Strona 3 z 3

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 09 gru 2022, 5:42
autor: konrut96
Cześć chłopaki!
Odebrałem wczoraj (tak, miało być 29 listopada, ale rozchorował się p. mechanik) Atecę z ASO po zainstalowaniu tej podkładki pod cięgno od turbo. Sprawdziłem ręką i wg mnie jest delikatny luz, ale nie taki jak był przed instalacją. Wtedy po prostu latało 😂.
Po odpaleniu silniczka nie ma już żadnego dzyndzolenia, trzepotu i innego dzwonienia, a pozostał tylko dźwięk rozgrzewania GPF. Moim zdaniem jest lepiej, naprawdę polecam jak ktoś ma z tym problem to nie czekać tylko zgłaszać sprawę. Nawet miałem taką sytuację, że odpaliłem wozidło i nie rozgrzewał się GPF - piękna cicha praca silnika.
Niestety jak to bywa i np. u mnie w domu było mówione "jak nie urok to sraczka", pojawiły się inne problemy. Tym razem zaczęło się skrzypienie zawieszenia po stronie kierowcy z przodu przejeżdżając przez progi zwalniające. Brzmi to mniej więcej jak stara wersalka. Ręce i cycki opadają. 🤷‍♂️😪

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 09 gru 2022, 10:34
autor: Misiek
konrut96 pisze:
09 gru 2022, 5:42
...
pozostał tylko dźwięk rozgrzewania GPF
...
A ja przepraszam, jak byś określił ten dźwięk ?

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 09 gru 2022, 20:53
autor: konrut96
Misiek pisze:
09 gru 2022, 10:34
konrut96 pisze:
09 gru 2022, 5:42
...
pozostał tylko dźwięk rozgrzewania GPF
...
A ja przepraszam, jak byś określił ten dźwięk ?
Wiesz co... jak dla mnie to jest dudnienie i buczenie. Bardzo nie lubię tego dźwięku, ale ogólnie silnik po tym rozgrzewaniu GPF brzmi dość dobrze. Miałem już kilka razy sytuację, że odpaliłem go rano po nocy i potrafił nie rozgrzewać tego filtra, tylko od razu była taka praca jak po rozgrzaniu, czyli cichutka.

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 10 gru 2022, 2:12
autor: Misiek
konrut96 pisze:
09 gru 2022, 20:53
Misiek pisze:
09 gru 2022, 10:34
konrut96 pisze:
09 gru 2022, 5:42
...
pozostał tylko dźwięk rozgrzewania GPF
...
A ja przepraszam, jak byś określił ten dźwięk ?
Wiesz co... jak dla mnie to jest dudnienie i buczenie. Bardzo nie lubię tego dźwięku, ale ogólnie silnik po tym rozgrzewaniu GPF brzmi dość dobrze. Miałem już kilka razy sytuację, że odpaliłem go rano po nocy i potrafił nie rozgrzewać tego filtra, tylko od razu była taka praca jak po rozgrzaniu, czyli cichutka.
Dzięki wielkie, tak też podejrzewałem, właśnie o to mi chodziło ! Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale kiedyś o tym szeroko pisałem i pytałem, właśnie o to buczenie i dudnienie i inni użytkownicy nie mieli tego buczenia. Mam więc nadzieję, że tak jak piszesz, po rozgrzaniu się GPF'a już tego nie będzie słychać, bo ja także jestem bardzo na to czuły, a wręcz przeczulony (mimo, że w muzyce niski, tłusty basik uwielbiam - basik, ale nie buczenie, czy dudnienie), i po pierwszej jeździe (co prawda FR'em, a nie Xpeciernce'm) byłem tym odgłosem po prostu przerażony, załamany, bo BAAAAAAAAAAAAAAARDZO mi to przeszkadzało, a było bardzo wyraźnie słyszalne i jak sobie teraz przypominam, to chyba później, podczas dalszej jazdy, faktycznie już tego odgłosu chyba nie było. Właśnie to było głównym powodem kilkumiesięcznego wstrzymania się od podjęcia decyzji o kupnie, do momentu jak już doszedłem do siebie po lekkiej traumie i dowiedziałem się, że mój lokalny dealer właśnie dostał nowego Xperience'a do jazd testowych. Ten egzemplarz od razu, zaraz po odpaleniu, i to w chłodny dzień, po całodziennym i całonocnym staniu na parkingu, odpalił i działał OD POCZĄTKU bardzo cicho, całkowicie bez tego nieszczęsnego buczenia. Dlatego wtedy od razu zdecydowałem się na zakup myśląc, że to była jakaś wada tego FR'a i niestety pierwszy zamówiony, ten bez grzanej szyby, i następny, aktualny, już kompletny i całkowicie zgodny z zamówieniem, także zaraz po odpaleniu trochę bardzo podobnie buczały. Mam więc nadzieję, że tak będzie (cisza po rozgrzaniu) i u mnie, bo nie miałem możliwości doczekania się do rozgrzania, poza tym nie miałem pojęcia, że to może być właśnie to.
A tak dla pewności mam jeszcze jedno pytanie : czy u Ciebie także to buczenie występuje TYLKO w chyba najbardziej użytecznym zakresie około 1000 - 2000 obrotów ? No i ewentualnie ile mniej więcej czasu u Ciebie potrzeba na to rozgrzanie się i zanik buczenia ?
Dzięki serdeczne za Twoją opinię, bardzo mi pomogłeś ! Jeżeli to będzie to i wraz z rozgrzaniem się będzie cisza, to już masz u mnie "dowód wdzięczności" :lol:

