Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
aisa
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2017, 23:47
Samochód: fiat punto
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DGI7 4Drive

Post autor: aisa »

Nie obraziłam sie;) dzięki za wszystkie rady. Zgłębiam jeszcze temat skrzyni DSG7 w TSI 2.0, ale to inny wątek...



Sponsor

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DGI7 4Drive

Sponsor


fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DGI7 4Drive

Post autor: fuelcare »

aisa pisze:
09 lis 2017, 8:45
Nie obraziłam sie;) dzięki za wszystkie rady. Zgłębiam jeszcze temat skrzyni DSG7 w TSI 2.0, ale to inny wątek...
nasza 7ka wg serwisu jest niby bezobslugowa. nie wymienia ci oleju mechatroniki nawet na zyczenie "bo oni nie maja nawet do tego procedur". wymiana tylko podczas remontow. to mi sie akurat bardzo nie podoba i bede musial zglebic gdzies dalej temat.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DGI7 4Drive

Post autor: sailor 88 »

fuelcare pisze:
09 lis 2017, 14:35
aisa pisze:
09 lis 2017, 8:45
Nie obraziłam sie;) dzięki za wszystkie rady. Zgłębiam jeszcze temat skrzyni DSG7 w TSI 2.0, ale to inny wątek...
nasza 7ka wg serwisu jest niby bezobslugowa. nie wymienia ci oleju mechatroniki nawet na zyczenie "bo oni nie maja nawet do tego procedur". wymiana tylko podczas remontow. to mi sie akurat bardzo nie podoba i bede musial zglebic gdzies dalej temat.
Procedur nie ma, bo nie ma fizycznej możliwości wymiany oleju w mechatronice bez wymontowania całego modułu i odkręcenia pokrywy. Tak na prawdę nie ma sensu ta wymiana, bo ten olej się nie zużywa, jest tylko medium sterującym zaworami mechatroniki (nie ma nawet filtra tego oleju)
Prędzej skrzynia padnie, niż zużyje się olej. Natomiast śmiało i łatwo można wymienić olej w części mechanicznej skrzyni. Jest korek spustowy, gorzej z zalaniem, trzeba to zrobić przez odpowietrznik (długa zabawa) lub przez dekielek sterujący na wierzchu skrzyni (odkręca się kilka śrubek).
Trzeba tylko wybudować akumulator z podstawą, żeby mieć pole manewru. Do zrobienia przez majsterkowicza w garażu z kanałem lub podnośnikiem. Tutaj ma to sens, łożyska i synchronizatory odwdzięczą się dłuższą i bezawaryjną pracą (miejmy nadzieję).
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: fuelcare »

olej nawet sterujacy z czasem tez sie starzeje i traci swoje wlasciwosci. pracuje przy hydraulice silowej i po rozbiorce modulow ktorych systemy mialy kontakt z powietrzem (np zbiornik) czasem kiepsko to wyglada. wiadomo ze to troche inna bajka (tam sa jego filtry inne warunki pracy), ale z checia bym go wymienil po kilkudziesieciu tysiacach km, ale po tym co piszesz mozna wiecej zrobic bajzlu niz pozytku. z drugiej strony nie zenimy sie z naszymi autami i moze da rade to przejechac przez te kilka lat bez problemow

PS. widze ze w serwisie wprowadzono mnie w blad i powiedzieli mi ze 2.0 ma sucha skrzynie a teraz wpadl mi artykul ze to chyba jest dq381 i jest mokra. ktos moze wie cos wiecej na ten temat?

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: szczekas »

Sucha DSG7 DQ200 jest tylko w 1.4 TSI 2WD.
1.4 TSI 4WD ma mokrą DSG6 DQ250, a 2.0 TSI DSG7 mokrą DQ381.
Dlatego moim zdanie warto dopłacić do 4drive albo 2.0 i mieć mocniejszą i lepszą skrzynię.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: fuelcare »

szczekas pisze:
09 lis 2017, 18:39
Sucha DSG7 DQ200 jest tylko w 1.4 TSI 2WD.
1.4 TSI 4WD ma mokrą DSG6 DQ250, a 2.0 TSI DSG7 mokrą DQ381.
Dlatego moim zdanie warto dopłacić do 4drive albo 2.0 i mieć mocniejszą i lepszą skrzynię.
dzieki za potwierdzenie. nie mam slow na ten serwis. im nie mozna dac konia do podkucia

hunter123
Posty: 77
Rejestracja: 11 sie 2017, 6:10
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca - TSI 2.0 190KM DSG7 4Drive XC Capp/Bei
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: hunter123 »

fuelcare pisze:
09 lis 2017, 18:43
szczekas pisze:
09 lis 2017, 18:39
Sucha DSG7 DQ200 jest tylko w 1.4 TSI 2WD.
1.4 TSI 4WD ma mokrą DSG6 DQ250, a 2.0 TSI DSG7 mokrą DQ381.
Dlatego moim zdanie warto dopłacić do 4drive albo 2.0 i mieć mocniejszą i lepszą skrzynię.
dzieki za potwierdzenie. nie mam slow na ten serwis. im nie mozna dac konia do podkucia
Czy chodzi o serwis VW/Skody na Struga?
Innego chyba w Szczecinie nie, ale zawsze dobrze jest się upewnić..
Endrju pisał, że w Koszalinie też dd, najbliższy chybe będzie w Zielonej, tylko czy jest lepszy? Może ktoś ma doświadczenia..

fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive

Post autor: fuelcare »

hunter123 pisze:
09 lis 2017, 19:42
Czy chodzi o serwis VW/Skody na Struga?
Innego chyba w Szczecinie nie, ale zawsze dobrze jest się upewnić..
Endrju pisał, że w Koszalinie też dd, najbliższy chybe będzie w Zielonej, tylko czy jest lepszy? Może ktoś ma doświadczenia..
tak to oni. kiedys byl jeszcze synowka ale teraz chyba bawia sie w nieautoryzowany w goleniowie. to nie pierwszy moj przypadek z krotoskim. kiedy mialem tiguana zaczela mi chrobotac sprezarka klimatu. wg nich wszystko ok z czasem staje sie glosniejsza. akurat mam tez do czynienia troche z chlodnictwem i nie dalem sobie tej pompy wcisnac i pojechalem do kolacza. tam wymienili mi od reki i potem auto serwisowalem u nich. niestety seata ma tu tylko ten beznadziejny krotoski i chyba w koszalinie jest to samo.
na ta chwile jestem zdecydowany na niemcy. tu wrzuce link gdzie sa ich serwisy. wystarczy wybrac "bitte cos tam" maklemburg/vorpommern, zaznaczyc werkstattservice dac "suchen" i pojawi sie mapka na "nasz" region

http://www.seat.de/kontakt/uebersicht/h ... suche.html

ps. w usterki ateci masz moje doswiadczenia z dzis co odwalaja

lotus
Posty: 19
Rejestracja: 15 lip 2017, 12:28
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: W zakupie ATECA FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: lotus »

Ateca FR 2.0 TSI DSG 4drive.. 100% miasto

Jazda w trybie normalnym bez szaleństw

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Przeniosłem do odpowiedniego wątku. --root

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 280
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM 4drive

Post autor: szczekas »

Dosyć sporo, ale chyba spore korki? Patrząc na średnią prędkość.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

ODPOWIEDZ