ale zes go wypucowal musze tez swojego dac na jakis wosk bo po jezdzie na rozkopanych drogach i tym pyle wyglada jak 7 nieszczesc. a myjka wysokocisnieniowa juz tego nie domywa
Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sty 2018, 21:53
- Samochód: ATECA 2.0 TSI FR DSG7 4-DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
To raczej jakiś ewenement mi 2.0 tsi 4X4 DSG7 pali średnio 8,5 po mieście w trasie z autostradą przy średniej 110km/h i ciągłym przyspieszaniem i zwalnianiem przez tiry wyprzedzające się 91/89 km/h w 3 osoby spaliła 9,9l/100 co według mnie jest wynikiem zadowalającym żeby nie powiedzieć że bardzo dobrym przy tej bryle auta dsg i 4x4 spodziewałem się wyniku większego o 2 l . Sądzę że czym szybciej jedziemy tym większa będzie różnica na korzyść 2,0 TSI w stosunku do 1,4 TSI . Auto żwawiej się rozpędza mniej pali i jest w nim ciszej .
- klosik
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sty 2018, 13:51
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
A ja zauważyłem dziwna rzecz - w mieście pali mniej, jeśli jeżdżę w trybie sport oczywiście nie mówię tu o katowaniu auta, tylko o normalnej dynamicznej jeździe. Normal 12-13L, Sport 11-12L
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 sty 2018, 21:53
- Samochód: ATECA 2.0 TSI FR DSG7 4-DRIVE
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
Ja się zastanawiam kiedy powinniśmy mówić o jeździe w mieście a jeździe w korku . Miasta są w Polsce różne są takie gdzie się jedzie te 50km/h i te w których się stoi w korkach . W sporcie auto trzyma wyższe obroty przy dsg szybciej się rozpędza więc może palić mniej i mnie to raczej nie dziwi .
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
- Samochód: Audi Q5
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
To ja dodam coś od siebie jazda testowa auta na kołach 18" dystans 25 km trasa osiedle domki jedno rodzinne muldy ( śpiący Policjanci) oraz trasa expresowa silnik zimny 1.4 dsg 4x2 spalanie 9.8 na koniec testu. Silnik 2.0 spalanie 9.8 ta sama trasa zimny silnik identyczne warynki.
Moje spostrzeżenia kultura pracy 1.4 jest super ten silnik jest PRAWIE cichy, samo auto jest ciche bardzo ciche!
Dynamika? No jest srednio ja chcę z 4x4 więc będzie gorzej. Mam syna i fajną żonę, ja już się wyszalałem ale moc jest z nami nasze ostatnie auta miały moc średnią 250 KM.
Lecimy dalej.
2.0 spodziewalem się że silnik będzie cichy cichszy od 1.4 niestety MRUCZY GŁOSNIEJ na mniejszych obrotach ale nie wyje przy wyższych. I najwarzniejsze wysrarczy tylko muskać pedał gazu w normalnej jeździe i starcza a spalanie identyczne jak 1.4
Jestem za silnikiem 2.0 bo zawsze ale to zawsze wol mieć zapas MOCY. W najbliższym czasie podejmę decyzie i mimo tego że 2.0 jest droższe to raczej na 99% to będzie silnik który wybierzmy. Przy tej cenie warto bo da radochę i bezpieczeństwo zawsze kiedy tego będę potrzebował.
Niech napisze ktoś odnosnie akustyki silnika 1.4 i 2.0 czy ma podobne spostrzeżenia.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Moje spostrzeżenia kultura pracy 1.4 jest super ten silnik jest PRAWIE cichy, samo auto jest ciche bardzo ciche!
Dynamika? No jest srednio ja chcę z 4x4 więc będzie gorzej. Mam syna i fajną żonę, ja już się wyszalałem ale moc jest z nami nasze ostatnie auta miały moc średnią 250 KM.
Lecimy dalej.
