Według mnie najlepszą metodą na uniknięcie pomyłki przy nalewaniu paliwa jest obejrzenie końcówki pistoletu. Benzyna ma zwężony pistolet, bo grubsza część służy do pochłaniania oparów, które później trafiają do zbiornika stacji zamiast do atmosfery (i inni tankują później nasze opary ). Pistolety do diesla nie mają zwężenia, bo po co, a grubsza średnica pomaga w zwiększeniu szybkości nalewania w przypadku samochodów ciężarowych. Wlewy do benzyny są tak skonstruowane aby były dopasowane do tego systemu do pochłaniania oparów, aby jak najmniej leciało do atmosfery i dlatego ciężko tam wsadzić pistolet od diesla. Mając tą wiedzę i myśląc o tym przez chwilę po wyjęcia pistoletu jest praktycznie zero procent szans na pomyłkę. Pracowałem w jednej z sieci stacji paliw, stąd taka wiedza. A konsekwencje w przypadku diesla są okropne, jak już wcześniej napisali koledzy.
Dodaję obrazek z pistoletami do benzyny i diesla - zwężenie jest ewidentnie widoczne
1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego
-
- Posty: 2470
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1217 razy
Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego
A czy przypadkiem nie wiesz jeszcze od czego, do czego jest ta dodatkowa mała rurka w środku rury głównej pistoletu (oba paliwa), który wkładamy do wlewu ? O tym kołnierzu do odsysania oparów benzyny czytałem, słyszałem i widziałem go, ale o tej dodatkowej rurce nigdy i nawet już kilka razy szukałem, ale dotychczas jeszcze nie udało mi się nic znaleźć. Jeśli coś wiesz na ten temat, to będę bardzo wdzięczny za info.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- rgoliat
- Posty: 44
- Rejestracja: 17 gru 2022, 19:55
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI 150 KM
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego
Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego
Ciekawskim bardzo polecam ten klip na YT. To genialne, ale nie banalne rozwiązanie inżynieryjnergoliat pisze: ↑21 lip 2023, 11:42Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.
- Ocena: 10.53%
-
- Posty: 2470
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1217 razy
Re: 1.5 TSI Zatankowanie oleju napędowego
Wielkie dzięki za wyjaśnienie, super ! Nie pomyślałem o tym, myślałem, że to "odbicie" jest realizowane jakoś ciśnieniowo w dystrybutorze, że po wzroście ciśnienia spowodowanym pojawieniem się paliwa (lub piany w przypadku ropy, szczególnie zimą) w rurze dopływowej (zalewowej) baku dystrybutor (instrybutor ) zatrzymuje się.rgoliat pisze: ↑21 lip 2023, 11:42Ta mała rurka wewnątrz tej grubej służy do uruchomienia automatycznego wyłączenia pistoletu. w momencie jak tylko pozom w zbiorniku podniesie się do poziomu rurki pistoletu, przez tą malutką rurkę daje sygnał o przepełnieniu i pistolet jest wyłączany. To tak z grubsza.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie