1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Fiflak
Posty: 61
Rejestracja: 08 wrz 2022, 7:40
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca Xperience 2.0 TDI MT6
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Post autor: Fiflak »

Według mnie najlepszą metodą na uniknięcie pomyłki przy nalewaniu paliwa jest obejrzenie końcówki pistoletu. Benzyna ma zwężony pistolet, bo grubsza część służy do pochłaniania oparów, które później trafiają do zbiornika stacji zamiast do atmosfery (i inni tankują później nasze opary :D). Pistolety do diesla nie mają zwężenia, bo po co, a grubsza średnica pomaga w zwiększeniu szybkości nalewania w przypadku samochodów ciężarowych. Wlewy do benzyny są tak skonstruowane aby były dopasowane do tego systemu do pochłaniania oparów, aby jak najmniej leciało do atmosfery i dlatego ciężko tam wsadzić pistolet od diesla. Mając tą wiedzę i myśląc o tym przez chwilę po wyjęcia pistoletu jest praktycznie zero procent szans na pomyłkę. Pracowałem w jednej z sieci stacji paliw, stąd taka wiedza. A konsekwencje w przypadku diesla są okropne, jak już wcześniej napisali koledzy.

Dodaję obrazek z pistoletami do benzyny i diesla - zwężenie jest ewidentnie widoczne


Obrazek



Sponsor

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Sponsor


Online
Misiek
Posty: 2447
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Post autor: Misiek »

Fiflak pisze:
21 lip 2023, 7:38
...
Pracowałem w jednej z sieci stacji paliw ...
...
A czy przypadkiem nie wiesz jeszcze od czego, do czego jest ta dodatkowa mała rurka w środku rury głównej pistoletu (oba paliwa), który wkładamy do wlewu ? O tym kołnierzu do odsysania oparów benzyny czytałem, słyszałem i widziałem go, ale o tej dodatkowej rurce nigdy i nawet już kilka razy szukałem, ale dotychczas jeszcze nie udało mi się nic znaleźć. Jeśli coś wiesz na ten temat, to będę bardzo wdzięczny za info.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
rgoliat
Posty: 43
Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Post autor: rgoliat »

Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.

overheat
Posty: 208
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Post autor: overheat »

rgoliat pisze:
21 lip 2023, 11:42
Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.
Ciekawskim bardzo polecam ten klip na YT. To genialne, ale nie banalne rozwiązanie inżynieryjne

Za ten post autor overheat otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Misiek (22 lip 2023, 0:08) • coulomb (02 sie 2023, 23:37)
Ocena: 10.53%

Online
Misiek
Posty: 2447
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego

Post autor: Misiek »

rgoliat pisze:
21 lip 2023, 11:42
Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.
Wielkie dzięki za wyjaśnienie, super ! Nie pomyślałem o tym, myślałem, że to "odbicie" jest realizowane jakoś ciśnieniowo w dystrybutorze, że po wzroście ciśnienia spowodowanym pojawieniem się paliwa (lub piany w przypadku ropy, szczególnie zimą) w rurze dopływowej (zalewowej) baku dystrybutor (instrybutor :) ) zatrzymuje się.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

ODPOWIEDZ