Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: fuelcare »

lotus pisze:
13 lis 2017, 19:43
Ateca FR 2.0 TSI DSG 4drive.. 100% miasto
ale zes go wypucowal ;) musze tez swojego dac na jakis wosk bo po jezdzie na rozkopanych drogach i tym pyle wyglada jak 7 nieszczesc. a myjka wysokocisnieniowa juz tego nie domywa



Sponsor

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Sponsor


Kamyczek
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2018, 21:53
Samochód: ATECA 2.0 TSI FR DSG7 4-DRIVE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: Kamyczek »

To raczej jakiś ewenement mi 2.0 tsi 4X4 DSG7 pali średnio 8,5 po mieście w trasie z autostradą przy średniej 110km/h i ciągłym przyspieszaniem i zwalnianiem przez tiry wyprzedzające się 91/89 km/h w 3 osoby spaliła 9,9l/100 co według mnie jest wynikiem zadowalającym żeby nie powiedzieć że bardzo dobrym przy tej bryle auta dsg i 4x4 spodziewałem się wyniku większego o 2 l . Sądzę że czym szybciej jedziemy tym większa będzie różnica na korzyść 2,0 TSI w stosunku do 1,4 TSI . Auto żwawiej się rozpędza mniej pali i jest w nim ciszej .

Awatar użytkownika
klosik
Posty: 19
Rejestracja: 02 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: klosik »

A ja zauważyłem dziwna rzecz - w mieście pali mniej, jeśli jeżdżę w trybie sport :D oczywiście nie mówię tu o katowaniu auta, tylko o normalnej dynamicznej jeździe. Normal 12-13L, Sport 11-12L

Kamyczek
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2018, 21:53
Samochód: ATECA 2.0 TSI FR DSG7 4-DRIVE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: Kamyczek »

Ja się zastanawiam kiedy powinniśmy mówić o jeździe w mieście a jeździe w korku . Miasta są w Polsce różne są takie gdzie się jedzie te 50km/h i te w których się stoi w korkach . W sporcie auto trzyma wyższe obroty przy dsg szybciej się rozpędza więc może palić mniej i mnie to raczej nie dziwi .

Fircyk
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
Samochód: Audi Q5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: Fircyk »

To ja dodam coś od siebie jazda testowa auta na kołach 18" dystans 25 km trasa osiedle domki jedno rodzinne muldy ( śpiący Policjanci) oraz trasa expresowa silnik zimny 1.4 dsg 4x2 spalanie 9.8 na koniec testu. Silnik 2.0 spalanie 9.8 ta sama trasa zimny silnik identyczne warynki.

Moje spostrzeżenia kultura pracy 1.4 jest super ten silnik jest PRAWIE cichy, samo auto jest ciche bardzo ciche!
Dynamika? No jest srednio ja chcę z 4x4 więc będzie gorzej. Mam syna i fajną żonę, ja już się wyszalałem ale moc jest z nami nasze ostatnie auta miały moc średnią 250 KM.

Lecimy dalej.
2.0 spodziewalem się że silnik będzie cichy cichszy od 1.4 niestety MRUCZY GŁOSNIEJ na mniejszych obrotach ale nie wyje przy wyższych. I najwarzniejsze wysrarczy tylko muskać pedał gazu w normalnej jeździe i starcza a spalanie identyczne jak 1.4
Jestem za silnikiem 2.0 bo zawsze ale to zawsze wol mieć zapas MOCY. W najbliższym czasie podejmę decyzie i mimo tego że 2.0 jest droższe to raczej na 99% to będzie silnik który wybierzmy. Przy tej cenie warto bo da radochę i bezpieczeństwo zawsze kiedy tego będę potrzebował.
Niech napisze ktoś odnosnie akustyki silnika 1.4 i 2.0 czy ma podobne spostrzeżenia.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Webi
Posty: 45
Rejestracja: 01 mar 2018, 20:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Seat Leon 1.6 i 2.0ST
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: Webi »

Fircyk pisze:
05 mar 2018, 21:00
To ja dodam coś od siebie jazda testowa auta na kołach 18" dystans 25 km trasa osiedle domki jedno rodzinne muldy ( śpiący Policjanci) oraz trasa expresowa silnik zimny 1.4 dsg 4x2 spalanie 9.8 na koniec testu. Silnik 2.0 spalanie 9.8 ta sama trasa zimny silnik identyczne warynki.