2.0 spodziewalem się że silnik będzie cichy cichszy od 1.4 niestety MRUCZY GŁOSNIEJ na mniejszych obrotach ale nie wyje przy wyższych. I najwarzniejsze wysrarczy tylko muskać pedał gazu w normalnej jeździe i starcza a spalanie identyczne jak 1.4
Jestem za silnikiem 2.0 bo zawsze ale to zawsze wol mieć zapas MOCY. W najbliższym czasie podejmę decyzie i mimo tego że 2.0 jest droższe to raczej na 99% to będzie silnik który wybierzmy. Przy tej cenie warto bo da radochę i bezpieczeństwo zawsze kiedy tego będę potrzebował.
Niech napisze ktoś odnosnie akustyki silnika 1.4 i 2.0 czy ma podobne spostrzeżenia.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- Webi
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 mar 2018, 20:43
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Seat Leon 1.6 i 2.0ST
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
Trafne spostrzeżenia.Fircyk pisze: ↑05 mar 2018, 21:00To ja dodam coś od siebie jazda testowa auta na kołach 18" dystans 25 km trasa osiedle domki jedno rodzinne muldy ( śpiący Policjanci) oraz trasa expresowa silnik zimny 1.4 dsg 4x2 spalanie 9.8 na koniec testu. Silnik 2.0 spalanie 9.8 ta sama trasa zimny silnik identyczne warynki.
Moje spostrzeżenia kultura pracy 1.4 jest super ten silnik jest PRAWIE cichy, samo auto jest ciche bardzo ciche!
Dynamika? No jest srednio ja chcę z 4x4 więc będzie gorzej. Mam syna i fajną żonę, ja już się wyszalałem ale moc jest z nami nasze ostatnie auta miały moc średnią 250 KM.
Lecimy dalej.
2.0 spodziewalem się że silnik będzie cichy cichszy od 1.4 niestety MRUCZY GŁOSNIEJ na mniejszych obrotach ale nie wyje przy wyższych. I najwarzniejsze wysrarczy tylko muskać pedał gazu w normalnej jeździe i starcza a spalanie identyczne jak 1.4
Jestem za silnikiem 2.0 bo zawsze ale to zawsze wol mieć zapas MOCY. W najbliższym czasie podejmę decyzie i mimo tego że 2.0 jest droższe to raczej na 99% to będzie silnik który wybierzmy. Przy tej cenie warto bo da radochę i bezpieczeństwo zawsze kiedy tego będę potrzebował.
Niech napisze ktoś odnosnie akustyki silnika 1.4 i 2.0 czy ma podobne spostrzeżenia.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Jak bym miał wybierać to tylko 2.0 na cztery kapcie. Po wyborze 1.4 i po pewnym czasie jeżdżenia będzie "chodziło po głowie"coś takiego uhh mogłem wziąć dwa litry.
Natomiast wiem, że warto poczekać na Cuprę co prawda ma ich być 26 tysięcy rocznie ale może się przebije na rynku.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
- Lokalizacja: Łódź / Pabianice
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
witam - ja mogę to też porównać - rok jeździłem Ateca Style 1.4 (manual, benzyna, napęd na jedna ośkę) - w lutym ją sprzedałem i od około 10 dni mam teraz Atece FR 2.0 (dsg, benzyna, 4x4)...
-1.4 w 3 osoby przy prędkościach autostradowych-legalnych (czyli w zakresie 130-140km/h - około 5 godzin jazdy bo była przerwa na obiadek) i z pełnym bagażnikiem na trasie Łódź - Gdańsk wyszło mi 8 litrów na setkę - przebieg auta wtedy około 8 tysięcy kilometrów...
-2.0 również w 3 osoby i z bagażem na trasie Łódź - Toruń (też ta sama autostrada, ta sama prędkość średnia, tylko mniejsza odległość) - wyszło mi 9,4 litra, ale samochód jest cięższy, ma napęd 4x4 i do tego jest nowy (niedotarty) - przebieg około 400km raptem...