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 10 gru 2022, 21:20
autor: konrut96
Misiek pisze:
10 gru 2022, 2:12
konrut96 pisze:
09 gru 2022, 20:53
Misiek pisze:
09 gru 2022, 10:34


A ja przepraszam, jak byś określił ten dźwięk ?
Wiesz co... jak dla mnie to jest dudnienie i buczenie. Bardzo nie lubię tego dźwięku, ale ogólnie silnik po tym rozgrzewaniu GPF brzmi dość dobrze. Miałem już kilka razy sytuację, że odpaliłem go rano po nocy i potrafił nie rozgrzewać tego filtra, tylko od razu była taka praca jak po rozgrzaniu, czyli cichutka.
Dzięki wielkie, tak też podejrzewałem, właśnie o to mi chodziło ! Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale kiedyś o tym szeroko pisałem i pytałem, właśnie o to buczenie i dudnienie i inni użytkownicy nie mieli tego buczenia. Mam więc nadzieję, że tak jak piszesz, po rozgrzaniu się GPF'a już tego nie będzie słychać, bo ja także jestem bardzo na to czuły, a wręcz przeczulony (mimo, że w muzyce niski, tłusty basik uwielbiam - basik, ale nie buczenie, czy dudnienie), i po pierwszej jeździe (co prawda FR'em, a nie Xpeciernce'm) byłem tym odgłosem po prostu przerażony, załamany, bo BAAAAAAAAAAAAAAARDZO mi to przeszkadzało, a było bardzo wyraźnie słyszalne i jak sobie teraz przypominam, to chyba później, podczas dalszej jazdy, faktycznie już tego odgłosu chyba nie było. Właśnie to było głównym powodem kilkumiesięcznego wstrzymania się od podjęcia decyzji o kupnie, do momentu jak już doszedłem do siebie po lekkiej traumie i dowiedziałem się, że mój lokalny dealer właśnie dostał nowego Xperience'a do jazd testowych. Ten egzemplarz od razu, zaraz po odpaleniu, i to w chłodny dzień, po całodziennym i całonocnym staniu na parkingu, odpalił i działał OD POCZĄTKU bardzo cicho, całkowicie bez tego nieszczęsnego buczenia. Dlatego wtedy od razu zdecydowałem się na zakup myśląc, że to była jakaś wada tego FR'a i niestety pierwszy zamówiony, ten bez grzanej szyby, i następny, aktualny, już kompletny i całkowicie zgodny z zamówieniem, także zaraz po odpaleniu trochę bardzo podobnie buczały. Mam więc nadzieję, że tak będzie (cisza po rozgrzaniu) i u mnie, bo nie miałem możliwości doczekania się do rozgrzania, poza tym nie miałem pojęcia, że to może być właśnie to.
A tak dla pewności mam jeszcze jedno pytanie : czy u Ciebie także to buczenie występuje TYLKO w chyba najbardziej użytecznym zakresie około 1000 - 2000 obrotów ? No i ewentualnie ile mniej więcej czasu u Ciebie potrzeba na to rozgrzanie się i zanik buczenia ?
Dzięki serdeczne za Twoją opinię, bardzo mi pomogłeś ! Jeżeli to będzie to i wraz z rozgrzaniem się będzie cisza, to już masz u mnie "dowód wdzięczności" :lol:
Zazwyczaj wyjeżdżam z garażu podziemnego więc się nie rozgrzewa albo trwa to krótko, ale ostatnio odpalając go po całym dniu pod chmurką przy -5*C było czuć jak wali w GPF. Trwało to może z 10 sekund(?). Musi go niestety rozgrzać do temperatury roboczej. Zazwyczaj daję mu się rozgrzać (czyli aż przestanie buczeć i dudnić) i ruszam. Na pewno podnoszą się obroty do +/- 1300, spalanie chwilowe do +/- max 4.5l/h i tak skacze, ale zaraz stopniowo spada do 0.6-0.8l/h.
Czasami jak jadę w dłuższych korkach to widać po spalaniu jak wypala GPF i z 0.7l/h robi się 1.0l/h oraz słychać "bububububu" i trwa jakieś 3 sekundy(?). Dźwięk wtedy bardzo zbliżony do tego podczas pierwszego odpalenia po dłuższym postoju, ale cichszy i subtelniejszy.
Obstawiam, że jakby ściana grodziowa była lepiej wyciszona fabrycznie to nie dawałoby to tak po uszach, a że często jeżdżę bez włączonej muzyki to poznałem już sporo dźwięków w tym pojeździe.
Btw rozmawiałem z 3 miesiące temu ze znajomym tunerem w Krakowie w sprawie wyłączenia ACT (jeszcze tego nie robiłem), strojenia DSG (tego też nie) i rozgrzewaniu tego GPF. Powiedział mi, że wg niego buczenie i dudnienie, które słyszymy podczas odpalenia pojazdu to rozgrzewanie kata, a w Atece jest konstrukcja z GPF, która bardzo mocno tłumi przepływ gazów. 🤷‍♂️ Druga sprawa, że można w przyszłości GPF wyciąć, wyłączyć w ECU jego rozgrzewanie i temat powinien być zamknięty, ale w moim aucie tego nie polecał póki jest na gwarancji, wszystko działa prawidłowo i żebym się tym nie przejmował. Tym bardziej, że bardzo rzadko bywają problemy z GPF-ami, a tego mojego wcale nie jest tak łatwo się pozbyć w ładny sposób (a w druciarstwo się bawić nie będę). 😂
Kończąc skomentuję, że niech se buczy, nie ma się co przejmować, taki jego urok, a jak się zepsuje to wtedy będziemy się martwić. 😁