Moje spostrzeżenia kultura pracy 1.4 jest super ten silnik jest PRAWIE cichy, samo auto jest ciche bardzo ciche!
Dynamika? No jest srednio ja chcę z 4x4 więc będzie gorzej. Mam syna i fajną żonę, ja już się wyszalałem ale moc jest z nami nasze ostatnie auta miały moc średnią 250 KM.

Lecimy dalej.
2.0 spodziewalem się że silnik będzie cichy cichszy od 1.4 niestety MRUCZY GŁOSNIEJ na mniejszych obrotach ale nie wyje przy wyższych. I najwarzniejsze wysrarczy tylko muskać pedał gazu w normalnej jeździe i starcza a spalanie identyczne jak 1.4
Jestem za silnikiem 2.0 bo zawsze ale to zawsze wol mieć zapas MOCY. W najbliższym czasie podejmę decyzie i mimo tego że 2.0 jest droższe to raczej na 99% to będzie silnik który wybierzmy. Przy tej cenie warto bo da radochę i bezpieczeństwo zawsze kiedy tego będę potrzebował.
Niech napisze ktoś odnosnie akustyki silnika 1.4 i 2.0 czy ma podobne spostrzeżenia.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Trafne spostrzeżenia.
Jak bym miał wybierać to tylko 2.0 na cztery kapcie. Po wyborze 1.4 i po pewnym czasie jeżdżenia będzie "chodziło po głowie"coś takiego uhh mogłem wziąć dwa litry.
Natomiast wiem, że warto poczekać na Cuprę co prawda ma ich być 26 tysięcy rocznie ale może się przebije na rynku.

reality
Posty: 166
Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
Lokalizacja: Łódź / Pabianice
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: reality »

witam - ja mogę to też porównać - rok jeździłem Ateca Style 1.4 (manual, benzyna, napęd na jedna ośkę) - w lutym ją sprzedałem i od około 10 dni mam teraz Atece FR 2.0 (dsg, benzyna, 4x4)...

-1.4 w 3 osoby przy prędkościach autostradowych-legalnych (czyli w zakresie 130-140km/h - około 5 godzin jazdy bo była przerwa na obiadek) i z pełnym bagażnikiem na trasie Łódź - Gdańsk wyszło mi 8 litrów na setkę - przebieg auta wtedy około 8 tysięcy kilometrów...
-2.0 również w 3 osoby i z bagażem na trasie Łódź - Toruń (też ta sama autostrada, ta sama prędkość średnia, tylko mniejsza odległość) - wyszło mi 9,4 litra, ale samochód jest cięższy, ma napęd 4x4 i do tego jest nowy (niedotarty) - przebieg około 400km raptem...

jeśli chodzi o komfort wyprzedrzania - to w zakresie do 120 km/h - silnik 1.4 mocą jest wystarczający (choć napęd 4x4 go już mocniej dociąży wagowo - ja miałem napęd na jedną oś więc o 4x4 w 1.4 się nie wypowiem) - nawet w 3 osoby na pokładzie, ale przy większej prędkości już słychać, że ciut mocy jednak przy tej bryle brakuje... i tu góruje już 2.0. w 2.0 czuć masę - to około 150kg więcej - czuć to w prowadzeniu, ale wg mnie na plus - uczucie takiego jakby większego bezpieczeństwa i pewności jest w 2.0 4x4... Inna sprawa że FR 2.0 jest o 20% sztywniejszy i 1,5cm niższy niż Style (w Xcellence 2.0 już tej różnicy nie będzie), co na zakrętach też robi różnicę na plus FR 2.0 w porównaniu do 2.0 Xcellence i do 1,4 Style... jeśli chodzi o hałas, to na pewno mniejszy jest w 1.4 niż w 2.0 (bez względu na opcję wyposażenia) przy prędkościach 0-100km/h, zaś przy większych prędkościach jest to już porównywalne wg mnie. spalanie przy dojazdach do pracy (trochę miasta trochę trasy - 60%:40% - na trasie rzędu 20km - bo tyle mam mniej więcej do pracy) - 1,4 wychodził mi po dotarciu latem 7,6-7,8 litra, zaś 2.0 wychodzi mi obecnie zimą jako nowy 9,4-9,6 litra... w obu przypadkach jazda normalna - bez nadmiaru szaleństwa ale i nie jak emeryt w niedzielę... może po dotarciu trochę to spalanie jeszcze zejdzie w dół w tym 2.0...