jeśli chodzi o komfort wyprzedrzania - to w zakresie do 120 km/h - silnik 1.4 mocą jest wystarczający (choć napęd 4x4 go już mocniej dociąży wagowo - ja miałem napęd na jedną oś więc o 4x4 w 1.4 się nie wypowiem) - nawet w 3 osoby na pokładzie, ale przy większej prędkości już słychać, że ciut mocy jednak przy tej bryle brakuje... i tu góruje już 2.0. w 2.0 czuć masę - to około 150kg więcej - czuć to w prowadzeniu, ale wg mnie na plus - uczucie takiego jakby większego bezpieczeństwa i pewności jest w 2.0 4x4... Inna sprawa że FR 2.0 jest o 20% sztywniejszy i 1,5cm niższy niż Style (w Xcellence 2.0 już tej różnicy nie będzie), co na zakrętach też robi różnicę na plus FR 2.0 w porównaniu do 2.0 Xcellence i do 1,4 Style... jeśli chodzi o hałas, to na pewno mniejszy jest w 1.4 niż w 2.0 (bez względu na opcję wyposażenia) przy prędkościach 0-100km/h, zaś przy większych prędkościach jest to już porównywalne wg mnie. spalanie przy dojazdach do pracy (trochę miasta trochę trasy - 60%:40% - na trasie rzędu 20km - bo tyle mam mniej więcej do pracy) - 1,4 wychodził mi po dotarciu latem 7,6-7,8 litra, zaś 2.0 wychodzi mi obecnie zimą jako nowy 9,4-9,6 litra... w obu przypadkach jazda normalna - bez nadmiaru szaleństwa ale i nie jak emeryt w niedzielę... może po dotarciu trochę to spalanie jeszcze zejdzie w dół w tym 2.0...
ja zamieniłem po roku 1.4 na 2.0 w zasadzie wyłącznie przez zimę... przed Stylem 1,4 miałem Subaru XV 2.0 4x4 (150KM) - zimy sa teraz dziwne - śniegu w zasadzie brak, ale oblodzenie na asfalcie jest w zasadzie codziennie - wkurzało mnie w 1.4 w napędzie na jedna ośkę to, że miałem kłopoty z ruszaniem na światłach na śliskim czy zapiaszczonym asfalcie, albo z podjazdem do garażu pod domem (jest pochyły i auto szło bokiem) oraz to że w pewnych sytuacjach (szybkie wyprzedzenie przy załadowanym aucie przy prędkościach rzędu 120km/h - brakowało mu tchu i trzeba było redukować o 2 biegi w dół)... 1.4 był dla mnie ciut za wysoki, za miękki i za lekki... obecny FR 2.0 jest w sam raz, ciut niższy (1,5cm), ciut sztywniejszy (około 20%), 40KM mocniejszy - a do tego rozkłada się to na obie osie i już nawet na śliskim auto nie mieli w miejscu..., tyle że tak jak mówiłem jest tez odrobinę głośniejszy przy niskich prędkościach (choć ten dzwięk silnika akurat jest przyjemny dla ucha) i około 1,5 litra więcej pali (może się to zmieni latem i po dotarciu), ale cos kosztem czegoś - ja wybrałem bezpieczeństwo ponad ekonomikę jazdy i jestem zadowolony. Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru.
-1.4 w 3 osoby przy prędkościach autostradowych-legalnych (czyli w zakresie 130-140km/h - około 5 godzin jazdy bo była przerwa na obiadek) i z pełnym bagażnikiem na trasie Łódź - Gdańsk wyszło mi 8 litrów na setkę - przebieg auta wtedy około 8 tysięcy kilometrów...
-2.0 również w 3 osoby i z bagażem na trasie Łódź - Toruń (też ta sama autostrada, ta sama prędkość średnia, tylko mniejsza odległość) - wyszło mi 9,4 litra, ale samochód jest cięższy, ma napęd 4x4 i do tego jest nowy (niedotarty) - przebieg około 400km raptem...