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 11 gru 2022, 0:33
autor: Misiek
Jeszcze raz dzięki serdeczne za szczegółowe wyjaśnienia.
Odnośnie wytłumienia grodzi, to niestety wytłumienie basów, czyli niskich częstotliwości nie jest takie łatwe i proste, ponieważ są to tony bardzo "energetyczne" i nawet najlepsza pianka o nawet dużej grubości, jak w przypadku tonów średnich, czy tym bardziej wysokich nic nie daje. Jak przejeżdża samochód z lepszą instalacją audio z subwooferem, to słychać w zasadzie tylko "bum, bum", a nie muzykę. Jak będę za jakiś czas rozmawiał z lokalnym specjalistą od car audio, to spytam go także i o to, ale raczej wątpię, czy coś na to poradzi, bo i pewnie miejsca jest niewiele, ale być może ma, zna jednak jakieś sposoby.

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 11 gru 2022, 13:30
autor: Rafiner
Konrut96 - kiedy planujesz wylaczanie ACT i tuning DSG ? Kto to niby robi w Krakowie , sensem i doswiadczeniem ? V-tech ?

Re: Nieszczelność w układzie dolotowym - Ateca 1.5 TSI DSG

: 11 gru 2022, 18:47
autor: konrut96
[quote=Rafiner post_id=37290 time=1670761836 user_id=436]
Konrut96 - kiedy planujesz wylaczanie ACT i tuning DSG ? Kto to niby robi w Krakowie , sensem i doswiadczeniem ? V-tech ?
[/quote]

Ciężka sprawa.
Na pewno zrobię to po gwarancji, jeżeli w ogóle jeszcze zostanę z tym pojazdem na dłużej.🤷‍♂️ Wolę nie dokonywać zmian widocznych dla ASO póki jest na gwarancji, bo szkoda mi kasy marnować w przypadku awarii. Jak na razie ciągle coś się z nim dzieje, czyli średnio, co 2 miesiące jestem na serwisie, bo "coś", a czeka mnie jeszcze wyciek płynu chłodzącego. W dodatku wczoraj wieczorem w garażu podczas woskowania na twardo zauważyłem na masce sporo drobnych odprysków, więc nie wiem, czy to mój taki sraki lakier czy wszystkie Ateci tak mają. 😪
Jeżeli chodzi o warsztat w Krakowie to DigiSoft. 👍 Kolega robił tam strojenie DSG w Passku, czyli zmianę przełożeń w trybie D i S. Faktycznie jest zmiana, jest płynniejsza praca w S, a w D wrzuca wyżej niż fabrycznie. Strojenie u gościa jest indywidualne, a nie, że wgrywa gotowca. Aktualnie jeżdżę spokojnie na trybie S, bo mulenie na trybie D z tym silnikiem mnie drażni po prostu. 🤬