ja zamieniłem po roku 1.4 na 2.0 w zasadzie wyłącznie przez zimę... przed Stylem 1,4 miałem Subaru XV 2.0 4x4 (150KM) - zimy sa teraz dziwne - śniegu w zasadzie brak, ale oblodzenie na asfalcie jest w zasadzie codziennie - wkurzało mnie w 1.4 w napędzie na jedna ośkę to, że miałem kłopoty z ruszaniem na światłach na śliskim czy zapiaszczonym asfalcie, albo z podjazdem do garażu pod domem (jest pochyły i auto szło bokiem) oraz to że w pewnych sytuacjach (szybkie wyprzedzenie przy załadowanym aucie przy prędkościach rzędu 120km/h - brakowało mu tchu i trzeba było redukować o 2 biegi w dół)... 1.4 był dla mnie ciut za wysoki, za miękki i za lekki... obecny FR 2.0 jest w sam raz, ciut niższy (1,5cm), ciut sztywniejszy (około 20%), 40KM mocniejszy - a do tego rozkłada się to na obie osie i już nawet na śliskim auto nie mieli w miejscu..., tyle że tak jak mówiłem jest tez odrobinę głośniejszy przy niskich prędkościach (choć ten dzwięk silnika akurat jest przyjemny dla ucha) i około 1,5 litra więcej pali (może się to zmieni latem i po dotarciu), ale cos kosztem czegoś - ja wybrałem bezpieczeństwo ponad ekonomikę jazdy i jestem zadowolony. Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 13:42 przez reality, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: szczekas »

reality pisze:
07 mar 2018, 13:17
Inna sprawa że FR 2.0 jest o 20% sztywniejszy i 1,5cm niższy niż Style (w Xcellence 2.0 już tej różnicy nie będzie), co na zakrętach też robi różnicę na plus FR 2.0 w porównaniu do 2.0 Xcellence i do 1,4 Style...
Jesteś pewien? Jest to gdzieś potwierdzone? Z tego co czytałem FR ma takie samo zawieszenie co Xcellence.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

reality
Posty: 166
Rejestracja: 13 cze 2017, 14:32
Lokalizacja: Łódź / Pabianice
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 tsi 190KM 4x4 Rodium Grey
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: reality »

szczekas pisze:
07 mar 2018, 13:42
reality pisze:
07 mar 2018, 13:17
Inna sprawa że FR 2.0 jest o 20% sztywniejszy i 1,5cm niższy niż Style (w Xcellence 2.0 już tej różnicy nie będzie), co na zakrętach też robi różnicę na plus FR 2.0 w porównaniu do 2.0 Xcellence i do 1,4 Style...
Jesteś pewien? Jest to gdzieś potwierdzone? Z tego co czytałem FR ma takie samo zawieszenie co Xcellence.
Powiem tak, nie wiem gdzie to jest napisane (bo do dziś czekam na instrukcje - zapomnieli mi dać) :-) ale wg testów oglądanych na YT oraz wg info od sprzedawcy - Xcellence i FR bynajmniej przy silniku 2.0 różni wysokość i sztywność w takim zakresie jak podałem... FR na bank jest niższy od Style i Xcellenca bo jak oba stały na parkingu dealerskim obok mojego FR to było to widać nawet gołym okiem, zaś co do różnic w sztywności wszystkich tych wersji - wiem to od sprzedawcy i w którymś teście to było na pewno też poruszane (nie wiem czy nie u Zachara, albo w którymś z angielskich lub hiszpańskich testów z YT)... Różnica w sztywności jest tez bardzo wyczuwalna po prostu w jeżdzie - byłem właścicielem Style 1.4, jazdy testowe miałem na Xcellensie 2.0, a teraz mam FRa 2.0... :-) . Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: szczekas »

Dobrze wiedzieć :D
Oglądałem chyba wszystkie możliwe testy i jakoś tego nie wychwyciłem. Testowałem Xcellence na 19 calowych kołach, mam nadzieje, że rodzinka nie wyczuje dużej różnicy przy FR na 18 calach :)
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

ODPOWIEDZ