jeśli chodzi o komfort wyprzedrzania - to w zakresie do 120 km/h - silnik 1.4 mocą jest wystarczający (choć napęd 4x4 go już mocniej dociąży wagowo - ja miałem napęd na jedną oś więc o 4x4 w 1.4 się nie wypowiem) - nawet w 3 osoby na pokładzie, ale przy większej prędkości już słychać, że ciut mocy jednak przy tej bryle brakuje... i tu góruje już 2.0. w 2.0 czuć masę - to około 150kg więcej - czuć to w prowadzeniu, ale wg mnie na plus - uczucie takiego jakby większego bezpieczeństwa i pewności jest w 2.0 4x4... Inna sprawa że FR 2.0 jest o 20% sztywniejszy i 1,5cm niższy niż Style (w Xcellence 2.0 już tej różnicy nie będzie), co na zakrętach też robi różnicę na plus FR 2.0 w porównaniu do 2.0 Xcellence i do 1,4 Style... jeśli chodzi o hałas, to na pewno mniejszy jest w 1.4 niż w 2.0 (bez względu na opcję wyposażenia) przy prędkościach 0-100km/h, zaś przy większych prędkościach jest to już porównywalne wg mnie. spalanie przy dojazdach do pracy (trochę miasta trochę trasy - 60%:40% - na trasie rzędu 20km - bo tyle mam mniej więcej do pracy) - 1,4 wychodził mi po dotarciu latem 7,6-7,8 litra, zaś 2.0 wychodzi mi obecnie zimą jako nowy 9,4-9,6 litra... w obu przypadkach jazda normalna - bez nadmiaru szaleństwa ale i nie jak emeryt w niedzielę... może po dotarciu trochę to spalanie jeszcze zejdzie w dół w tym 2.0...
ja zamieniłem po roku 1.4 na 2.0 w zasadzie wyłącznie przez zimę... przed Stylem 1,4 miałem Subaru XV 2.0 4x4 (150KM) - zimy sa teraz dziwne - śniegu w zasadzie brak, ale oblodzenie na asfalcie jest w zasadzie codziennie - wkurzało mnie w 1.4 w napędzie na jedna ośkę to, że miałem kłopoty z ruszaniem na światłach na śliskim czy zapiaszczonym asfalcie, albo z podjazdem do garażu pod domem (jest pochyły i auto szło bokiem) oraz to że w pewnych sytuacjach (szybkie wyprzedzenie przy załadowanym aucie przy prędkościach rzędu 120km/h - brakowało mu tchu i trzeba było redukować o 2 biegi w dół)... 1.4 był dla mnie ciut za wysoki, za miękki i za lekki... obecny FR 2.0 jest w sam raz, ciut niższy (1,5cm), ciut sztywniejszy (około 20%), 40KM mocniejszy - a do tego rozkłada się to na obie osie i już nawet na śliskim auto nie mieli w miejscu..., tyle że tak jak mówiłem jest tez odrobinę głośniejszy przy niskich prędkościach (choć ten dzwięk silnika akurat jest przyjemny dla ucha) i około 1,5 litra więcej pali (może się to zmieni latem i po dotarciu), ale cos kosztem czegoś - ja wybrałem bezpieczeństwo ponad ekonomikę jazdy i jestem zadowolony. Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 13:42 przez reality, łącznie zmieniany 1 raz.
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
Jesteś pewien? Jest to gdzieś potwierdzone? Z tego co czytałem FR ma takie samo zawieszenie co Xcellence.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
- Lokalizacja: Łódź / Pabianice
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
Powiem tak, nie wiem gdzie to jest napisane (bo do dziś czekam na instrukcje - zapomnieli mi dać) ale wg testów oglądanych na YT oraz wg info od sprzedawcy - Xcellence i FR bynajmniej przy silniku 2.0 różni wysokość i sztywność w takim zakresie jak podałem... FR na bank jest niższy od Style i Xcellenca bo jak oba stały na parkingu dealerskim obok mojego FR to było to widać nawet gołym okiem, zaś co do różnic w sztywności wszystkich tych wersji - wiem to od sprzedawcy i w którymś teście to było na pewno też poruszane (nie wiem czy nie u Zachara, albo w którymś z angielskich lub hiszpańskich testów z YT)... Różnica w sztywności jest tez bardzo wyczuwalna po prostu w jeżdzie - byłem właścicielem Style 1.4, jazdy testowe miałem na Xcellensie 2.0, a teraz mam FRa 2.0... . Pozdrawiam.
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive
Dobrze wiedzieć
Oglądałem chyba wszystkie możliwe testy i jakoś tego nie wychwyciłem. Testowałem Xcellence na 19 calowych kołach, mam nadzieje, że rodzinka nie wyczuje dużej różnicy przy FR na 18 calach
Oglądałem chyba wszystkie możliwe testy i jakoś tego nie wychwyciłem. Testowałem Xcellence na 19 calowych kołach, mam nadzieje, że rodzinka nie wyczuje dużej różnicy przy FR na 18 calach
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System