:04
autor: tomal218
No i taki błąd mam
Obrazek

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 7:09
autor: patryk7133
tomal218 pisze:
17 sie 2021, 6:31
patryk7133 pisze:
17 sie 2021, 0:08
Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c

Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
Po przeczytaniu postów z ww linków wnioskuje ze nie może być luzu na samym siłowniki a poprzeczny luz tez jest ,nie słychać grzechotania ale cykanie przy otwieraniu zaworu spustowego przy zmianie obrotów silnika zmiana biegów (manualnie 1-2 2-3 i odwrotnie )przy niskich prędkościach w okolicy 2000 na obrotomierzu a słyszę to przy otwartym oknie cisza spokój a cykanie wystepuje odłączyłem act i dalej było cykanie zastosowalem mój patent i cisza wiec chyba się nie mylę i nie doszłam do tego z neta tylko sam znalazłem co jest grane i dopiero zagłębiałem się w temat trwało to jakiś czas za nim do tego doszedłem ,a w Twoim aucie jest ok siłownik czy tez lata ?
U mnie też są takie luzy, ale jakoś ciężko jest mi sobie wyobrazić, żeby te boczne luzy powstały wskutek eksploatacji wygląda mi to bardziej na fabryczne spasowanie, bo o ile otwory mogą się wyrobić to bardzo prawdopodobne, ale żeby starły się na bokach straciły swoją grubość ?

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 9:56
autor: Felix
patryk7133 pisze:
17 sie 2021, 0:08
Te boczne luzy na filmiku to norma i nie mają wpływu na poprawne działanie turbiny ASO też nic na to nie poradzi problem był by jeśli miał byś luzy poprzeczne. A w celu usunięcia grzechotania tylko smar np: biały wykorzystywany do montażu wtrysków wytrzymuje do 1400 c istnieje też specjalny smar VW do 1000 c lub smar grafitowy chyba 1200 c

Ps: Nie wiem jak jesteście w stanie usłyszeć te grzechotanie z kabiny podczas jazdy ?
Wszystko zależy, jak duży jest luz.
Wiem, że to trochę inna konstrukcja, ale miałem 1.4 122KM w Leonie i uwierz mi, że tam grzechotanie było bardzo wyraźnie słychać w kabinie.
tomal218 pisze:
17 sie 2021, 7:04
No i taki błąd mam
Obrazek
https://www.obd-codes.com/p068b
Ten błąd wygląda na kompletnie niezwiązany z siłownikiem.
patryk7133 pisze:
17 sie 2021, 7:09
U mnie też są takie luzy, ale jakoś ciężko jest mi sobie wyobrazić, żeby te boczne luzy powstały wskutek eksploatacji wygląda mi to bardziej na fabryczne spasowanie, bo o ile otwory mogą się wyrobić to bardzo prawdopodobne, ale żeby starły się na bokach straciły swoją grubość ?
Prawdopodobnie masz rację. Wygląda na to, że trzeba po prostu nasmarować i będzie cisza.
Tak mi właśnie przyszło do głowy, że ten luz może być zamierzony. Skoro istnieje ryzyko zablokowania tego połączenia w momencie jak zostanie wymyty lub wypalony stary smar, to może specjalnie zrobili taki luz żeby zaczęło grzechotać, co skłoni klienta do wizyty w serwisie?

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 13:07
autor: patryk7133
Z pewnością te dźwięki nie powinny być zignorowane i warto drążyć temat, jak i zapytać w ASO

Re: Metaliczne stuki z komory silnika 1.4

: 17 sie 2021, 20:00
autor: tomal218
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 22:12
tomal218 pisze:
16 sie 2021, 21:48
GregorK3 pisze:
16 sie 2021, 21:06


Czyli jednak nie ma być tych luzów i trzeba to zgłosić na gwarancji ? Auto ma przebieg dopiero 26 tys. km a tu takie luzy. O metalicznym pobrzękiwaniu z pompy wysokiego ciśnienia już nie wspomnę. Widzę @Tomal, że mamy dokładnie te same odgłosy w silnikach :)
Jak dla mnie to nie ma być luzów jutro zadzwonię do warsztatu gdzie regenerują turbiny i zapytam co o tym sadza
Ok. Daj znać przy okazji co się dowiedziałeś.
Hi byłem u znajomego mechanika widział co się dzieje i powiedział ze nie powinno tak być bo z czasem się to wyrobi jeszcze bardziej (wiadomo) ,podzwonił po warsztatach gdzie regeneruje turbosprężarki i diagnoza ta sama nie powinno tak być a przynajmniej panowie jak regenerują turbo to eliminują jakiekolwiek luzy ale jest możliwość ze vag puścił to w obieg i się udało nikt się nie skarży więc nie ma problemu :D